Materiál obsahuje velké a malé bubliny s úkoly k reflexi vyučovacích hodin či učebních celků.
Reflexe patří k učení, to všichni dobře víme. Jak ji ale s dětmi provádět, aby to nebylo stále stejné? Jak zreflektovat vyučovací hodinu, aby siz toho děti něco vzaly?
Můžeme jim dát do ruky pomůcky (bubliny), které je k tomu navedou.
Jak na to?
Vytiskněte listy s bublinami, které využijete při reflexi hodiny či učebního celku. Vyberte si takové, které se vám hodí a které ukáží naplnění cílů učení.
Velké bubliny vytiskněte podle počtu žáků ve třídě a zalaminujte je, aby bylo možné na ně psát mazacími fixami (jako na mazací tabulky) a používat je opakovaně. Děti nechte bubliny vystřihnout (nebo je vystřihněte sami).
Zhruba 15-10 minut před koncem hodiny dejte bubliny dětem a nechte je zapsat reflexi (dokončení startovacích vět: „Překvapilo mě...”, „Zaujalo mě...”; zapsání informací - např.: pravda/nepravda; jedna nová věc, kterou jsem se dozvěděla; vytvoření pětilístku, napsání vzkazu, volné psaní...). Prázdné bubliny s otazníkem slouží Vašim nápadům - otázce či úkolu, který dětem vymyslíte sami.
Nezapomeňte na vzájemné sdílení (ve dvojicích, skupinách nebo v celé třídě).
Malé bubliny jsou miniaturní kopií některých bublin velkých a slouží k nalepení do sešitu nebo na pracovní list, kam chceme přidat reflexi.
Malé bubliny s obrázkem mozku a otazníkem slouží k ústní reflexi. Vytiskněte je, pro delší trvanlivost zalaminujte a bubliny vystřihněte. Každé dítě dostane do ruky jeden obrázek a má za úkol říct například jednu věc, kterou se při hodině dozvěděl, a když to udělá, vloží obrázek do nějaké nádoby, sáčku nebo klobouku. Můžete zadávat i jiné úkoly, např. „Řekni, co bylo důležité” nebo „Řekni, co tě překvapilo” apod.
Děkuji za nákup materiálu. Doufám, že pro Vás i děti bude dobrým pomocníkem v tom, jak reflexi zařadit do výuky hravě a efektivně. 🙂