Den díkůvzdání / Thanksgiving Day

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
10
Velikost: 466.74 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Jana Valášková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
18. 11. 2025
Sdílet:

Touto aktivitou zpestříte dětem hodinu, naučí se něco nového o Dni díkůvzdání a procvičíte s nimi čtení a paměť či orientaci v textu v anglickém jazyce.

Materiál obsahuje 9 stran A4 – text o Dni díkůvzdání na jazykové úrovni A2, 12 kartiček s otázkou a 3 odpověďmi, z nichž vždy pouze jedna odpověď je správná (kolíčkování), čistě 1 A4 otázky a odpovědi ve formě testu s tajenkou, klíč – správné odpovědi, 1 A4 s 5 otázkami True/False a 3 A4 s 2x24 kartičkami pro napsání 1. What am I grateful for in my life? 2. What are 3 good things in my life?.

 

Thanksgiving Day reading with pictures:

Thanksgiving Day - reading with pictures - Anglický jazyk | UčiteléUčitelům.cz

Thanksgiving Day BINGO:

Den Díkůvzdání / Thanksgiving Day bingo - Anglický jazyk | UčiteléUčitelům.cz

Thanksgiving Day I have Who has:

Thanksgiving Day / Den Díkůvzdání I have Who has - Anglický jazyk | UčiteléUčitelům.cz

 

Tip na práci s materiálem:

Str. 1-6: Zde máte více možností jak pracovat. Uvedu tři základní, od nejnižší obtížnosti.

1. Společně začnete aktivitu brainstormingem na téma Den díkůvzdání – What is the English name for this holiday? In which countries is this holiday celebrated? Do we celebrate this holiday in the Czech republic? What do you already know about Thanksgiving Day? Následně rozdáte text do dvojic či jednotlivcům a můžete společně přečíst text a vysvětlit si případné neznámé slovíčka.  Poté rozdáte každému test s otázkami ze str. 4 k vyplnění a necháte žáky pracovat. Na závěr si společně otázky projdete a řeknete si správné odpovědi. Pro rychlíky můžete navíc rozdat aktivitu na str. 6 – True or False otázky.

2. Můžete se rozhodnout pro „běhací“ variantu a potrénovat více pozornost a paměť – po krátkém uvedení do tématu (viz. začátek 1. aktivity výše) text o Dni díkůvzdání přečtete vy jednou nahlas či vůbec a rozmístíte po třídě několik kopií textu. Dále jednotlivcům či do dvojice rozdáte papír s otázkami a odpověďmi, který si musí nechat na lavici. Postupně si chodí text číst a na lavici zaškrtávají správné odpovědi a zároveň vyplňují tajenku – každá odpověď má na svém konci písmenko k vyplnění do tajenky. Nakonec si můžou odpovědi sami zkontrolovat díky klíči, který jim dáte k dispozici, nebo si projdete správné odpovědi společně. Pro rychlíky můžete navíc rozdat aktivitu na str. 6 – True or False otázky.

3. Další možností je aktivitu provést v menších skupinkách. Po krátkém uvedení do tématu (viz. začátek 1. aktivity výše) rozdáte text do menších skupinek a společně si jej přečtete. Doporučuji, ať si žáci text přečtou v klidu ještě sami. Následně do skupinek rozmístíte (třeba na lavici) nastříhané kartičky a žáci ve skupince společně označí správné odpovědi (kolíčkem, magnetem, papírkem…). Zaznamenáte pořadí – která skupinka byla nejrychlejší, která druhá atd. Následně projdete společně správné odpovědi a rozhodnete, která skupinka si vedla celkově nejlépe (rychlost + správnost). Pro tuto variantu doporučuji kartičky vytisknout vícekrát, pro menší skupinky, záleží na počtu dětí a na Vašich preferencích.

Str. 7-9: Téma Dni díkůvzdání můžete zakončit cvičeníčkem k zamyšlení - rozdáním kartiček, kde si žáci sami dopíší, za co jsou v životě vděční, či jaké jsou tři skvělé věci v jejich životě. Můžou si popřemýšlet za úkol doma a následující hodinu si kartičky společně přečtete.

Další produkty od autora Jana Valášková

400975
Český jazyk
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Kolíčkování
T outo aktivitou zpestříte Vašim dětem hodinu, uvedete je do tématu a procvičíte s nimi čtení a paměť či orientaci v
30.00 Kč
436519
Český jazyk
MŠ - předškoláci, 1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Bingo
Díky hře Bingo si děti krásně procvičí postřeh, uvědomí a zopakují si díky obrázkům tradiční symboly českých Vánoc a
25.00 Kč
839864
Český jazyk
Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Díky kartičkám s obrázky na téma Velikonoce a hře „Já mám… Kdo má…?“ zpestříte Vaši hodinu, uvedete děti do tématu a
31.00 Kč
967764
Český jazyk
Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Soubor obsahuje hru bingo (přehled obrázků + 24 karet), hru Já mám... Kdo má? 2 úrovně hry barevně i černobíle - k
40.00 Kč
Den díkůvzdání / Thanksgiving Day Den díkůvzdání / Thanksgiving Day
Touto aktivitou zpestříte dětem hodinu, naučí se něco nového o Dni díkůvzdání a procvičíte s nimi čtení a paměť či orientaci v textu v anglickém jazyce.Materiál obsahuje 9 stran A4 – text o Dni díkůvzdání na jazykové úrovni A2, 12 kartiček s otázkou a 3 odpověďmi, z nichž vždy pouze jedna odpověď je správná (kolíčkování), čistě 1 A4 otázky a odpovědi ve formě testu s tajenkou, klíč – správné odpovědi, 1 A4 s 5 otázkami True/False a 3 A4 s 2x24 kartičkami pro napsání 1. What am I grateful for in my life? 2. What are 3 good things in my life?. Thanksgiving Day reading with pictures:Thanksgiving Day - reading with pictures - Anglický jazyk | UčiteléUčitelům.czThanksgiving Day BINGO:Den Díkůvzdání / Thanksgiving Day bingo - Anglický jazyk | UčiteléUčitelům.czThanksgiving Day I have Who has:Thanksgiving Day / Den Díkůvzdání I have Who has - Anglický jazyk | UčiteléUčitelům.cz Tip na práci s materiálem:Str. 1-6: Zde máte více možností jak pracovat. Uvedu tři základní, od nejnižší obtížnosti.1. Společně začnete aktivitu brainstormingem na téma Den díkůvzdání – What is the English name for this holiday? In which countries is this holiday celebrated? Do we celebrate this holiday in the Czech republic? What do you already know about Thanksgiving Day? Následně rozdáte text do dvojic či jednotlivcům a můžete společně přečíst text a vysvětlit si případné neznámé slovíčka.  Poté rozdáte každému test s otázkami ze str. 4 k vyplnění a necháte žáky pracovat. Na závěr si společně otázky projdete a řeknete si správné odpovědi. Pro rychlíky můžete navíc rozdat aktivitu na str. 6 – True or False otázky.2. Můžete se rozhodnout pro „běhací“ variantu a potrénovat více pozornost a paměť – po krátkém uvedení do tématu (viz. začátek 1. aktivity výše) text o Dni díkůvzdání přečtete vy jednou nahlas či vůbec a rozmístíte po třídě několik kopií textu. Dále jednotlivcům či do dvojice rozdáte papír s otázkami a odpověďmi, který si musí nechat na lavici. Postupně si chodí text číst a na lavici zaškrtávají správné odpovědi a zároveň vyplňují tajenku – každá odpověď má na svém konci písmenko k vyplnění do tajenky. Nakonec si můžou odpovědi sami zkontrolovat díky klíči, který jim dáte k dispozici, nebo si projdete správné odpovědi společně. Pro rychlíky můžete navíc rozdat aktivitu na str. 6 – True or False otázky.3. Další možností je aktivitu provést v menších skupinkách. Po krátkém uvedení do tématu (viz. začátek 1. aktivity výše) rozdáte text do menších skupinek a společně si jej přečtete. Doporučuji, ať si žáci text přečtou v klidu ještě sami. Následně do skupinek rozmístíte (třeba na lavici) nastříhané kartičky a žáci ve skupince společně označí správné odpovědi (kolíčkem, magnetem, papírkem…). Zaznamenáte pořadí – která skupinka byla nejrychlejší, která druhá atd. Následně projdete společně správné odpovědi a rozhodnete, která skupinka si vedla celkově nejlépe (rychlost + správnost). Pro tuto variantu doporučuji kartičky vytisknout vícekrát, pro menší skupinky, záleží na počtu dětí a na Vašich preferencích.Str. 7-9: Téma Dni díkůvzdání můžete zakončit cvičeníčkem k zamyšlení - rozdáním kartiček, kde si žáci sami dopíší, za co jsou v životě vděční, či jaké jsou tři skvělé věci v jejich životě. Můžou si popřemýšlet za úkol doma a následující hodinu si kartičky společně přečtete.
UUCZ-424691
Anglický jazyk>Kolíčkování>Testy a písemky>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>🍂 Podzim
35.00