Početní vláček - čísla 1-20

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
36
Velikost: 409.3 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Početní vláček

Soubor obsahuje mašinu a vagonky s čísly a puntíky (formát A4, A5).

Návod: Soubor vytiskneme, zalaminujeme, případně nastříháme na menší karty (formát A5).

Aktivity:

  • Čtení a psaní čísel
  • Sestavování číselné řady (1-10, 11-20)
  • Krokování 1 – mašinku s vagonky vyskládáme na zem dle posloupnosti a trénujeme krokování (dítě se postaví na start k mašince, dělá kroky na povel: ,,Udělej čtyři kroky. Začni teď!“; pochoduje podle čísel na zemi, určujeme hodnotu, kam jsme se dostali)
  • Krokování 2 - mašinku s vagonky vyskládáme na zem dle posloupnosti a trénujeme krokování (,,Udělej tři kroky, pak dva kroky. Začni teď“)-krokujeme, určujeme, kam jsme se dostali- úlohy na sčítání
  • Krokování 3-povely „tři kroky dopředu, jeden krok dozadu“.....(odčítání)
  • Řazení náhodně vybraných čísel podle velikosti (posloupnost) – vzestupně, sestupně
  • Prostorová orientace (co je hned před...hned za...mezi....)
  • Určování směru – děti vytvoří vláček, cestují podle navigace vyučujícího
  • Vagonek s otazníkem – umístíme náhodně mezi dvě sousední čísla (která s tímto neznámým číslem tvoří trojici(např 4 ? 6), případně před, či za tato čísla
  • Hra na vláček – rozdáme karty mezi děti; mašinka veze vagonek s číslem ..... (děti se postupně řadí podle vyvolávaných čísel a cestují po třídě)
  • Stejný počet (určování) – vyskládáme tolik předmětů (žetonů, knoflíků, fazolí,..), kolik udává hodnota na vagonku
  • Porovnávání  velikosti– více, méně, stejně (podle hodnoty čísla na vagonku), nebo jen podle počtu zapojených vagonků (kratší, delší vlak)
  • Vagonky jako stanoviště pro různé úkoly

Jistě najdete i jiná využití. Přeji hodně zábavy :)

Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.

 

Další produkty od autora Lenka Válalová

41862
Český jazyk
2., 3.
Pracovní listy
Soubor obsahuje 20 stran úloh zaměřených na základní procvičení slovních druhů (kratší věty, pomocné obrázky). Jedná se
49.00 Kč
35660
Matematika
3.
Ostatní
Materiál slouží k procvičení učiva v oboru malé násobilky. Pomocí kartiček děti procvičují početní spoje (dělení) formou
25.00 Kč
115209
Český jazyk
Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., Speciální pedagogika
Pexeso
Obrázkový soubor - zaměření na jídla a pokrmy. Dvojjazyčná verze. Využití formou PEXESA, možnost opisu, přepisu
0.00 Kč
100492
Matematika
1., Speciální pedagogika
Pracovní listy
Procvičování učiva matematiky hravou formou. Při správném vyluštění vyjde tajenka. Celkem 90 tajenek (slov k doplnění)
49.00 Kč
Početní vláček - čísla 1-20 Početní vláček - čísla 1-20
Početní vláček Soubor obsahuje mašinu a vagonky s čísly a puntíky (formát A4, A5). Návod: Soubor vytiskneme, zalaminujeme, případně nastříháme na menší karty (formát A5). Aktivity: Čtení a psaní čísel Sestavování číselné řady (1-10, 11-20) Krokování 1 – mašinku s vagonky vyskládáme na zem dle posloupnosti a trénujeme krokování (dítě se postaví na start k mašince, dělá kroky na povel: ,,Udělej čtyři kroky. Začni teď!“; pochoduje podle čísel na zemi, určujeme hodnotu, kam jsme se dostali) Krokování 2 - mašinku s vagonky vyskládáme na zem dle posloupnosti a trénujeme krokování (,,Udělej tři kroky, pak dva kroky. Začni teď“)-krokujeme, určujeme, kam jsme se dostali- úlohy na sčítání Krokování 3-povely „tři kroky dopředu, jeden krok dozadu“.....(odčítání) Řazení náhodně vybraných čísel podle velikosti (posloupnost) – vzestupně, sestupně Prostorová orientace (co je hned před...hned za...mezi....) Určování směru – děti vytvoří vláček, cestují podle navigace vyučujícího Vagonek s otazníkem – umístíme náhodně mezi dvě sousední čísla (která s tímto neznámým číslem tvoří trojici(např 4 ? 6), případně před, či za tato čísla Hra na vláček – rozdáme karty mezi děti; mašinka veze vagonek s číslem ..... (děti se postupně řadí podle vyvolávaných čísel a cestují po třídě) Stejný počet (určování) – vyskládáme tolik předmětů (žetonů, knoflíků, fazolí,..), kolik udává hodnota na vagonku Porovnávání  velikosti– více, méně, stejně (podle hodnoty čísla na vagonku), nebo jen podle počtu zapojených vagonků (kratší, delší vlak) Vagonky jako stanoviště pro různé úkoly Jistě najdete i jiná využití. Přeji hodně zábavy :) Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.  
UUCZ-181343
Matematika>Výzdoba třídy>MŠ - předškoláci>1.>Speciální pedagogika>Dopravní prostředky
45.00