99 zadání slohových prací pro 2. stupeň

Počet stran:
38
Velikost: 32.41 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Petra Marešová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Tento materiál vás může provázet celým druhým stupněm. Obsahuje 8 různých slohových útvarů s různými formami zadání, a to jak na klasická, tak na pro děti atraktivní témata. Přikládám také listy k vrstevnickému hodnocení a sebehodnocení.

Slohové útvary

Materiál se zaměřuje na osm slohových útvarů (vždy po 12 zadáních), kterými jsou:

  • líčení,
  • popis (předmětu),
  • popis osoby (charakteristika),
  • popis pracovního postupu,
  • reportáž,
  • úvaha,
  • výklad,
  • vyprávění.

Bonusem jsou tři zadání, která jsou využitelná u více slohových útvarů.

 

Formy zadání

Zahrnula jsem různé formy zadání, konkrétně zadání formou obrázku (zejména u líčení), přímé zadání tématu či formu navazování na text.

 

A co dalšího?

V souboru dále najdete:

  • tipy pro přípravu studentů před samotným psaním,
  • tabulku s kritérii hodnocení,
  • list pro vrstevnické hodnocení,
  • list pro sebehodnocení.

 

Zdroj obrázků: Canva, Wikimedia Commons

 

 

Jedná se o výukový materiál pro ZŠ.

Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence:

kompetence k učení:

  • vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení,
  • vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě,
  • operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy,
  • poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich,

kompetence pracovní:

  • používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky,
  • využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost,

kompetence k řešení problémů:

  • vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému,
  • samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy.

Další produkty od autora Petra Marešová

161883
Matematika
2., 3.
Ostatní
Soubor obsahuje 45 slovních úloh na násobení, 45 slovních úloh na dělení a 38 slovních úloh na souhrnné opakování
25.00 Kč
93230
Český jazyk
4., 5., 6.
Kolíčkování
Obsah: 60 ks karet ke kolíčkování Téma: pády a vzory podstatných jmen barevný oboustranný tisk (děti mohou samy
29.00 Kč
338003
Český jazyk
3., 4.
Ostatní
Materiál slouží k procvičení a zopakování určování vzorů podstatných jmen. Slova jsou zadávána jak v základním, tak v
25.00 Kč
167529
Český jazyk
5., 6.
Ostatní
Soubor obsahuje: 480 karet k podstatným jménům, 120 karet k přídavným jménům, 50 karet k zájmenům, 30 karet k číslovkám
90.00 Kč
99 zadání slohových prací pro 2. stupeň 99 zadání slohových prací pro 2. stupeň
Tento materiál vás může provázet celým druhým stupněm. Obsahuje 8 různých slohových útvarů s různými formami zadání, a to jak na klasická, tak na pro děti atraktivní témata. Přikládám také listy k vrstevnickému hodnocení a sebehodnocení. Slohové útvary Materiál se zaměřuje na osm slohových útvarů (vždy po 12 zadáních), kterými jsou: líčení, popis (předmětu), popis osoby (charakteristika), popis pracovního postupu, reportáž, úvaha, výklad, vyprávění. Bonusem jsou tři zadání, která jsou využitelná u více slohových útvarů.   Formy zadání Zahrnula jsem různé formy zadání, konkrétně zadání formou obrázku (zejména u líčení), přímé zadání tématu či formu navazování na text.   A co dalšího? V souboru dále najdete: tipy pro přípravu studentů před samotným psaním, tabulku s kritérii hodnocení, list pro vrstevnické hodnocení, list pro sebehodnocení.   Zdroj obrázků: Canva, Wikimedia Commons     Jedná se o výukový materiál pro ZŠ. Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence: - kompetence k učení: vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení, vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě, operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy, poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich, - kompetence pracovní: používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky, využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost, - kompetence k řešení problémů: vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému, samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy.
UUCZ-343905
Český jazyk>Český jazyk - sloh>Pracovní listy>Testy a písemky>Ostatní>ZŠ – 2. STUPEŇ
75.00