Jaro - čtení a tvoření

Předmět:
Počet stran:
5
Velikost: 8.12 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Učitelka Irča
Nahráno:
Naposledy upraveno:
21. 2. 2025
Sdílet:

Tento výukový materiál je určen k interaktivní práci s žáky na téma jaro. Obsahuje různé tematické okruhy, které lze využít k diskuzím, skupinové práci, samostatným úkolům nebo projektovému vyučování.

Jak s materiálem pracovat

Diskuze a brainstorming

Na začátku hodiny lze využít otázky k zamyšlení:

Jaké změny pozorujete v přírodě na jaře?

Jaké jarní svátky a tradice znáte?

Proč je jaro důležité pro zvířata a rostliny?

Čtení a práce s textem

Žáci mohou jednotlivé části materiálu číst samostatně nebo ve skupinách a odpovídat na otázky. Lze také zařadit shrnutí obsahu nebo hledání klíčových informací.

Praktické aktivity a tvoření

Pětilístek – metoda pro shrnutí poznatků (žáci napíší podstatné jméno, dvě přídavná jména, tři slovesa, čtyřslovnou větu a jedno slovo vystihující jaro).

Myšlenková mapa – žáci vytvoří mapu související s jarem, zahrnující přírodu, tradice a symboly.

Práce na zahradě – pokud je možnost, lze v rámci praktické výuky zasadit semínka nebo se podívat na proměny přírody.

 

Hry a tvořivé úkoly

Doplňování pranostik – žáci doplňují chybějící slova do jarních pranostik.

Třídění obrázků – přiřazování rostlin, zvířat a symbolů k jaru.

Vyprávění příběhu – žáci tvoří krátký příběh na téma „Co by se stalo, kdyby jaro nepřišlo?“.

Vlastnosti jara – ke každému písmenku vymyslet slovo, které se váže k jaru.

Diskuze nad Velikonocemi

Možnost propojení s křesťanskými i lidovými tradicemi, vysvětlení symboliky vajíček, beránka, pomlázky.

Doporučený přístup k výuce

💡 Interaktivní výuka – využití otázek a diskuze k zapojení žáků.

🎨 Tvořivé aktivity – kreslení, skládání pranostik, vytváření map a příběhů.

🧩 Praktické úkoly – zapojení pohybu, pozorování přírody, jarní zahradnické aktivity.

 

Materiál lze vytisknout barevně i černobíle.

Další produkty od autora Učitelka Irča

811854
Matematika
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Příprava a průběh aktivity Vytiskneme sadu kartiček s obrázky a čísly. Pro delší životnost je můžeme zalaminovat
40.00 Kč
405226
Matematika
3., 4., 5.
Pracovní listy
Pomůcka vhodná do hodin matematiky, která obsahuje příklady na násobení, dělení, písemné násobení a písemné sčítání. Jak
25.00 Kč
409842
Český jazyk
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Sada obsahuje 3 materiály. ABECEDA SE ZVÍŘÁTKY Úkolem žáků je doplnit mazacím fixem chybějící písmena podle jejich
80.00 Kč
811858
Matematika
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Příprava a průběh aktivity Vytiskneme sadu kartiček s obrázky a čísly. Pro delší životnost je můžeme zalaminovat
40.00 Kč
Jaro - čtení a tvoření Jaro - čtení a tvoření
Tento výukový materiál je určen k interaktivní práci s žáky na téma jaro. Obsahuje různé tematické okruhy, které lze využít k diskuzím, skupinové práci, samostatným úkolům nebo projektovému vyučování.Jak s materiálem pracovatDiskuze a brainstormingNa začátku hodiny lze využít otázky k zamyšlení: Jaké změny pozorujete v přírodě na jaře? Jaké jarní svátky a tradice znáte? Proč je jaro důležité pro zvířata a rostliny?Čtení a práce s textemŽáci mohou jednotlivé části materiálu číst samostatně nebo ve skupinách a odpovídat na otázky. Lze také zařadit shrnutí obsahu nebo hledání klíčových informací.Praktické aktivity a tvoření• Pětilístek – metoda pro shrnutí poznatků (žáci napíší podstatné jméno, dvě přídavná jména, tři slovesa, čtyřslovnou větu a jedno slovo vystihující jaro).• Myšlenková mapa – žáci vytvoří mapu související s jarem, zahrnující přírodu, tradice a symboly.• Práce na zahradě – pokud je možnost, lze v rámci praktické výuky zasadit semínka nebo se podívat na proměny přírody. Hry a tvořivé úkoly• Doplňování pranostik – žáci doplňují chybějící slova do jarních pranostik.• Třídění obrázků – přiřazování rostlin, zvířat a symbolů k jaru.• Vyprávění příběhu – žáci tvoří krátký příběh na téma „Co by se stalo, kdyby jaro nepřišlo?“. Vlastnosti jara – ke každému písmenku vymyslet slovo, které se váže k jaru.Diskuze nad VelikonocemiMožnost propojení s křesťanskými i lidovými tradicemi, vysvětlení symboliky vajíček, beránka, pomlázky.Doporučený přístup k výuce💡 Interaktivní výuka – využití otázek a diskuze k zapojení žáků.🎨 Tvořivé aktivity – kreslení, skládání pranostik, vytváření map a příběhů.🧩 Praktické úkoly – zapojení pohybu, pozorování přírody, jarní zahradnické aktivity. Materiál lze vytisknout barevně i černobíle.
UUCZ-801024
Prvouka>Pracovní listy>Přehled učiva>ZŠ – 1. STUPEŇ>🌸 Jaro>🌦️ Roční období
35.00