Úniková hra „Mise Z: Získejte zdraví zpět!“

Počet stran:
52
Velikost: 11.8 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Veronika Věcková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
31. 8. 2025
Sdílet:

Úniková hra o zdraví a zdravém životním stylu obsahuje 6 stanovišť s připravenými úkoly zaměřenými na výživu, pitný režim, denní režim, pohyb a kritické myšlení. K dispozici je záznamový arch a brožura Zdraví v akci.

 

METODIKA HRY

Cíl hry:

Žáci pomáhají zachránit obyvatele planety Z, kteří zapomněli, jak se starat o své tělo. Hráči musí projít 5 zón a vyplnit u toho záznamový arch + bonusové stanoviště.

Cílová skupina:

  • stupeň ZŠ (ideálně 6.–8. ročník), možno přizpůsobit i pro mladší.

Délka trvání:

  • 45–60 minut (možno zkrátit/rozšířit)

Varianta provedení:

  • Samoobslužná únikovka se záznamovým archem pro jednotlivce i týmy
  • Vhodná pro menší dohled – učitel/ka nemusí být na každém stanovišti. Žáci si sami kontrolují úkoly, odpovědi zaznamenávají do záznamového archu. Na konci archu je vhodné zařadit vyhodnocení (reflexi). Reflexe
  • Reflexe (vyhodnocení):
  • „Co mě nejvíc překvapilo?“
  • „Co bych mohl zlepšit ve svém jídelníčku?“
  • „Které potraviny jsem považoval(a) za zdravé a ukázalo se, že nejsou?“

Vzdělávací cíle dle RVP ZV:

  • rozlišuje základní složky výživy a jejich význam
  • chápe význam pitného režimu a aktivního pohybu
  • orientuje se v zásadách zdravého životního stylu
  • posuzuje vhodnost reklam a vliv médií na výživu

Hra obsahuje 5 základních stanovišť + bonusové stanoviště:

  • Stanoviště 1: Pyramida zdraví
    • Úkol: Složit obrázkovou potravinovou pyramidu (obrázky potravin + prázdná šablona pyramidy) a zodpovědět otázky.
  • Stanoviště 2: Kód výživových složek
    • Úkol: Rozdělit kartičky s potravinami do skupin – bílkoviny, sacharidy, tuky, vitaminy.
  • Stanoviště 3: Pitný režim
    • Úkol: Rozpoznat nápoje podle vhodnosti – co pít často, co omezit.
  • Stanoviště 4: Denní režim
    • Úkol: Sestavit ideální denní režim – kdy jíst, kdy spát, kdy sportovat, kdy odpočívat.
  • Stanoviště 5: Zdravý talíř
    • Úkol: Sestav ideální oběd podle „zdravého talíře“ – ½ zelenina/ovoce, ¼ sacharidy, ¼ bílkoviny, voda.
  • BONUSOVÉ STANOVIŠTĚ - Zdravé nebo reklamní tahák?
    • Úkol: Rozhodnout, zda je výrobek opravdu zdravý, nebo jen dobře „zní“ (marketingový tahák).


 

Další produkty od autora Veronika Věcková

877939
Přírodověda
MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál obsahuje 35 variant herních karet na vyškrtávání a kartičky pro rozmístění po prostoru či losování. Materiál
35.00 Kč
748223
Fyzika
Pracovní listy
Úniková hra obsahuje 4 tematická stanoviště: Dekódování varovné zprávy Analýza vadného senzoru Naprogramování
50.00 Kč
769373
Fyzika
9., SŠ
Postřehovky
Postřehová hra obsahuje 31 kartiček se základními pojmy z elektrotechniky (kruhové a obdélníkové kartičky). Materiál je
25.00 Kč
760669
Fyzika
9., SŠ
Pexeso
Jednoduchá hra PEXESO na téma ELEKTRICKÝ OBVOD pro černobílý tisk. Materiál obsahuje celkem 34 dvojic kartiček. Sada
25.00 Kč
Úniková hra „Mise Z: Získejte zdraví zpět!“ Úniková hra „Mise Z: Získejte zdraví zpět!“
Úniková hra o zdraví a zdravém životním stylu obsahuje 6 stanovišť s připravenými úkoly zaměřenými na výživu, pitný režim, denní režim, pohyb a kritické myšlení. K dispozici je záznamový arch a brožura Zdraví v akci. METODIKA HRYCíl hry:Žáci pomáhají zachránit obyvatele planety Z, kteří zapomněli, jak se starat o své tělo. Hráči musí projít 5 zón a vyplnit u toho záznamový arch + bonusové stanoviště.Cílová skupina:stupeň ZŠ (ideálně 6.–8. ročník), možno přizpůsobit i pro mladší.Délka trvání:45–60 minut (možno zkrátit/rozšířit)Varianta provedení:Samoobslužná únikovka se záznamovým archem pro jednotlivce i týmyVhodná pro menší dohled – učitel/ka nemusí být na každém stanovišti. Žáci si sami kontrolují úkoly, odpovědi zaznamenávají do záznamového archu. Na konci archu je vhodné zařadit vyhodnocení (reflexi). ReflexeReflexe (vyhodnocení):„Co mě nejvíc překvapilo?“„Co bych mohl zlepšit ve svém jídelníčku?“„Které potraviny jsem považoval(a) za zdravé a ukázalo se, že nejsou?“Vzdělávací cíle dle RVP ZV:rozlišuje základní složky výživy a jejich významchápe význam pitného režimu a aktivního pohybuorientuje se v zásadách zdravého životního styluposuzuje vhodnost reklam a vliv médií na výživuHra obsahuje 5 základních stanovišť + bonusové stanoviště:Stanoviště 1: Pyramida zdravíÚkol: Složit obrázkovou potravinovou pyramidu (obrázky potravin + prázdná šablona pyramidy) a zodpovědět otázky.Stanoviště 2: Kód výživových složekÚkol: Rozdělit kartičky s potravinami do skupin – bílkoviny, sacharidy, tuky, vitaminy.Stanoviště 3: Pitný režimÚkol: Rozpoznat nápoje podle vhodnosti – co pít často, co omezit.Stanoviště 4: Denní režimÚkol: Sestavit ideální denní režim – kdy jíst, kdy spát, kdy sportovat, kdy odpočívat.Stanoviště 5: Zdravý talířÚkol: Sestav ideální oběd podle „zdravého talíře“ – ½ zelenina/ovoce, ¼ sacharidy, ¼ bílkoviny, voda.BONUSOVÉ STANOVIŠTĚ - Zdravé nebo reklamní tahák?Úkol: Rozhodnout, zda je výrobek opravdu zdravý, nebo jen dobře „zní“ (marketingový tahák). 
UUCZ-909246
Tělesná výchova>Nezařazené k předmětu>Didaktické hry>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>🍉 Jídlo/Zdravá strava
50.00