MALÝ PRINC, týdenní projekt

Počet stran:
23
Velikost: 18.54 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Gabriela Vrbová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
11. 8. 2024
Sdílet:

Cílem projektu je podpořit u dětí rozvoj čtenářské pregramotnosti s využitím klasické pohádky Malý princ od francouzského spisovatele Antoina de Saint Exupéryho. Rozvíjet u dětí v rámci projetu také jejich literární povědomí a vztah k četbě, podporovat pozitivní přístup k přírodě, rostlinám, zvířatům, kamarádům, k celému světu. Projekt je všestranný a integrovaný, rozvíjí všechny stránky osobnosti dítěte. Závěrem celého projektu je karnevalový den s tematikou Malého prince, spojený s výstavou výrobků pro rodiče.

Projekt je koncipován pro děti ve věku od 3 do 6 let. Všechny činnosti jsou rozděleny na každý den do tří skupin - ranní činnosti, řízená činnost a odpolední činnosti. Každá část projektu obsahuje konkrétní návrh aktivity, včetně například didaktických cílů či pomůcek. Veškeré pracovní listy obsažené v projektu naleznete na konci projektu v přílohách. Projekt "Malý princ" se dá využít i jako týdenní plán v rámci Třídního vzdělávacího programu. 

 

Projektové učení je v mateřské škole velmi ceněné. Je to komplexní metoda - je interdisciplinární, integrovaný (kombinuje různé vzdělávací oblasti),  využívá spolupráce a kooperace u dětí, bývá aktuální a odpovídá dětem na dané téma, které ve své aktuálnosti řeší. Zřetel během výběru tématu je dán k zájmům dětí a k jejich potřebám. Celý projekt se pak orientuje na produkt, který je jeho výsledkem. Zároveň jde ruku v ruce s zážitkovou pedagogikou a činnostním učením. 

 

Celý projekt rozvíjí mimo jiné:

  • kognitivní schopnosti a dovednosti
  • grafomotoriku
  • jemnou motoriku
  • hrubou motoriku
  • lokomoci
  • fantazii a představivost
  • tvořivé myšlení 
  • čtenářskou pregramotnost
  • matematickou pregramotnost
  • polytechnickou pregramotnost
  • povědomí o světě a jeho fungování
  • tvořivé myšlení
  • kooperaci a spolupráci
  • a další

Vzdělávací materiál rozvíjí následující kompetence z RVP PV:

  • kompetence k učení: se učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům
  • kompetence k řešení problémů: řeší problémy na základě bezprostřední zkušenosti; postupuje cestou pokusu a omylu, zkouší, experimentuje; spontánně vymýšlí nová řešení problémů a situací; hledá různé možnosti a varianty (má vlastní, originální nápady); využívá při tom dosavadní zkušenosti, fantazii a představivost
  • kompetence komunikativní: průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu a aktivně ji používá k dokonalejší komunikaci s okolím
  • kompetence sociální a personální: je schopno chápat, že lidé se různí, a umí být tolerantní k jejich odlišnostem a jedinečnostem
  • kompetence činnostní a občanské: má základní dětskou představu o tom, co je v souladu se základními lidskými hodnotami a normami i co je s nimi v rozporu, a snaží se podle toho chovat

Některé dílčí cíle, které vzdělávací materiál Malý princ (vycházející z RVP PV):

  • Dítě a jeho tělo: rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí)
  • Dítě a jeho psychika: rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu
  • Dítě a jeho psychika: rozvoj tvořivosti (tvořivého myšlení, řešení problémů, tvořivého sebevyjádření)
  • Dítě a společnost: seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije
  • Dítě a svět: vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách
  • Dítě a svět: vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, se živou a neživou přírodou, lidmi, společností, planetou Zemí

Další produkty od autora Gabriela Vrbová

850695
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1.
Didaktické hry
Vytvořte pro maminky nezapomenutelný Den matek! Za všechnu tu práci, za starostlivost, za všechnu lásku... za to vše si
65.00 Kč
934840
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci
Didaktické hry
Začátek školního roku je pro děti i pedagogy jedinečný čas plný očekávání, radosti, ale i obav. Tento digitální materiál
42.00 Kč
528812
Grafomotorika
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci
Didaktické hry
Zásobník pracovních listů, aktivit a pohybových her pro rozvoj matematických představ! Tento soubor obsahuje na 19
0.00 Kč
1040710
Prvouka
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1.
Didaktické hry
Objevte kouzlo zvukové pohádky pro děti ve školce! Tento PDF soubor obsahuje unikátní pohádku, která děti vtáhne nejen
55.00 Kč
MALÝ PRINC, týdenní projekt MALÝ PRINC, týdenní projekt
Cílem projektu je podpořit u dětí rozvoj čtenářské pregramotnosti s využitím klasické pohádky Malý princ od francouzského spisovatele Antoina de Saint Exupéryho. Rozvíjet u dětí v rámci projetu také jejich literární povědomí a vztah k četbě, podporovat pozitivní přístup k přírodě, rostlinám, zvířatům, kamarádům, k celému světu. Projekt je všestranný a integrovaný, rozvíjí všechny stránky osobnosti dítěte. Závěrem celého projektu je karnevalový den s tematikou Malého prince, spojený s výstavou výrobků pro rodiče. Projekt je koncipován pro děti ve věku od 3 do 6 let. Všechny činnosti jsou rozděleny na každý den do tří skupin - ranní činnosti, řízená činnost a odpolední činnosti. Každá část projektu obsahuje konkrétní návrh aktivity, včetně například didaktických cílů či pomůcek. Veškeré pracovní listy obsažené v projektu naleznete na konci projektu v přílohách. Projekt "Malý princ" se dá využít i jako týdenní plán v rámci Třídního vzdělávacího programu.    Projektové učení je v mateřské škole velmi ceněné. Je to komplexní metoda - je interdisciplinární, integrovaný (kombinuje různé vzdělávací oblasti),  využívá spolupráce a kooperace u dětí, bývá aktuální a odpovídá dětem na dané téma, které ve své aktuálnosti řeší. Zřetel během výběru tématu je dán k zájmům dětí a k jejich potřebám. Celý projekt se pak orientuje na produkt, který je jeho výsledkem. Zároveň jde ruku v ruce s zážitkovou pedagogikou a činnostním učením.    Celý projekt rozvíjí mimo jiné: kognitivní schopnosti a dovednosti grafomotoriku jemnou motoriku hrubou motoriku lokomoci fantazii a představivost tvořivé myšlení  čtenářskou pregramotnost matematickou pregramotnost polytechnickou pregramotnost povědomí o světě a jeho fungování tvořivé myšlení kooperaci a spolupráci a další Vzdělávací materiál rozvíjí následující kompetence z RVP PV: kompetence k učení: se učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům kompetence k řešení problémů: řeší problémy na základě bezprostřední zkušenosti; postupuje cestou pokusu a omylu, zkouší, experimentuje; spontánně vymýšlí nová řešení problémů a situací; hledá různé možnosti a varianty (má vlastní, originální nápady); využívá při tom dosavadní zkušenosti, fantazii a představivost kompetence komunikativní: průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu a aktivně ji používá k dokonalejší komunikaci s okolím kompetence sociální a personální: je schopno chápat, že lidé se různí, a umí být tolerantní k jejich odlišnostem a jedinečnostem kompetence činnostní a občanské: má základní dětskou představu o tom, co je v souladu se základními lidskými hodnotami a normami i co je s nimi v rozporu, a snaží se podle toho chovat Některé dílčí cíle, které vzdělávací materiál Malý princ (vycházející z RVP PV): Dítě a jeho tělo: rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí) Dítě a jeho psychika: rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu Dítě a jeho psychika: rozvoj tvořivosti (tvořivého myšlení, řešení problémů, tvořivého sebevyjádření) Dítě a společnost: seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije Dítě a svět: vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách Dítě a svět: vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, se živou a neživou přírodou, lidmi, společností, planetou Zemí
UUCZ-270367
Nezařazené k předmětu>Didaktické hry>Přípravy hodiny/lekce>Projekty>MŠ>Školní družina>MŠ - předškoláci>🧚 Pohádky>🚀 Vesmír
85.00