Rád bych vám představil tento interaktivní materiál, který vychází z učebnice Project 5 Unit 1 (není to produkt nakladatelství OUP). Jde o typ únikové hry, ve které žáci musí postupně splnit 4 hlavní části. Tematicky je hra zasazena do deštného pralesa, kde žák ztroskotal a musí postupně plnit úkoly, za které získá číselné kódy k odemčení satelitního telefonu. S tím pak bude moct zavolat o pomoc.
Materiál je zaměřen na následující učivo: minulý čas prostý a průběhový, předpřítomný čas, slovní zásoba - popis osoby, problémy (There's something wrong).
Za každou splněnou část získá žák jedno číslo (část kódu). Každý hráč má jiný náhodný kód, což brání podvádění. V průběhu hry mohou žáci sledovat vpravo nahoře svůj postup a také mají přehled o tom, kolik zvířat už získali. Vše je pěkně graficky znázorněno (viz fotogalerie).
Materiál je interaktivní, je potřeba internetové připojení a stolní PC nebo notebook. Můžete použít i mobil nebo tablet, ale je potřeba dodržet postup na konci PDF.
Obsah cvičení:
Mission 1 Describing people + listening - 2 cvičení
Celkem 7 mužských a 7 ženských tváří. Žák klikne na šedou bublinu a uslyší audio popis jedné z osob. Podle popisu umístí správně obrázek na šedou bublinu. Dvě postavy jsou navíc. Kontroluje kliknutím na CHECK. Špatně umístěné tváře se vrátí. Pokud je vše správně, objeví se velký GIF.
Mission 2 Past tenses - Fill in the gaps
Žák doplňuje správná tvar slovesa v minulém čase prostém nebo průběhovém. Cvičení má 10 vět. Kontrolu provádí červeným tlačítkem.
Mission 2 Quiz - následuje kvíz s 15 větami v minulém čase, žák musí správně seřadit slova ve větě. Pokud je pořadí špatně, nepustí ho hra dále, dokud nebude pořadí správně.
Mission 3 There's something wrong - 3 cvičení
Celkem 15 obrázků popisujících nějaké problém. Žák musí přiřadit text k obrázku.
Mission 4 Present perfect - Fill in the gaps
Žák doplňuje správná tvar slovesa v předpřítomném čase (úplně stejný princip jako Mission 2). Cvičení má 10 vět. Kontrolu provádí červeným tlačítkem.
Mission 4 Quiz - následuje kvíz s 15 větami v minulém čase, žák musí správně seřadit slova ve větě. Pokud je pořadí špatně, nepustí ho hra dále, dokud nebude pořadí správně.
Po splnění všech 4 misí se odemkne Hlavní zámek, hráč na něj klikne a dostává se na obrazovku, kde zadává získaný kód. Kód si během hry nemusí pamatovat, uvidí jej i u zámku. Každý hráč má svůj jedinečný kód.
Materiál vytvořený v prostředí Genially je zveřejněn v autorské podobě, bez dodatečné jazykové kontroly webu uciteleucitelum.cz.