Materiál je primárně určen pro žáky sedmého nebo devátého ročníku do hodin rodinné výchovy nebo výchovy ke zdraví v rámci sexuální výchovy, nebo pro žáky osmého ročníku do hodin přírodopisu v rámci rozmnožovací soustavy.
Materiál zahrnuje přípravu na 1-2 vyučovací hodiny.
Obsah a použití:
Materiál obsahuje:
- 10 kartiček s různými antikoncepčními metodami
- tabulku, do které žáci vypisují informace
- řešení
Použití:
- Ještě před začátkem této aktivity, žáky seznámíme s tématem hodiny a zjistíme, zda už něco o tomto tématu vědí a diskutujeme, proč bychom se o metodách antikoncepce měli učit.
- Kartičky s jednotlivými antikoncepčními metodami rozmístíme po třídě a žáci postupně chodí a vyplňují tabulku s přehledem antikoncepčních metod. Tabulka s antikoncepčními metodami je dělaná ve wordu, tudíž si můžete jednotlivé metody buď upravit nebo umazat.
- Na konci aktivity proběhne společná kontrola s diskuzí.
Cíl:
Cílem materiálu je, aby se žáci seznámili s možnými metodami antikoncepce, jejich výhodami a nevýhodami, aby se mohli později sami za sebe rozhodovat, která z metod jim připadá nejvhodnější a aby se dokázali chránit nejen před nechtěným početím, ale i před pohlavními chorobami.