MALÝ PRINC, týdenní projekt

Počet stran:
23
Velikost: 18.54 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Gabriela Vrbová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
11. 8. 2024
Sdílet:

Cílem projektu je podpořit u dětí rozvoj čtenářské pregramotnosti s využitím klasické pohádky Malý princ od francouzského spisovatele Antoina de Saint Exupéryho. Rozvíjet u dětí v rámci projetu také jejich literární povědomí a vztah k četbě, podporovat pozitivní přístup k přírodě, rostlinám, zvířatům, kamarádům, k celému světu. Projekt je všestranný a integrovaný, rozvíjí všechny stránky osobnosti dítěte. Závěrem celého projektu je karnevalový den s tematikou Malého prince, spojený s výstavou výrobků pro rodiče.

Projekt je koncipován pro děti ve věku od 3 do 6 let. Všechny činnosti jsou rozděleny na každý den do tří skupin - ranní činnosti, řízená činnost a odpolední činnosti. Každá část projektu obsahuje konkrétní návrh aktivity, včetně například didaktických cílů či pomůcek. Veškeré pracovní listy obsažené v projektu naleznete na konci projektu v přílohách. Projekt "Malý princ" se dá využít i jako týdenní plán v rámci Třídního vzdělávacího programu. 

 

Projektové učení je v mateřské škole velmi ceněné. Je to komplexní metoda - je interdisciplinární, integrovaný (kombinuje různé vzdělávací oblasti),  využívá spolupráce a kooperace u dětí, bývá aktuální a odpovídá dětem na dané téma, které ve své aktuálnosti řeší. Zřetel během výběru tématu je dán k zájmům dětí a k jejich potřebám. Celý projekt se pak orientuje na produkt, který je jeho výsledkem. Zároveň jde ruku v ruce s zážitkovou pedagogikou a činnostním učením. 

 

Celý projekt rozvíjí mimo jiné:

  • kognitivní schopnosti a dovednosti
  • grafomotoriku
  • jemnou motoriku
  • hrubou motoriku
  • lokomoci
  • fantazii a představivost
  • tvořivé myšlení 
  • čtenářskou pregramotnost
  • matematickou pregramotnost
  • polytechnickou pregramotnost
  • povědomí o světě a jeho fungování
  • tvořivé myšlení
  • kooperaci a spolupráci
  • a další

Vzdělávací materiál rozvíjí následující kompetence z RVP PV:

  • kompetence k učení: se učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům
  • kompetence k řešení problémů: řeší problémy na základě bezprostřední zkušenosti; postupuje cestou pokusu a omylu, zkouší, experimentuje; spontánně vymýšlí nová řešení problémů a situací; hledá různé možnosti a varianty (má vlastní, originální nápady); využívá při tom dosavadní zkušenosti, fantazii a představivost
  • kompetence komunikativní: průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu a aktivně ji používá k dokonalejší komunikaci s okolím
  • kompetence sociální a personální: je schopno chápat, že lidé se různí, a umí být tolerantní k jejich odlišnostem a jedinečnostem
  • kompetence činnostní a občanské: má základní dětskou představu o tom, co je v souladu se základními lidskými hodnotami a normami i co je s nimi v rozporu, a snaží se podle toho chovat

Některé dílčí cíle, které vzdělávací materiál Malý princ (vycházející z RVP PV):

  • Dítě a jeho tělo: rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí)
  • Dítě a jeho psychika: rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu
  • Dítě a jeho psychika: rozvoj tvořivosti (tvořivého myšlení, řešení problémů, tvořivého sebevyjádření)
  • Dítě a společnost: seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije
  • Dítě a svět: vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách
  • Dítě a svět: vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, se živou a neživou přírodou, lidmi, společností, planetou Zemí

Další produkty od autora Gabriela Vrbová

527966
Grafomotorika
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci
Didaktické hry
Zásobník pracovních listů, aktivit a pohybových her pro rozvoj matematických představ! Tento soubor obsahuje na 19
45.00 Kč
678154
Český jazyk - čtení
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1.
Didaktické hry
Soubor PDF obsahuje tři pohádky, které v sobě skrývají pohyb a prožitek: LIST RUBÍNEK JEŽEK JENÍČEK HOUBA KLOBOUČNICE V
49.00 Kč
543557
Grafomotorika
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci
Didaktické hry
Zásobník pracovních listů, aktivit a pohybových her pro rozvoj matematických představ! Tento soubor obsahuje na 19
45.00 Kč
325766
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Ostatní
Celkem 12 děkovných kartiček v barevné verzi a stejné v černobílé verzi naleznete v tomto PDF souboru na celkem šesti
35.00 Kč
MALÝ PRINC, týdenní projekt MALÝ PRINC, týdenní projekt
Cílem projektu je podpořit u dětí rozvoj čtenářské pregramotnosti s využitím klasické pohádky Malý princ od francouzského spisovatele Antoina de Saint Exupéryho. Rozvíjet u dětí v rámci projetu také jejich literární povědomí a vztah k četbě, podporovat pozitivní přístup k přírodě, rostlinám, zvířatům, kamarádům, k celému světu. Projekt je všestranný a integrovaný, rozvíjí všechny stránky osobnosti dítěte. Závěrem celého projektu je karnevalový den s tematikou Malého prince, spojený s výstavou výrobků pro rodiče. Projekt je koncipován pro děti ve věku od 3 do 6 let. Všechny činnosti jsou rozděleny na každý den do tří skupin - ranní činnosti, řízená činnost a odpolední činnosti. Každá část projektu obsahuje konkrétní návrh aktivity, včetně například didaktických cílů či pomůcek. Veškeré pracovní listy obsažené v projektu naleznete na konci projektu v přílohách. Projekt "Malý princ" se dá využít i jako týdenní plán v rámci Třídního vzdělávacího programu.    Projektové učení je v mateřské škole velmi ceněné. Je to komplexní metoda - je interdisciplinární, integrovaný (kombinuje různé vzdělávací oblasti),  využívá spolupráce a kooperace u dětí, bývá aktuální a odpovídá dětem na dané téma, které ve své aktuálnosti řeší. Zřetel během výběru tématu je dán k zájmům dětí a k jejich potřebám. Celý projekt se pak orientuje na produkt, který je jeho výsledkem. Zároveň jde ruku v ruce s zážitkovou pedagogikou a činnostním učením.    Celý projekt rozvíjí mimo jiné: kognitivní schopnosti a dovednosti grafomotoriku jemnou motoriku hrubou motoriku lokomoci fantazii a představivost tvořivé myšlení  čtenářskou pregramotnost matematickou pregramotnost polytechnickou pregramotnost povědomí o světě a jeho fungování tvořivé myšlení kooperaci a spolupráci a další Vzdělávací materiál rozvíjí následující kompetence z RVP PV: kompetence k učení: se učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům kompetence k řešení problémů: řeší problémy na základě bezprostřední zkušenosti; postupuje cestou pokusu a omylu, zkouší, experimentuje; spontánně vymýšlí nová řešení problémů a situací; hledá různé možnosti a varianty (má vlastní, originální nápady); využívá při tom dosavadní zkušenosti, fantazii a představivost kompetence komunikativní: průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu a aktivně ji používá k dokonalejší komunikaci s okolím kompetence sociální a personální: je schopno chápat, že lidé se různí, a umí být tolerantní k jejich odlišnostem a jedinečnostem kompetence činnostní a občanské: má základní dětskou představu o tom, co je v souladu se základními lidskými hodnotami a normami i co je s nimi v rozporu, a snaží se podle toho chovat Některé dílčí cíle, které vzdělávací materiál Malý princ (vycházející z RVP PV): Dítě a jeho tělo: rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí) Dítě a jeho psychika: rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu Dítě a jeho psychika: rozvoj tvořivosti (tvořivého myšlení, řešení problémů, tvořivého sebevyjádření) Dítě a společnost: seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije Dítě a svět: vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách Dítě a svět: vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, se živou a neživou přírodou, lidmi, společností, planetou Zemí
UUCZ-270367
Nezařazené k předmětu>Didaktické hry>Přípravy hodiny/lekce>Projekty>MŠ>Školní družina>MŠ - předškoláci>🧚 Pohádky>🚀 Vesmír
85.00