STRES: Co na vás působí a jak s tím zacházíte?

Počet stran:
30
Velikost: 8.59 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Veronika Věcková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 4. 2025
Sdílet:

Jak pracovat s materiálem?

Vytiskněte materiály jednostranně nebo oboustranně a případně zalaminujte.

 

Obsah prezentace:

  • Stres a Stresory
  • Příčiny stresu
  • Fáze stresu
  • Druhy stresu
  • Příznaky stresu a vliv na zdraví
  • Syndrom vyhoření (Burnout)
  • Prevence

 

Podrobnější popis doplňkových aktivit:

🧠 Myšlenková mapa – Co mě stresuje?

Cíl: Uvědomit si osobní stresory a otevřít diskuzi o tom, co u nás vyvolává stres.

Popis: Žáci si vytvoří vlastní myšlenkovou mapu se slovem „STRES“ uprostřed. Od něj vedou větve podle oblastí (škola, vztahy, tělo, volný čas…), kam doplňují konkrétní situace, které u nich stres vyvolávají. Aktivita podporuje sebepoznání a slouží jako výchozí bod pro další práci se zvládáním stresu.

 

🎲 Stresové bingo

Cíl: Uvědomit si, že stres je běžný a projevuje se různě – tělesně, psychicky i chováním.

Popis: Herní tabulka 5×5 polí s různými projevy stresu (např. „Nemůžu spát“, „Mám knedlík v krku“, „Odkládám věci“). Žáci zakroužkují ty, které na ně sedí. Cílem je najít řadu jako v klasickém bingu, ale hlavní přínos spočívá v následné reflexi: Co máme společné? Co si ani neuvědomujeme?

 

❓ Kvíz: Mýty o stresu

Cíl: Rozlišit pravdivé a nepravdivé informace o stresu, zbourat škodlivé stereotypy.

Popis: Účastníci odpovídají na sérii výroků formou pravda / nepravda (např. „Stres je vždy špatný“, „Silní lidé stres nemají“). Kvíz může být interaktivní (hlasování, kartičky, pohyb) nebo psaný. Po každé odpovědi následuje krátké vysvětlení. Lze navázat diskuzí: „Co mě překvapilo?“ „Jaké mýty slýchám kolem sebe?“

Součástí jsou prezentace v Powerpointu pro promítání otázek.

 

🧭 Stresový kompas

Cíl: Zmapovat vlastní reakce na stres a způsoby zvládání zátěžových situací.

Popis: Pracovní list rozdělený do 3 částí: Jak se u mě stres projevuje (tělo, emoce, chování), Co mě stresuje (vlastní zkušenosti), Jak stres řeším (strategie zvládání)

Další produkty od autora Veronika Věcková

779127
Fyzika
9., SŠ
Didaktické hry
Prezentace Obsah prezentace: Účinky proudu na lidský organismus Fyzikální Biologické Sekundární zranění Závislost účinků
35.00 Kč
730359
Tělesná výchova
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Materiál je určen pro děti a dospělé různého věku. Jedná se o zásobník 12 her, které jsou jednoduché a lze je využít jak
35.00 Kč
821589
Tělesná výchova
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Jak s PDF souborem pracovat? · Dokumenty jsou rozděleny dle tisku (jednostranné, oboustranné) - dle toho je vytiskněte.
50.00 Kč
852916
Fyzika
9., SŠ
Didaktické hry
Desková hra obsahuje hrací pole (ve dvou variantách, umožňující barevný i černobílý tisk) a celkem přes 200ks herních
40.00 Kč
STRES: Co na vás působí a jak s tím zacházíte? STRES: Co na vás působí a jak s tím zacházíte?
Jak pracovat s materiálem?Vytiskněte materiály jednostranně nebo oboustranně a případně zalaminujte. Obsah prezentace:Stres a StresoryPříčiny stresuFáze stresuDruhy stresuPříznaky stresu a vliv na zdravíSyndrom vyhoření (Burnout)Prevence Podrobnější popis doplňkových aktivit:🧠 Myšlenková mapa – Co mě stresuje?Cíl: Uvědomit si osobní stresory a otevřít diskuzi o tom, co u nás vyvolává stres.Popis: Žáci si vytvoří vlastní myšlenkovou mapu se slovem „STRES“ uprostřed. Od něj vedou větve podle oblastí (škola, vztahy, tělo, volný čas…), kam doplňují konkrétní situace, které u nich stres vyvolávají. Aktivita podporuje sebepoznání a slouží jako výchozí bod pro další práci se zvládáním stresu. 🎲 Stresové bingoCíl: Uvědomit si, že stres je běžný a projevuje se různě – tělesně, psychicky i chováním.Popis: Herní tabulka 5×5 polí s různými projevy stresu (např. „Nemůžu spát“, „Mám knedlík v krku“, „Odkládám věci“). Žáci zakroužkují ty, které na ně sedí. Cílem je najít řadu jako v klasickém bingu, ale hlavní přínos spočívá v následné reflexi: Co máme společné? Co si ani neuvědomujeme? ❓ Kvíz: Mýty o stresuCíl: Rozlišit pravdivé a nepravdivé informace o stresu, zbourat škodlivé stereotypy.Popis: Účastníci odpovídají na sérii výroků formou pravda / nepravda (např. „Stres je vždy špatný“, „Silní lidé stres nemají“). Kvíz může být interaktivní (hlasování, kartičky, pohyb) nebo psaný. Po každé odpovědi následuje krátké vysvětlení. Lze navázat diskuzí: „Co mě překvapilo?“ „Jaké mýty slýchám kolem sebe?“Součástí jsou prezentace v Powerpointu pro promítání otázek. 🧭 Stresový kompasCíl: Zmapovat vlastní reakce na stres a způsoby zvládání zátěžových situací.Popis: Pracovní list rozdělený do 3 částí: Jak se u mě stres projevuje (tělo, emoce, chování), Co mě stresuje (vlastní zkušenosti), Jak stres řeším (strategie zvládání)
UUCZ-865671
Nezařazené k předmětu>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>🫁 Lidské tělo
50.00