Rozklad kvadratického trojčlenu na součin, kvadratické rovnice (Vietovy vzorce)

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
11
Velikost: 1.43 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Vladěna Pěknicová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
14. 9. 2024
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. První sada obsahuje příklady na rozklad kvadratického trojčlenu na součin. Druhá sada slouží k procvičení řešení kvadratických rovnic (lze využít Vietovy vzorce).

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-3:  nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 1. sady

strana 4:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 1. sada

strana 5-6:  tabulka s řešením – 1. sada

strana 7-8:  nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 2. sady

strana 9:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 2. sada

strana 10-11: tabulka s řešením – 2. sada

Možnosti použití:

  1. Materiál je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky). 
  3. Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek). 
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.
  5. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.
  6. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

616910
Matematika
8., 9.
Skládačky
Výukový materiál obsahuje 24 karet s 30 příklady na úpravy algebraických výrazů. Obsahuje sčítání, odčítání, násobení
34.00 Kč
337624
Matematika
7.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet s příklady. Karty obsahují 26 různých dvojic jednoduchých příkladů na
26.00 Kč
264178
Matematika
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují 26 různých dvojic příkladů na sčítání přirozených čísel do
25.00 Kč
75212
Matematika
6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
ZLOMKY – ZÁKLADNÍ TVAR (slož z karet výsledek) Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet. Vždy k sobě patří 4
28.00 Kč
Rozklad kvadratického trojčlenu na součin, kvadratické rovnice (Vietovy vzorce) Rozklad kvadratického trojčlenu na součin, kvadratické rovnice (Vietovy vzorce)
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. První sada obsahuje příklady na rozklad kvadratického trojčlenu na součin. Druhá sada slouží k procvičení řešení kvadratických rovnic (lze využít Vietovy vzorce).Sada obsahuje:strana 1:      pokyny pro učitelestrana 2-3:  nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 1. sadystrana 4:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 1. sadastrana 5-6:  tabulka s řešením – 1. sadastrana 7-8:  nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 2. sadystrana 9:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 2. sadastrana 10-11: tabulka s řešením – 2. sadaMožnosti použití:Materiál je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky). Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.Jak s materiálem pracovat:Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek). V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.
UUCZ-648013
Matematika>Skládačky>SŠ
32.00