Úniková hra - PRVNÍ POMOC

Počet stran:
60
Velikost: 14.34 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Veronika Věcková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 2. 2025
Sdílet:

Úniková hra obsahuje 4 stanoviště pro 2 st. ZŠ a SŠ.

Časová náročnost: 45 min.

Hra se zaměřuje na základní postupy při poskytování první pomoci, vybavení lékárniček a řešení nejběžnějších úrazů a zranění. Vhodné např. do Tělesné výchovy.

Scénář hry:

  • Scénář hry je sdělen v úvodu hry.
  • Hra obsahuje 4 stanoviště, které týmy (dvojice nebo jednotlivec) řeší postupně.
  • Některá stanoviště mají více variant úkolů, které může vyučující přizpůsobit obtížnosti skupiny.

Základní scénář:

„Jste záchranáři na výcviku a musíte projít sérií úkolů, abyste prokázali, že zvládnete poskytnout první pomoc v kritických situacích!“

Pokyny k organizaci:

Rozdělte se do 4 skupin a stanoviště/místnosti absolvujte v tomto pořadí:

Stanoviště č.

Skupina 1: 1 2 3 4

Skupina 2: 2 1 4 3

Skupina 3: 3 4 2 1

Skupina 4: 4 3 1 2

Jiné rozdělení a systém hry Vám příp. sdělí vyučující!

Podrobnější popis stanovišť

1) První pomoc podle R.I.C.E. metody

Cíl stanoviště:

Seznámit studenty s metodou R.I.C.E. a jejím správným použitím při poranění svalů, šlach nebo kloubů.

2) Správný postup ošetření

Cíl stanoviště:

Procvičit správný postup při poskytování první pomoci na konkrétních situacích.

3) Křížovka s tajenkou

Cíl stanoviště:

Procvičit znalosti základních pojmů z první pomoci zábavnou formou křížovky s tajenkou.

4) Lékárnička v chaosu

Cíl stanoviště:

Naučit studenty orientovat se v lékárničce a správně vybírat pomůcky pro konkrétní zranění.

Potřebné vybavení (pomůcky a rekvizity):

  • Vytištěné materiály
  • Reálné zdravotnické pomůcky
  • Symbolická odměna (např. diplom, bonbóny).

Tip: Doporučuji materiály vytisknout jednostranně či oboustranně a zalaminovat!

Organizační poznámky:

  • Rozložení prostoru: Stanoviště by měla být jasně označena a vybavena všemi potřebnými pomůckami.
  • Časový limit: 45 minut pro celou hru.
  • Hodnocení: Tým (dvojice nebo jednotlivec), který dokončí hru nejrychleji, vyhrává. Alternativně lze bodovat správnost řešení jednotlivých úkolů.

Finále hry:

  • Po splnění úkolů ze všech stanovišť žáci odevzdají vyučujícímu záznamový arch na kontrolu.
  • Vyučující provede kontrolu zapsaných výsledků (závěrů) a vyhlásí vítěze hry.

 

Pokud budete využívat pouze kartičky ve hře a nebo i v kombinaci s reálnými pomůckami, tak doporučuji k záznamovému archu nechat žáky používat telefon a splněné úkoly je nechat vyfotit a Vám potom ukázat při kontrole správné řešení.

Další produkty od autora Veronika Věcková

735030
Fyzika
9., SŠ
AZ-kvíz
AZ-kvíz je vědomostní a strategická soutěž jejímž úkolem je pomocí správných odpovědí získat pole a jimi spojit tři
35.00 Kč
801916
Tělesná výchova
7., 8., 9., SŠ
Bingo
Materiál obsahuje PDF soubor s připravenými 35 variantami hrací karty a kartičky pro losování s popisem. V provedení
35.00 Kč
836756
Fyzika
9., SŠ
Didaktické hry
Materiál obsahuje 2 typy jednoduchých aktivit do výuky na téma Elektrický obvod (dle RVP ZV a RVP SOV). Aktivita "Já mám
25.00 Kč
746549
Fyzika
9., SŠ
Didaktické hry
AZ-kvíz je vědomostní a strategická soutěž jejímž úkolem je pomocí správných odpovědí získat pole a jimi spojit tři
35.00 Kč
Úniková hra - PRVNÍ POMOC Úniková hra - PRVNÍ POMOC
Úniková hra obsahuje 4 stanoviště pro 2 st. ZŠ a SŠ.Časová náročnost: 45 min.Hra se zaměřuje na základní postupy při poskytování první pomoci, vybavení lékárniček a řešení nejběžnějších úrazů a zranění. Vhodné např. do Tělesné výchovy.Scénář hry:Scénář hry je sdělen v úvodu hry.Hra obsahuje 4 stanoviště, které týmy (dvojice nebo jednotlivec) řeší postupně.Některá stanoviště mají více variant úkolů, které může vyučující přizpůsobit obtížnosti skupiny.Základní scénář:„Jste záchranáři na výcviku a musíte projít sérií úkolů, abyste prokázali, že zvládnete poskytnout první pomoc v kritických situacích!“Pokyny k organizaci:Rozdělte se do 4 skupin a stanoviště/místnosti absolvujte v tomto pořadí:Stanoviště č.Skupina 1: 1 2 3 4Skupina 2: 2 1 4 3Skupina 3: 3 4 2 1Skupina 4: 4 3 1 2Jiné rozdělení a systém hry Vám příp. sdělí vyučující!Podrobnější popis stanovišť1) První pomoc podle R.I.C.E. metodyCíl stanoviště:Seznámit studenty s metodou R.I.C.E. a jejím správným použitím při poranění svalů, šlach nebo kloubů.2) Správný postup ošetřeníCíl stanoviště:Procvičit správný postup při poskytování první pomoci na konkrétních situacích.3) Křížovka s tajenkouCíl stanoviště:Procvičit znalosti základních pojmů z první pomoci zábavnou formou křížovky s tajenkou.4) Lékárnička v chaosuCíl stanoviště:Naučit studenty orientovat se v lékárničce a správně vybírat pomůcky pro konkrétní zranění.Potřebné vybavení (pomůcky a rekvizity):Vytištěné materiályReálné zdravotnické pomůckySymbolická odměna (např. diplom, bonbóny).Tip: Doporučuji materiály vytisknout jednostranně či oboustranně a zalaminovat!Organizační poznámky:Rozložení prostoru: Stanoviště by měla být jasně označena a vybavena všemi potřebnými pomůckami.Časový limit: 45 minut pro celou hru.Hodnocení: Tým (dvojice nebo jednotlivec), který dokončí hru nejrychleji, vyhrává. Alternativně lze bodovat správnost řešení jednotlivých úkolů.Finále hry:Po splnění úkolů ze všech stanovišť žáci odevzdají vyučujícímu záznamový arch na kontrolu.Vyučující provede kontrolu zapsaných výsledků (závěrů) a vyhlásí vítěze hry. Pokud budete využívat pouze kartičky ve hře a nebo i v kombinaci s reálnými pomůckami, tak doporučuji k záznamovému archu nechat žáky používat telefon a splněné úkoly je nechat vyfotit a Vám potom ukázat při kontrole správné řešení.
UUCZ-798221
Tělesná výchova>Nezařazené k předmětu>Přehled učiva>Přípravy hodiny/lekce>Projekty>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
50.00