Početní vláček - čísla 1-20

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
36
Velikost: 409.3 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Lenka Válalová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Početní vláček

Soubor obsahuje mašinu a vagonky s čísly a puntíky (formát A4, A5).

Návod: Soubor vytiskneme, zalaminujeme, případně nastříháme na menší karty (formát A5).

Aktivity:

  • Čtení a psaní čísel
  • Sestavování číselné řady (1-10, 11-20)
  • Krokování 1 – mašinku s vagonky vyskládáme na zem dle posloupnosti a trénujeme krokování (dítě se postaví na start k mašince, dělá kroky na povel: ,,Udělej čtyři kroky. Začni teď!“; pochoduje podle čísel na zemi, určujeme hodnotu, kam jsme se dostali)
  • Krokování 2 - mašinku s vagonky vyskládáme na zem dle posloupnosti a trénujeme krokování (,,Udělej tři kroky, pak dva kroky. Začni teď“)-krokujeme, určujeme, kam jsme se dostali- úlohy na sčítání
  • Krokování 3-povely „tři kroky dopředu, jeden krok dozadu“.....(odčítání)
  • Řazení náhodně vybraných čísel podle velikosti (posloupnost) – vzestupně, sestupně
  • Prostorová orientace (co je hned před...hned za...mezi....)
  • Určování směru – děti vytvoří vláček, cestují podle navigace vyučujícího
  • Vagonek s otazníkem – umístíme náhodně mezi dvě sousední čísla (která s tímto neznámým číslem tvoří trojici(např 4 ? 6), případně před, či za tato čísla
  • Hra na vláček – rozdáme karty mezi děti; mašinka veze vagonek s číslem ..... (děti se postupně řadí podle vyvolávaných čísel a cestují po třídě)
  • Stejný počet (určování) – vyskládáme tolik předmětů (žetonů, knoflíků, fazolí,..), kolik udává hodnota na vagonku
  • Porovnávání  velikosti– více, méně, stejně (podle hodnoty čísla na vagonku), nebo jen podle počtu zapojených vagonků (kratší, delší vlak)
  • Vagonky jako stanoviště pro různé úkoly

Jistě najdete i jiná využití. Přeji hodně zábavy :)

Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.

 

Další produkty od autora Lenka Válalová

57393
Matematika
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Výzdoba třídy
Jednoduchý přehled s převodními vztahy. Materiál slouží jako pomůcka pro děti při řešení úloh na převody jednotek
49.00 Kč
158291
Český jazyk
2., 3., Speciální pedagogika
Pracovní listy
Soubor pracovních listů, celkem 24 křížovek včetně řešení, z toho dvě ke každému písmenku. Ď, Ť, Ň společně. Jedna z
55.00 Kč
45445
Prvouka
1., 2., 3., Speciální pedagogika
Ostatní
Soubor obsahuje 80 otázek učiva prvouky (začátek školního roku - shrnutí prvních tří měsíců). Zaměření na: rozvoj slovní
45.00 Kč
55497
Matematika
3., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Ostatní
Pomůcka slouží k zapamatování si násobkových řad hravou formou. Děti se snaží vyplnit tělo housenky přikládáním kartiček
55.00 Kč
Početní vláček - čísla 1-20 Početní vláček - čísla 1-20
Početní vláčekSoubor obsahuje mašinu a vagonky s čísly a puntíky (formát A4, A5).Návod: Soubor vytiskneme, zalaminujeme, případně nastříháme na menší karty (formát A5).Aktivity:Čtení a psaní číselSestavování číselné řady (1-10, 11-20)Krokování 1 – mašinku s vagonky vyskládáme na zem dle posloupnosti a trénujeme krokování (dítě se postaví na start k mašince, dělá kroky na povel: ,,Udělej čtyři kroky. Začni teď!“; pochoduje podle čísel na zemi, určujeme hodnotu, kam jsme se dostali)Krokování 2 - mašinku s vagonky vyskládáme na zem dle posloupnosti a trénujeme krokování (,,Udělej tři kroky, pak dva kroky. Začni teď“)-krokujeme, určujeme, kam jsme se dostali- úlohy na sčítáníKrokování 3-povely „tři kroky dopředu, jeden krok dozadu“.....(odčítání)Řazení náhodně vybraných čísel podle velikosti (posloupnost) – vzestupně, sestupněProstorová orientace (co je hned před...hned za...mezi....)Určování směru – děti vytvoří vláček, cestují podle navigace vyučujícíhoVagonek s otazníkem – umístíme náhodně mezi dvě sousední čísla (která s tímto neznámým číslem tvoří trojici(např 4 ? 6), případně před, či za tato číslaHra na vláček – rozdáme karty mezi děti; mašinka veze vagonek s číslem ..... (děti se postupně řadí podle vyvolávaných čísel a cestují po třídě)Stejný počet (určování) – vyskládáme tolik předmětů (žetonů, knoflíků, fazolí,..), kolik udává hodnota na vagonkuPorovnávání  velikosti– více, méně, stejně (podle hodnoty čísla na vagonku), nebo jen podle počtu zapojených vagonků (kratší, delší vlak)Vagonky jako stanoviště pro různé úkolyJistě najdete i jiná využití. Přeji hodně zábavy :)Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.  
UUCZ-181343
Matematika>Výzdoba třídy>MŠ - předškoláci>1.>Speciální pedagogika>🚘 Dopravní prostředky
45.00