Úniková hra obsahuje 4 stanoviště pro 2 st. ZŠ a SŠ.
Časová náročnost: 45 min.
Hra se zaměřuje na základní postupy při poskytování první pomoci, vybavení lékárniček a řešení nejběžnějších úrazů a zranění. Vhodné např. do Tělesné výchovy.
Scénář hry:
- Scénář hry je sdělen v úvodu hry.
- Hra obsahuje 4 stanoviště, které týmy (dvojice nebo jednotlivec) řeší postupně.
- Některá stanoviště mají více variant úkolů, které může vyučující přizpůsobit obtížnosti skupiny.
Základní scénář:
„Jste záchranáři na výcviku a musíte projít sérií úkolů, abyste prokázali, že zvládnete poskytnout první pomoc v kritických situacích!“
Pokyny k organizaci:
Rozdělte se do 4 skupin a stanoviště/místnosti absolvujte v tomto pořadí:
Stanoviště č.
Skupina 1: 1 2 3 4
Skupina 2: 2 1 4 3
Skupina 3: 3 4 2 1
Skupina 4: 4 3 1 2
Jiné rozdělení a systém hry Vám příp. sdělí vyučující!
Podrobnější popis stanovišť
1) První pomoc podle R.I.C.E. metody
Cíl stanoviště:
Seznámit studenty s metodou R.I.C.E. a jejím správným použitím při poranění svalů, šlach nebo kloubů.
2) Správný postup ošetření
Cíl stanoviště:
Procvičit správný postup při poskytování první pomoci na konkrétních situacích.
3) Křížovka s tajenkou
Cíl stanoviště:
Procvičit znalosti základních pojmů z první pomoci zábavnou formou křížovky s tajenkou.
4) Lékárnička v chaosu
Cíl stanoviště:
Naučit studenty orientovat se v lékárničce a správně vybírat pomůcky pro konkrétní zranění.
Potřebné vybavení (pomůcky a rekvizity):
- Vytištěné materiály
- Reálné zdravotnické pomůcky
- Symbolická odměna (např. diplom, bonbóny).
Tip: Doporučuji materiály vytisknout jednostranně či oboustranně a zalaminovat!
Organizační poznámky:
- Rozložení prostoru: Stanoviště by měla být jasně označena a vybavena všemi potřebnými pomůckami.
- Časový limit: 45 minut pro celou hru.
- Hodnocení: Tým (dvojice nebo jednotlivec), který dokončí hru nejrychleji, vyhrává. Alternativně lze bodovat správnost řešení jednotlivých úkolů.
Finále hry:
- Po splnění úkolů ze všech stanovišť žáci odevzdají vyučujícímu záznamový arch na kontrolu.
- Vyučující provede kontrolu zapsaných výsledků (závěrů) a vyhlásí vítěze hry.
Pokud budete využívat pouze kartičky ve hře a nebo i v kombinaci s reálnými pomůckami, tak doporučuji k záznamovému archu nechat žáky používat telefon a splněné úkoly je nechat vyfotit a Vám potom ukázat při kontrole správné řešení.