Zpestřete hodinu a procvičte s Vašimi dětmi zajímavou formou čtení a slovní zásobu na téma PODZIM včetně zopakování příslovcí času. 3 A4 v PDF - text s ručně kreslenými obrázky, obrázkový slovníček a plný text s klíčem.
Spíše lehce pokročilejší děti, záleží na skupině.
Text je určený i k využítí pro příslovce času usually, often, sometimes, always, never.
Hra Já mám Kdo má s rozšířenější slovní zásobou zde:
Tipy na práci s materiálem:
•Materiál je připravený (ideálně) k barevnému tisku a následnému zalaminování. I černobíle vytištěný je však použitelný k práci, obrázky jdou dobře rozeznat, pokud není příliš malý formát.
•Slovníček se může i nastříhat a použít k aktivitě jako přiřazování slovíčka k obrázku apod. Text můžou žáci sdílet ve dvojicích.
•Před seznámením se se slovíčky je dobré udělat brainstorming - co se jim vybaví, když se řekne „podzim“, jaké aktivity rádi dělají, jaké měsíce období podzimu zahrnuje? Kolik slovíček již k tématu jsou schopni vyjmenovat v angličtině a ty zapsat třeba na tabuli. Poté je možné projít slovníček s obrázky a podívat se, kolik slovíček z předlohy dali žáci během brainstormingu sami dohromady a co je pro ně úplně nové. Následuje čtení textu s obrázky.
•Při přečtení textu je možné nechat žáky najít všechny příslovce času a následně je nechat vytvořit alespoň jednu větu s použitím jednoho z příslovcí a podzimní aktivity (např. In Autumn, I always fly a kite with my friends).
•Při následující hodině můžete žákům dát k rychlému zopakování znovu přečíst text s obrázky nebo dát přiřadit rozstříhaná slovíčka k obrázkům. Lze rozstříhat všechno zvlášť nebo třeba nechat celý sloupec papíru se slovíčky a přiřazovat k nim nastříhané obrázky či naopak - k nerozstříhaným obrázkům ve sloupci nechat přiřazovat nastříhaná slovíčka. Minimalizuje se tak riziko poztrácení nastříhaných kartiček, když bude nastříhaný jen jeden sloupeček.
•Další variantou je vytisknout celý text se zvýrazněnými slovíčky a dát k dispozici nastříhané obrázky, aby děti nahradily zvýrazněná slovíčka v textu obrázkem. Vytvoří tak obrázkové čtení oni sami.
•Samozřejmě lze začít čtením textu a až poté procházet slovíčka, či je zapisovat v průběhu čtení. Možností práce s obrázkovým čtením je více a vše záleží na Vás, Vašich žácích, jejich úrovni zapojení a počtu, zvyklostem a také náladě 🙂
•Příběh může sloužit dětem i k inspiraci – s pomocí slovíček můžou poskládat/vymyslet svůj vlastní text o období podzimu.
Zdroj obrázků – přímo pro tento materiál nakreslila a vymalovala Pavlína Spáčilová