99 zadání slohových prací pro 2. stupeň

Počet stran:
38
Velikost: 32.41 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Petra Marešová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Tento materiál vás může provázet celým druhým stupněm. Obsahuje 8 různých slohových útvarů s různými formami zadání, a to jak na klasická, tak na pro děti atraktivní témata. Přikládám také listy k vrstevnickému hodnocení a sebehodnocení.

Slohové útvary

Materiál se zaměřuje na osm slohových útvarů (vždy po 12 zadáních), kterými jsou:

  • líčení,
  • popis (předmětu),
  • popis osoby (charakteristika),
  • popis pracovního postupu,
  • reportáž,
  • úvaha,
  • výklad,
  • vyprávění.

Bonusem jsou tři zadání, která jsou využitelná u více slohových útvarů.

 

Formy zadání

Zahrnula jsem různé formy zadání, konkrétně zadání formou obrázku (zejména u líčení), přímé zadání tématu či formu navazování na text.

 

A co dalšího?

V souboru dále najdete:

  • tipy pro přípravu studentů před samotným psaním,
  • tabulku s kritérii hodnocení,
  • list pro vrstevnické hodnocení,
  • list pro sebehodnocení.

 

Zdroj obrázků: Canva, Wikimedia Commons

 

 

Jedná se o výukový materiál pro ZŠ.

Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence:

kompetence k učení:

  • vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení,
  • vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě,
  • operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy,
  • poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich,

kompetence pracovní:

  • používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky,
  • využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost,

kompetence k řešení problémů:

  • vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému,
  • samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy.

Další produkty od autora Petra Marešová

189496
Český jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
V souboru se nachází několik aktivit, které lze využít samostatně pro opakování přechodů mezi slovními druhy, nebo v
35.00 Kč
441635
Český jazyk
9., SŠ
Pracovní listy
Soubor obsahuje 50 testových úloh všeho typu: otevřené otázky (vypiš, napiš, doplň), otázky k rozhodování ANO/NE, otázky
33.00 Kč
172657
Pracovní činnosti
ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Soubor obsahuje 12 předloh k vyšívání křížkovým stehem (listy, veverka, ježek, jablko, dýně, houby aj.). Kromě
25.00 Kč
594648
Matematika
3., 4.
Didaktické hry
Ve hře si žáci procvičí malou násobilku (násobení i dělení). Výhodou hry je její rychlost (během vyučovací hodiny se
25.00 Kč
99 zadání slohových prací pro 2. stupeň 99 zadání slohových prací pro 2. stupeň
Tento materiál vás může provázet celým druhým stupněm. Obsahuje 8 různých slohových útvarů s různými formami zadání, a to jak na klasická, tak na pro děti atraktivní témata. Přikládám také listy k vrstevnickému hodnocení a sebehodnocení. Slohové útvary Materiál se zaměřuje na osm slohových útvarů (vždy po 12 zadáních), kterými jsou: líčení, popis (předmětu), popis osoby (charakteristika), popis pracovního postupu, reportáž, úvaha, výklad, vyprávění. Bonusem jsou tři zadání, která jsou využitelná u více slohových útvarů.   Formy zadání Zahrnula jsem různé formy zadání, konkrétně zadání formou obrázku (zejména u líčení), přímé zadání tématu či formu navazování na text.   A co dalšího? V souboru dále najdete: tipy pro přípravu studentů před samotným psaním, tabulku s kritérii hodnocení, list pro vrstevnické hodnocení, list pro sebehodnocení.   Zdroj obrázků: Canva, Wikimedia Commons     Jedná se o výukový materiál pro ZŠ. Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence: - kompetence k učení: vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení, vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě, operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy, poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich, - kompetence pracovní: používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky, využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost, - kompetence k řešení problémů: vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému, samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy.
UUCZ-343905
Český jazyk>Český jazyk - sloh>Pracovní listy>Testy a písemky>Ostatní>ZŠ – 2. STUPEŇ
75.00