Úniková hra - PRVNÍ POMOC

Počet stran:
60
Velikost: 15.01 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Veronika Věcková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
18. 2. 2025
Sdílet:

Úniková hra obsahuje 4 stanoviště pro 2 st. ZŠ a SŠ.

Časová náročnost: 45 min.

Hra se zaměřuje na základní postupy při poskytování první pomoci, vybavení lékárniček a řešení nejběžnějších úrazů a zranění. Vhodné např. do Tělesné výchovy.

Scénář hry:

  • Scénář hry je sdělen v úvodu hry.
  • Hra obsahuje 4 stanoviště, které týmy (dvojice nebo jednotlivec) řeší postupně.
  • Některá stanoviště mají více variant úkolů, které může vyučující přizpůsobit obtížnosti skupiny.

Základní scénář:

„Jste záchranáři na výcviku a musíte projít sérií úkolů, abyste prokázali, že zvládnete poskytnout první pomoc v kritických situacích!“

Pokyny k organizaci:

Rozdělte se do 4 skupin a stanoviště/místnosti absolvujte v tomto pořadí:

Stanoviště č.

Skupina 1: 1 2 3 4

Skupina 2: 2 1 4 3

Skupina 3: 3 4 2 1

Skupina 4: 4 3 1 2

Jiné rozdělení a systém hry Vám příp. sdělí vyučující!

Podrobnější popis stanovišť

1) První pomoc podle R.I.C.E. metody

Cíl stanoviště:

Seznámit studenty s metodou R.I.C.E. a jejím správným použitím při poranění svalů, šlach nebo kloubů.

2) Správný postup ošetření

Cíl stanoviště:

Procvičit správný postup při poskytování první pomoci na konkrétních situacích.

3) Křížovka s tajenkou

Cíl stanoviště:

Procvičit znalosti základních pojmů z první pomoci zábavnou formou křížovky s tajenkou.

4) Lékárnička v chaosu

Cíl stanoviště:

Naučit studenty orientovat se v lékárničce a správně vybírat pomůcky pro konkrétní zranění.

Potřebné vybavení (pomůcky a rekvizity):

  • Vytištěné materiály
  • Reálné zdravotnické pomůcky
  • Symbolická odměna (např. diplom, bonbóny).

Tip: Doporučuji materiály vytisknout jednostranně či oboustranně a zalaminovat!

Organizační poznámky:

  • Rozložení prostoru: Stanoviště by měla být jasně označena a vybavena všemi potřebnými pomůckami.
  • Časový limit: 45 minut pro celou hru.
  • Hodnocení: Tým (dvojice nebo jednotlivec), který dokončí hru nejrychleji, vyhrává. Alternativně lze bodovat správnost řešení jednotlivých úkolů.

Finále hry:

  • Po splnění úkolů ze všech stanovišť žáci odevzdají vyučujícímu záznamový arch na kontrolu.
  • Vyučující provede kontrolu zapsaných výsledků (závěrů) a vyhlásí vítěze hry.

 

Pokud budete využívat pouze kartičky ve hře a nebo i v kombinaci s reálnými pomůckami, tak doporučuji k záznamovému archu nechat žáky používat telefon a splněné úkoly je nechat vyfotit a Vám potom ukázat při kontrole správné řešení.

Další produkty od autora Veronika Věcková

730367
Fyzika
9., SŠ
Pexeso
Jednoduchá hra PEXESO na téma ENERGETIKA. Materiál obsahuje celkem 34 dvojic kartiček ve variantě ČERNOBÍLÁ a BAREVNÁ
25.00 Kč
730371
Fyzika
9., SŠ
Přehled učiva
Materiály se týkají tématu Energetická soustava v ČR z minisérie ENERGETICKÉ GRAMOTNOSTI. Jejich součástí je prezentace
50.00 Kč
697803
Fyzika
8., 9., SŠ
Pracovní listy
Materiál se skládá z prezentace, pracovních listů a metodiky. Prezentace Vás provede celou výukou, součástí jsou i
50.00 Kč
730365
Fyzika
9., SŠ
Pracovní listy
Materiály se týkají tématu Energetický mix z minisérie ENERGETICKÉ GRAMOTNOSTI. Jejich součástí je prezentace a pracovní
50.00 Kč
Úniková hra - PRVNÍ POMOC Úniková hra - PRVNÍ POMOC
Úniková hra obsahuje 4 stanoviště pro 2 st. ZŠ a SŠ.Časová náročnost: 45 min.Hra se zaměřuje na základní postupy při poskytování první pomoci, vybavení lékárniček a řešení nejběžnějších úrazů a zranění. Vhodné např. do Tělesné výchovy.Scénář hry:Scénář hry je sdělen v úvodu hry.Hra obsahuje 4 stanoviště, které týmy (dvojice nebo jednotlivec) řeší postupně.Některá stanoviště mají více variant úkolů, které může vyučující přizpůsobit obtížnosti skupiny.Základní scénář:„Jste záchranáři na výcviku a musíte projít sérií úkolů, abyste prokázali, že zvládnete poskytnout první pomoc v kritických situacích!“Pokyny k organizaci:Rozdělte se do 4 skupin a stanoviště/místnosti absolvujte v tomto pořadí:Stanoviště č.Skupina 1: 1 2 3 4Skupina 2: 2 1 4 3Skupina 3: 3 4 2 1Skupina 4: 4 3 1 2Jiné rozdělení a systém hry Vám příp. sdělí vyučující!Podrobnější popis stanovišť1) První pomoc podle R.I.C.E. metodyCíl stanoviště:Seznámit studenty s metodou R.I.C.E. a jejím správným použitím při poranění svalů, šlach nebo kloubů.2) Správný postup ošetřeníCíl stanoviště:Procvičit správný postup při poskytování první pomoci na konkrétních situacích.3) Křížovka s tajenkouCíl stanoviště:Procvičit znalosti základních pojmů z první pomoci zábavnou formou křížovky s tajenkou.4) Lékárnička v chaosuCíl stanoviště:Naučit studenty orientovat se v lékárničce a správně vybírat pomůcky pro konkrétní zranění.Potřebné vybavení (pomůcky a rekvizity):Vytištěné materiályReálné zdravotnické pomůckySymbolická odměna (např. diplom, bonbóny).Tip: Doporučuji materiály vytisknout jednostranně či oboustranně a zalaminovat!Organizační poznámky:Rozložení prostoru: Stanoviště by měla být jasně označena a vybavena všemi potřebnými pomůckami.Časový limit: 45 minut pro celou hru.Hodnocení: Tým (dvojice nebo jednotlivec), který dokončí hru nejrychleji, vyhrává. Alternativně lze bodovat správnost řešení jednotlivých úkolů.Finále hry:Po splnění úkolů ze všech stanovišť žáci odevzdají vyučujícímu záznamový arch na kontrolu.Vyučující provede kontrolu zapsaných výsledků (závěrů) a vyhlásí vítěze hry. Pokud budete využívat pouze kartičky ve hře a nebo i v kombinaci s reálnými pomůckami, tak doporučuji k záznamovému archu nechat žáky používat telefon a splněné úkoly je nechat vyfotit a Vám potom ukázat při kontrole správné řešení.
UUCZ-798221
Tělesná výchova>Nezařazené k předmětu>Přehled učiva>Přípravy hodiny/lekce>Projekty>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
50.00