STRES: Co na vás působí a jak s tím zacházíte?

Počet stran:
30
Velikost: 8.59 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Veronika Věcková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 4. 2025
Sdílet:

Jak pracovat s materiálem?

Vytiskněte materiály jednostranně nebo oboustranně a případně zalaminujte.

 

Obsah prezentace:

  • Stres a Stresory
  • Příčiny stresu
  • Fáze stresu
  • Druhy stresu
  • Příznaky stresu a vliv na zdraví
  • Syndrom vyhoření (Burnout)
  • Prevence

 

Podrobnější popis doplňkových aktivit:

🧠 Myšlenková mapa – Co mě stresuje?

Cíl: Uvědomit si osobní stresory a otevřít diskuzi o tom, co u nás vyvolává stres.

Popis: Žáci si vytvoří vlastní myšlenkovou mapu se slovem „STRES“ uprostřed. Od něj vedou větve podle oblastí (škola, vztahy, tělo, volný čas…), kam doplňují konkrétní situace, které u nich stres vyvolávají. Aktivita podporuje sebepoznání a slouží jako výchozí bod pro další práci se zvládáním stresu.

 

🎲 Stresové bingo

Cíl: Uvědomit si, že stres je běžný a projevuje se různě – tělesně, psychicky i chováním.

Popis: Herní tabulka 5×5 polí s různými projevy stresu (např. „Nemůžu spát“, „Mám knedlík v krku“, „Odkládám věci“). Žáci zakroužkují ty, které na ně sedí. Cílem je najít řadu jako v klasickém bingu, ale hlavní přínos spočívá v následné reflexi: Co máme společné? Co si ani neuvědomujeme?

 

❓ Kvíz: Mýty o stresu

Cíl: Rozlišit pravdivé a nepravdivé informace o stresu, zbourat škodlivé stereotypy.

Popis: Účastníci odpovídají na sérii výroků formou pravda / nepravda (např. „Stres je vždy špatný“, „Silní lidé stres nemají“). Kvíz může být interaktivní (hlasování, kartičky, pohyb) nebo psaný. Po každé odpovědi následuje krátké vysvětlení. Lze navázat diskuzí: „Co mě překvapilo?“ „Jaké mýty slýchám kolem sebe?“

Součástí jsou prezentace v Powerpointu pro promítání otázek.

 

🧭 Stresový kompas

Cíl: Zmapovat vlastní reakce na stres a způsoby zvládání zátěžových situací.

Popis: Pracovní list rozdělený do 3 částí: Jak se u mě stres projevuje (tělo, emoce, chování), Co mě stresuje (vlastní zkušenosti), Jak stres řeším (strategie zvládání)

Další produkty od autora Veronika Věcková

730366
Fyzika
9., SŠ
Bingo
Jednoduchá hra BINGO na téma ENERGETIKA. Materiál obsahuje 35 variant herních karet na vyškrtávání a kartičky pro
25.00 Kč
888457
Fyzika
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Bingo
Zábavná pohybová hra, ve které hráči běhají po hřišti a hledají kartičky s obrázky, které odpovídají jejich bingo
40.00 Kč
769373
Fyzika
9., SŠ
Postřehovky
Postřehová hra obsahuje 31 kartiček se základními pojmy z elektrotechniky (kruhové a obdélníkové kartičky). Materiál je
25.00 Kč
897974
Fyzika
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Stačí pár vteřin. Člověk zkolabuje, spolužák spadne ze židle, dítě se opaří. A všichni kolem jen zírají. Věděl/a byste
50.00 Kč
STRES: Co na vás působí a jak s tím zacházíte? STRES: Co na vás působí a jak s tím zacházíte?
Jak pracovat s materiálem?Vytiskněte materiály jednostranně nebo oboustranně a případně zalaminujte. Obsah prezentace:Stres a StresoryPříčiny stresuFáze stresuDruhy stresuPříznaky stresu a vliv na zdravíSyndrom vyhoření (Burnout)Prevence Podrobnější popis doplňkových aktivit:🧠 Myšlenková mapa – Co mě stresuje?Cíl: Uvědomit si osobní stresory a otevřít diskuzi o tom, co u nás vyvolává stres.Popis: Žáci si vytvoří vlastní myšlenkovou mapu se slovem „STRES“ uprostřed. Od něj vedou větve podle oblastí (škola, vztahy, tělo, volný čas…), kam doplňují konkrétní situace, které u nich stres vyvolávají. Aktivita podporuje sebepoznání a slouží jako výchozí bod pro další práci se zvládáním stresu. 🎲 Stresové bingoCíl: Uvědomit si, že stres je běžný a projevuje se různě – tělesně, psychicky i chováním.Popis: Herní tabulka 5×5 polí s různými projevy stresu (např. „Nemůžu spát“, „Mám knedlík v krku“, „Odkládám věci“). Žáci zakroužkují ty, které na ně sedí. Cílem je najít řadu jako v klasickém bingu, ale hlavní přínos spočívá v následné reflexi: Co máme společné? Co si ani neuvědomujeme? ❓ Kvíz: Mýty o stresuCíl: Rozlišit pravdivé a nepravdivé informace o stresu, zbourat škodlivé stereotypy.Popis: Účastníci odpovídají na sérii výroků formou pravda / nepravda (např. „Stres je vždy špatný“, „Silní lidé stres nemají“). Kvíz může být interaktivní (hlasování, kartičky, pohyb) nebo psaný. Po každé odpovědi následuje krátké vysvětlení. Lze navázat diskuzí: „Co mě překvapilo?“ „Jaké mýty slýchám kolem sebe?“Součástí jsou prezentace v Powerpointu pro promítání otázek. 🧭 Stresový kompasCíl: Zmapovat vlastní reakce na stres a způsoby zvládání zátěžových situací.Popis: Pracovní list rozdělený do 3 částí: Jak se u mě stres projevuje (tělo, emoce, chování), Co mě stresuje (vlastní zkušenosti), Jak stres řeším (strategie zvládání)
UUCZ-865671
Nezařazené k předmětu>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>🫁 Lidské tělo
50.00