Početní vláček - čísla 1-20

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
36
Velikost: 409.3 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Lenka Válalová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Početní vláček

Soubor obsahuje mašinu a vagonky s čísly a puntíky (formát A4, A5).

Návod: Soubor vytiskneme, zalaminujeme, případně nastříháme na menší karty (formát A5).

Aktivity:

  • Čtení a psaní čísel
  • Sestavování číselné řady (1-10, 11-20)
  • Krokování 1 – mašinku s vagonky vyskládáme na zem dle posloupnosti a trénujeme krokování (dítě se postaví na start k mašince, dělá kroky na povel: ,,Udělej čtyři kroky. Začni teď!“; pochoduje podle čísel na zemi, určujeme hodnotu, kam jsme se dostali)
  • Krokování 2 - mašinku s vagonky vyskládáme na zem dle posloupnosti a trénujeme krokování (,,Udělej tři kroky, pak dva kroky. Začni teď“)-krokujeme, určujeme, kam jsme se dostali- úlohy na sčítání
  • Krokování 3-povely „tři kroky dopředu, jeden krok dozadu“.....(odčítání)
  • Řazení náhodně vybraných čísel podle velikosti (posloupnost) – vzestupně, sestupně
  • Prostorová orientace (co je hned před...hned za...mezi....)
  • Určování směru – děti vytvoří vláček, cestují podle navigace vyučujícího
  • Vagonek s otazníkem – umístíme náhodně mezi dvě sousední čísla (která s tímto neznámým číslem tvoří trojici(např 4 ? 6), případně před, či za tato čísla
  • Hra na vláček – rozdáme karty mezi děti; mašinka veze vagonek s číslem ..... (děti se postupně řadí podle vyvolávaných čísel a cestují po třídě)
  • Stejný počet (určování) – vyskládáme tolik předmětů (žetonů, knoflíků, fazolí,..), kolik udává hodnota na vagonku
  • Porovnávání  velikosti– více, méně, stejně (podle hodnoty čísla na vagonku), nebo jen podle počtu zapojených vagonků (kratší, delší vlak)
  • Vagonky jako stanoviště pro různé úkoly

Jistě najdete i jiná využití. Přeji hodně zábavy :)

Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.

 

Další produkty od autora Lenka Válalová

57393
Matematika
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Výzdoba třídy
Jednoduchý přehled s převodními vztahy. Materiál slouží jako pomůcka pro děti při řešení úloh na převody jednotek
49.00 Kč
537394
Přírodověda
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Ostatní
Ucelený soubor otázek a odpovědí na téma Rostliny. Vše, co nás může zajímat k danému tématu. Soubor vytiskněte, archy
59.00 Kč
368036
Český jazyk
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Ostatní
Obrázkové kartičky s abecedním přehledem. Děti trénují řazení slov podle abecedy. Kartičky jsou vhodné i k opisu či
42.00 Kč
91957
Český jazyk
2., Speciální pedagogika
Pracovní listy
Pracovní list na procvičení měkkých a tvrdých souhlásek. Děti si vystřihnou malé obrázky, jednotlivé obrázky pojmenují a
0.00 Kč
Početní vláček - čísla 1-20 Početní vláček - čísla 1-20
Početní vláčekSoubor obsahuje mašinu a vagonky s čísly a puntíky (formát A4, A5).Návod: Soubor vytiskneme, zalaminujeme, případně nastříháme na menší karty (formát A5).Aktivity:Čtení a psaní číselSestavování číselné řady (1-10, 11-20)Krokování 1 – mašinku s vagonky vyskládáme na zem dle posloupnosti a trénujeme krokování (dítě se postaví na start k mašince, dělá kroky na povel: ,,Udělej čtyři kroky. Začni teď!“; pochoduje podle čísel na zemi, určujeme hodnotu, kam jsme se dostali)Krokování 2 - mašinku s vagonky vyskládáme na zem dle posloupnosti a trénujeme krokování (,,Udělej tři kroky, pak dva kroky. Začni teď“)-krokujeme, určujeme, kam jsme se dostali- úlohy na sčítáníKrokování 3-povely „tři kroky dopředu, jeden krok dozadu“.....(odčítání)Řazení náhodně vybraných čísel podle velikosti (posloupnost) – vzestupně, sestupněProstorová orientace (co je hned před...hned za...mezi....)Určování směru – děti vytvoří vláček, cestují podle navigace vyučujícíhoVagonek s otazníkem – umístíme náhodně mezi dvě sousední čísla (která s tímto neznámým číslem tvoří trojici(např 4 ? 6), případně před, či za tato číslaHra na vláček – rozdáme karty mezi děti; mašinka veze vagonek s číslem ..... (děti se postupně řadí podle vyvolávaných čísel a cestují po třídě)Stejný počet (určování) – vyskládáme tolik předmětů (žetonů, knoflíků, fazolí,..), kolik udává hodnota na vagonkuPorovnávání  velikosti– více, méně, stejně (podle hodnoty čísla na vagonku), nebo jen podle počtu zapojených vagonků (kratší, delší vlak)Vagonky jako stanoviště pro různé úkolyJistě najdete i jiná využití. Přeji hodně zábavy :)Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.  
UUCZ-181343
Matematika>Výzdoba třídy>MŠ - předškoláci>1.>Speciální pedagogika>🚘 Dopravní prostředky
45.00