Úniková hra „Mise Z: Získejte zdraví zpět!“

Počet stran:
52
Velikost: 9.92 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Veronika Věcková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
23. 6. 2025
Sdílet:

Úniková hra o zdraví a zdravém životním stylu obsahuje 6 stanovišť s připravenými úkoly zaměřenými na výživu, pitný režim, denní režim, pohyb a kritické myšlení. K dispozici je záznamový arch a brožura Zdraví v akci.

 

METODIKA HRY

Cíl hry:

Žáci pomáhají zachránit obyvatele planety Z, kteří zapomněli, jak se starat o své tělo. Hráči musí projít 5 zón a vyplnit u toho záznamový arch + bonusové stanoviště.

Cílová skupina:

  • stupeň ZŠ (ideálně 6.–8. ročník), možno přizpůsobit i pro mladší.

Délka trvání:

  • 45–60 minut (možno zkrátit/rozšířit)

Varianta provedení:

  • Samoobslužná únikovka se záznamovým archem pro jednotlivce i týmy
  • Vhodná pro menší dohled – učitel/ka nemusí být na každém stanovišti. Žáci si sami kontrolují úkoly, odpovědi zaznamenávají do záznamového archu. Na konci archu je vhodné zařadit vyhodnocení (reflexi). Reflexe
  • Reflexe (vyhodnocení):
  • „Co mě nejvíc překvapilo?“
  • „Co bych mohl zlepšit ve svém jídelníčku?“
  • „Které potraviny jsem považoval(a) za zdravé a ukázalo se, že nejsou?“

Vzdělávací cíle dle RVP ZV:

  • rozlišuje základní složky výživy a jejich význam
  • chápe význam pitného režimu a aktivního pohybu
  • orientuje se v zásadách zdravého životního stylu
  • posuzuje vhodnost reklam a vliv médií na výživu

Hra obsahuje 5 základních stanovišť + bonusové stanoviště:

  • Stanoviště 1: Pyramida zdraví
    • Úkol: Složit obrázkovou potravinovou pyramidu (obrázky potravin + prázdná šablona pyramidy) a zodpovědět otázky.
  • Stanoviště 2: Kód výživových složek
    • Úkol: Rozdělit kartičky s potravinami do skupin – bílkoviny, sacharidy, tuky, vitaminy.
  • Stanoviště 3: Pitný režim
    • Úkol: Rozpoznat nápoje podle vhodnosti – co pít často, co omezit.
  • Stanoviště 4: Denní režim
    • Úkol: Sestavit ideální denní režim – kdy jíst, kdy spát, kdy sportovat, kdy odpočívat.
  • Stanoviště 5: Zdravý talíř
    • Úkol: Sestav ideální oběd podle „zdravého talíře“ – ½ zelenina/ovoce, ¼ sacharidy, ¼ bílkoviny, voda.
  • BONUSOVÉ STANOVIŠTĚ - Zdravé nebo reklamní tahák?
    • Úkol: Rozhodnout, zda je výrobek opravdu zdravý, nebo jen dobře „zní“ (marketingový tahák).


 

Další produkty od autora Veronika Věcková

890597
Chemie
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Element Hunters je zábavná a napínavá běhací hra, která propojuje chemii a pohyb. Úkolem hráčů je sbírat kartičky
40.00 Kč
876169
Nezařazené k předmětu
MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Omalovánky
Zábavné spojovačky pro děti rozvíjejí jemnou motoriku, soustředění a orientaci v číselné řadě. Spojováním čísel vznikají
35.00 Kč
865671
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Jak pracovat s materiálem? Vytiskněte materiály jednostranně nebo oboustranně a případně zalaminujte. Obsah prezentace
50.00 Kč
914220
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Vědomostní soutěž Milionář je interaktivní vzdělávací soutěž, při které účastníci postupně odpovídají na otázky z
50.00 Kč
Úniková hra „Mise Z: Získejte zdraví zpět!“ Úniková hra „Mise Z: Získejte zdraví zpět!“
Úniková hra o zdraví a zdravém životním stylu obsahuje 6 stanovišť s připravenými úkoly zaměřenými na výživu, pitný režim, denní režim, pohyb a kritické myšlení. K dispozici je záznamový arch a brožura Zdraví v akci. METODIKA HRYCíl hry:Žáci pomáhají zachránit obyvatele planety Z, kteří zapomněli, jak se starat o své tělo. Hráči musí projít 5 zón a vyplnit u toho záznamový arch + bonusové stanoviště.Cílová skupina:stupeň ZŠ (ideálně 6.–8. ročník), možno přizpůsobit i pro mladší.Délka trvání:45–60 minut (možno zkrátit/rozšířit)Varianta provedení:Samoobslužná únikovka se záznamovým archem pro jednotlivce i týmyVhodná pro menší dohled – učitel/ka nemusí být na každém stanovišti. Žáci si sami kontrolují úkoly, odpovědi zaznamenávají do záznamového archu. Na konci archu je vhodné zařadit vyhodnocení (reflexi). ReflexeReflexe (vyhodnocení):„Co mě nejvíc překvapilo?“„Co bych mohl zlepšit ve svém jídelníčku?“„Které potraviny jsem považoval(a) za zdravé a ukázalo se, že nejsou?“Vzdělávací cíle dle RVP ZV:rozlišuje základní složky výživy a jejich významchápe význam pitného režimu a aktivního pohybuorientuje se v zásadách zdravého životního styluposuzuje vhodnost reklam a vliv médií na výživuHra obsahuje 5 základních stanovišť + bonusové stanoviště:Stanoviště 1: Pyramida zdravíÚkol: Složit obrázkovou potravinovou pyramidu (obrázky potravin + prázdná šablona pyramidy) a zodpovědět otázky.Stanoviště 2: Kód výživových složekÚkol: Rozdělit kartičky s potravinami do skupin – bílkoviny, sacharidy, tuky, vitaminy.Stanoviště 3: Pitný režimÚkol: Rozpoznat nápoje podle vhodnosti – co pít často, co omezit.Stanoviště 4: Denní režimÚkol: Sestavit ideální denní režim – kdy jíst, kdy spát, kdy sportovat, kdy odpočívat.Stanoviště 5: Zdravý talířÚkol: Sestav ideální oběd podle „zdravého talíře“ – ½ zelenina/ovoce, ¼ sacharidy, ¼ bílkoviny, voda.BONUSOVÉ STANOVIŠTĚ - Zdravé nebo reklamní tahák?Úkol: Rozhodnout, zda je výrobek opravdu zdravý, nebo jen dobře „zní“ (marketingový tahák). 
UUCZ-909246
Tělesná výchova>Nezařazené k předmětu>Didaktické hry>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>🍉 Jídlo/Zdravá strava
50.00