Tento materiál je vytvořen jako hravá a pozitivní reflexe školního roku, která nabízí prostor k zamyšlení, sdílení a tvořivému ohlédnutí za uplynulým obdobím.
Nejedná se o testování ani ověřování znalostí, a proto je možné materiál využít napříč ročníky 1. stupně.
K čemu materiál slouží?
Materiál je vhodný jako aktivita na konec školního roku – nabízí žákům možnost zaznamenat své zážitky, dojmy a zkušenosti
z různých oblastí školního života. Každý žák odpovídá individuálně, žádná odpověď není „špatně“.
Reflexe podporuje uvědomění si vlastního pokroku, posiluje vztah ke škole a přispívá k příjemnému zakončení školního roku.
Co materiál obsahuje?
-10 tematických stanovišť podle jednotlivých předmětů a oblastí:
- Český jazyk
- Matematika
- Já a příroda kolem nás (přírodověda, prvouka)
- Poznávání míst kolem nás (vlastivěda)
- Hudební výchova
- Výtvarná výchova
- Tělesná výchova
- Anglický jazyk
- Informatika / Šifrování
- BONUSOVÉ stanoviště – Celková reflexe
Ke každému stanovišti je připojena i jedna zajímavost z daného předmětu.
Součástí materiálu jsou:
- 2 velikosti tisku – pro klasické nebo menší formáty
- Pracovní listy – ve 2 variantách (s linkami a bez linek), které mohou žáci použít k zapisování odpovědí na jednotlivých stanovištích
- Ocenění pro žáky – po splnění všech stanovišť obdrží každý žák „letenku do dalšího školního roku“ jako symbolické uznání za odvedenou práci a povzbuzení do nového začátku
Jak můžete materiál využít?
- Venkovní nebo vnitřní stanoviště – ideální jako „cesta školou“, pohybová aktivita nebo tichá stezka na školní zahradě, chodbě, ve třídě.
- Individuálně i skupinově – žáci mohou pracovat samostatně nebo ve dvojicích, podle možností a potřeb.
- Volná reflexe i řízená práce – podle věku žáků lze přizpůsobit vedení aktivity (např. diskuse, samostatné zapisování, sdílení odpovědí).