60 kartiček k diskuzi na téma letošní prázdniny a tip na 7 AKTIVIT s nimi
Jak můžete kartičky použít? (Ne všechny vypsané aktivity lze použít pro 1. a 2. třídu.)
1. Žáci ve dvojici mají mezi sebou na lavici hromádku otázek otočených rubem nahoru. „Na střídačku“ kartičky zvedají a otázku pokládají partnerovi v lavici, druhý odpovídá. Poté se může vyučující zeptat žáků, jakou zajímavost se dozvěděli o svém partnerovi v lavici.
2. Tutéž aktivitu lze provést v menších skupinách.
3. Každý žák si vylosuje jednu kartičku. Žáci chodí po třídě a ptají se na danou otázku všech žáků ve třídě. Poté následuje diskuze v kruhu, kde každý žák řekne, co se dozvěděl o spolužácích. Nebo může každý žák říct jednu větu o vybraném spolužákovi, např.: „Dozvěděla jsem se, že Lukáš o prázdninách byl s prarodiči v aquaparku.“
4. Každý žák si vylosuje kartičku. Na rozdíl od předchozí aktivity si tentokrát vždy, když se žáci při chůzi po třídě potkají, nejdříve položí otázku na kartičce, tu si navzájem zodpoví, poté si kartičky vymění. Poté opět jdou po třídě, když narazí na jiného spolužáka, zeptají se ho na danou otázku a opět si kartičky vymění.
5. Učitel může nechat vybraného žáka vylosovat jednu kartičku. Tu přečte nahlas a dobrovolníci na ni odpoví před celou třídou.
6. Učitel (nebo libovolný žák) vylosuje jednu kartičku. Na interaktivní tabuli (nebo jiném měřidle) spustí odpočítávání, např. 1 minutu, kdy žáci odpovídají na danou otázku navzájem ve dvojících nebo skupině.
7. Aktivita „Vyměň si místo s…“ – učitel položí kartičky rubem nahoru doprostřed kruhu. Když zvedne kartičku, musí si vyměnit místo žáci, kteří dělali aktivitu na kartičce. Je nutné, aby učitel formulaci na kartičce upravil. Např.: „Vymění si místo všichni ti, kteří poslali o prázdninách pohled nebo dopis…“.