Materiál je určený pro kontrolu fixace osvojených poznatků a učiva z vlastivědy ve 4. ročníku. Lze jej využít bez ohledu na to, jakou konkrétní učebnici nebo pracovní sešit ve 4. ročníku využíváte - témata jsou připravena obecně, jejich základní rozdělení vychází z RVP ZV. Žáci si při jeho využití ověří, jaké úrovně osvojení poznatků v daném tématu dosáhli během určitého časového období při výuce vlastivědy. Materiál je připraven na celý školní rok, tzn. kompletní 4. ročník. Každý test má na závěr kolonku hodnocení. Záměrně jsem ji nechala volnou, aby si učitel mohl sám rozhodnout, jakou formu hodnocení zvolí (známka, smajlík, razítko, slovní hodnocení apod.). Může také sloužit jako místo pro sebehodnocení žáka (viz metodika). Testy lze organizačně využít nejen na individuální, ale také hromadnou práci žáků. Může být využit také jako materiál vhodný pro práci dvojic či vícečlenných skupin.
OBSAH:
- 15 kontrolních písemných testů v oboustranné verzi:
- Místo, kde žijeme: Naše nejbližší okolí, orientace v krajině a na mapě
- Česká republika: Naše vlast, republika jako demokratický stát
- Česká republika: Obyvatelstvo, povrch a vodstvo
- Česká republika: Podnebí a počasí, půda a zemědělství
- Česká republika: Nerostné suroviny a průmysl
- Česká republika: Doprava, ochrana přírody, cestování po kulturních a přírodních zajímavostech
- Česká republika: Služby, hospodaření a vlastnictví
- Česká republika: Kraje a krajská města, můj kraj
- Lidé a čas: Jak měříme čas a poznáváme dějiny, nejstarší osídlení naší vlasti
- Lidé a čas: Staří Slované, pověsti z počátků našich dějin, Velkomoravská říše
- Lidé a čas: Počátky českého státu, první Přemyslovci
- Lidé a čas: Vznik českého království, Jan Lucemburský a Karel IV.
- Lidé a čas: Jan Hus, České země v době husitské, nástup Habsburků na český trůn
- Lidé a čas: Třicetiletá válka, Marie Terezie a Josef II.
- Lidé kolem nás: Moje rodina, já a ti druzí, etiketa
- Kompletní učitelská metodika
- Výsledkové listiny