Početní vláček - čísla 1-20

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
36
Velikost: 409.3 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Lenka Válalová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Početní vláček

Soubor obsahuje mašinu a vagonky s čísly a puntíky (formát A4, A5).

Návod: Soubor vytiskneme, zalaminujeme, případně nastříháme na menší karty (formát A5).

Aktivity:

  • Čtení a psaní čísel
  • Sestavování číselné řady (1-10, 11-20)
  • Krokování 1 – mašinku s vagonky vyskládáme na zem dle posloupnosti a trénujeme krokování (dítě se postaví na start k mašince, dělá kroky na povel: ,,Udělej čtyři kroky. Začni teď!“; pochoduje podle čísel na zemi, určujeme hodnotu, kam jsme se dostali)
  • Krokování 2 - mašinku s vagonky vyskládáme na zem dle posloupnosti a trénujeme krokování (,,Udělej tři kroky, pak dva kroky. Začni teď“)-krokujeme, určujeme, kam jsme se dostali- úlohy na sčítání
  • Krokování 3-povely „tři kroky dopředu, jeden krok dozadu“.....(odčítání)
  • Řazení náhodně vybraných čísel podle velikosti (posloupnost) – vzestupně, sestupně
  • Prostorová orientace (co je hned před...hned za...mezi....)
  • Určování směru – děti vytvoří vláček, cestují podle navigace vyučujícího
  • Vagonek s otazníkem – umístíme náhodně mezi dvě sousední čísla (která s tímto neznámým číslem tvoří trojici(např 4 ? 6), případně před, či za tato čísla
  • Hra na vláček – rozdáme karty mezi děti; mašinka veze vagonek s číslem ..... (děti se postupně řadí podle vyvolávaných čísel a cestují po třídě)
  • Stejný počet (určování) – vyskládáme tolik předmětů (žetonů, knoflíků, fazolí,..), kolik udává hodnota na vagonku
  • Porovnávání  velikosti– více, méně, stejně (podle hodnoty čísla na vagonku), nebo jen podle počtu zapojených vagonků (kratší, delší vlak)
  • Vagonky jako stanoviště pro různé úkoly

Jistě najdete i jiná využití. Přeji hodně zábavy :)

Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.

 

Další produkty od autora Lenka Válalová

158291
Český jazyk
2., 3., Speciální pedagogika
Pracovní listy
Soubor pracovních listů, celkem 24 křížovek včetně řešení, z toho dvě ke každému písmenku. Ď, Ť, Ň společně. Jedna z
55.00 Kč
65219
Český jazyk
2., 3., Speciální pedagogika
Ostatní
Soubor obsahuje 100 jednoduchých vět složených ze slov na samostatných kartičkách (slova jsou psaná hůlkovým písmem. Ke
49.00 Kč
60100
Český jazyk
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Kolíčkování
Soubor obsahuje 96 kartiček na procvičení vyjmenovaných slov po B. U každé kartičky lze procvičit 4 slovní spojení
45.00 Kč
51829
Český jazyk
2., 3.
Ostatní
Názorná pomůcka k procvičení a obohacení slovní zásoby, čtení a psaní jednoduchých vět. Celkem 64 karet. Popis Soubor 64
45.00 Kč
Početní vláček - čísla 1-20 Početní vláček - čísla 1-20
Početní vláčekSoubor obsahuje mašinu a vagonky s čísly a puntíky (formát A4, A5).Návod: Soubor vytiskneme, zalaminujeme, případně nastříháme na menší karty (formát A5).Aktivity:Čtení a psaní číselSestavování číselné řady (1-10, 11-20)Krokování 1 – mašinku s vagonky vyskládáme na zem dle posloupnosti a trénujeme krokování (dítě se postaví na start k mašince, dělá kroky na povel: ,,Udělej čtyři kroky. Začni teď!“; pochoduje podle čísel na zemi, určujeme hodnotu, kam jsme se dostali)Krokování 2 - mašinku s vagonky vyskládáme na zem dle posloupnosti a trénujeme krokování (,,Udělej tři kroky, pak dva kroky. Začni teď“)-krokujeme, určujeme, kam jsme se dostali- úlohy na sčítáníKrokování 3-povely „tři kroky dopředu, jeden krok dozadu“.....(odčítání)Řazení náhodně vybraných čísel podle velikosti (posloupnost) – vzestupně, sestupněProstorová orientace (co je hned před...hned za...mezi....)Určování směru – děti vytvoří vláček, cestují podle navigace vyučujícíhoVagonek s otazníkem – umístíme náhodně mezi dvě sousední čísla (která s tímto neznámým číslem tvoří trojici(např 4 ? 6), případně před, či za tato číslaHra na vláček – rozdáme karty mezi děti; mašinka veze vagonek s číslem ..... (děti se postupně řadí podle vyvolávaných čísel a cestují po třídě)Stejný počet (určování) – vyskládáme tolik předmětů (žetonů, knoflíků, fazolí,..), kolik udává hodnota na vagonkuPorovnávání  velikosti– více, méně, stejně (podle hodnoty čísla na vagonku), nebo jen podle počtu zapojených vagonků (kratší, delší vlak)Vagonky jako stanoviště pro různé úkolyJistě najdete i jiná využití. Přeji hodně zábavy :)Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.  
UUCZ-181343
Matematika>Výzdoba třídy>MŠ - předškoláci>1.>Speciální pedagogika>🚘 Dopravní prostředky
45.00