Početní vláček
Soubor obsahuje mašinu a vagonky s čísly a puntíky (formát A4, A5).
Návod: Soubor vytiskneme, zalaminujeme, případně nastříháme na menší karty (formát A5).
Aktivity:
- Čtení a psaní čísel
- Sestavování číselné řady (1-10, 11-20)
- Krokování 1 – mašinku s vagonky vyskládáme na zem dle posloupnosti a trénujeme krokování (dítě se postaví na start k mašince, dělá kroky na povel: ,,Udělej čtyři kroky. Začni teď!“; pochoduje podle čísel na zemi, určujeme hodnotu, kam jsme se dostali)
- Krokování 2 - mašinku s vagonky vyskládáme na zem dle posloupnosti a trénujeme krokování (,,Udělej tři kroky, pak dva kroky. Začni teď“)-krokujeme, určujeme, kam jsme se dostali- úlohy na sčítání
- Krokování 3-povely „tři kroky dopředu, jeden krok dozadu“.....(odčítání)
- Řazení náhodně vybraných čísel podle velikosti (posloupnost) – vzestupně, sestupně
- Prostorová orientace (co je hned před...hned za...mezi....)
- Určování směru – děti vytvoří vláček, cestují podle navigace vyučujícího
- Vagonek s otazníkem – umístíme náhodně mezi dvě sousední čísla (která s tímto neznámým číslem tvoří trojici(např 4 ? 6), případně před, či za tato čísla
- Hra na vláček – rozdáme karty mezi děti; mašinka veze vagonek s číslem ..... (děti se postupně řadí podle vyvolávaných čísel a cestují po třídě)
- Stejný počet (určování) – vyskládáme tolik předmětů (žetonů, knoflíků, fazolí,..), kolik udává hodnota na vagonku
- Porovnávání velikosti– více, méně, stejně (podle hodnoty čísla na vagonku), nebo jen podle počtu zapojených vagonků (kratší, delší vlak)
- Vagonky jako stanoviště pro různé úkoly
Jistě najdete i jiná využití. Přeji hodně zábavy :)
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.