Anna a démoni - 3 v 1: text, přídavná jména, popis osoby

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
10
Velikost: 1.5 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Eva Šidelková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 12. 2023
Sdílet:

Co zde najdete?

První dva listy pracují s úryvkem z knihy pro mládež Medvěd a slavík. (Dobrodružná kniha, obsahuje pohádkové a mytologické prvky, doporučuji pro děti od 7.  třídy).

Žáci porovnají text, ve kterém jsou vynechaná některá přídavná jména, s textem, do kterého přídavná jména doplní podle nabídky. Měli by si na tom uvědomit, jak důležitá jsou přídavná jména v textu – jinými slovy, proč je vlastně do naší mluvy zařazujeme.

Na přídavná jména jsou zaměřeny i další úkoly. Snažím se propojovat práci s textem s mluvnickou látkou, aby si děti uvědomovaly, jak spolu komunikace a znalosti mluvnice, pravopisu souvisejí.

Další texty jsou převzaty z Wikipedie. Žáci se dozvídají informace ze slovanské mytologie.  Nejen slovanské národy na nejrůznější skřítky a postavičky věřily, uctívaly je, nosily jim drobné oběti apod.

V závěru práce jsou kartičky, které si žáci losují a odpovídají na ně v kroužku.

Úkoly jsou převážně zaměřené na vyhledávání informací v textu, doplněny jsou mluvnickými. Navíc jsou ještě přidány krátké činnosti slohové – popis postavy.

 

Jak na sebe listy navazují?

 

1. strana          Anna v novém domě – práce s uměleckým textem

2. strana         Vyhledej v textu – úkoly k první straně

3. strana         Domácí skřítkové – navazuje na předchozí, obsahuje i otázku k Anně

4. strana         Západoslovanští skřítkové – samostatná práce, můžete vynechat nebo použít samostatně

5. strana         Galerie skřítků – lze vynechat nebo použít samostatně, obsahuje slohový úkol

6. strana         List na slohový úkol

7. strana         Kde bydlí skřítci – lze vynechat nebo použít samostatně

8. strana         Karty na losování – ke komunikaci

Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla

Další produkty od autora Eva Šidelková

83982
Český jazyk
4., 5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje dva samostatné texty: O kulaťoučkém dědečkovi, Felix. Úkoly: řazení textu hledání vetřelců 10 úkolů
40.00 Kč
883257
Český jazyk - literatura
Didaktické hry
42 kartiček na opakování literatury období klasicismu, osvícenství a preromantismu. Žáci si posílají kartičky, zapisují
38.00 Kč
515777
Český jazyk
Přípravy hodiny/lekce
V materiálu je zpracovaná povídka Guy de Maupassanta. Žáci se zamýšlejí nad jednáním postav, zařazují dílo k uměleckému
40.00 Kč
265973
Dějepis
5., 6., 7., 8., 9.
Didaktické hry
Materiál obsahuje 40 kartiček, na každé je popsán úsek českých dějin od pravěku po moderní dějiny. Texty jsou krátké. V
38.00 Kč
Anna a démoni - 3 v 1: text, přídavná jména, popis osoby Anna a démoni - 3 v 1: text, přídavná jména, popis osoby
Co zde najdete?První dva listy pracují s úryvkem z knihy pro mládež Medvěd a slavík. (Dobrodružná kniha, obsahuje pohádkové a mytologické prvky, doporučuji pro děti od 7.  třídy).Žáci porovnají text, ve kterém jsou vynechaná některá přídavná jména, s textem, do kterého přídavná jména doplní podle nabídky. Měli by si na tom uvědomit, jak důležitá jsou přídavná jména v textu – jinými slovy, proč je vlastně do naší mluvy zařazujeme.Na přídavná jména jsou zaměřeny i další úkoly. Snažím se propojovat práci s textem s mluvnickou látkou, aby si děti uvědomovaly, jak spolu komunikace a znalosti mluvnice, pravopisu souvisejí.Další texty jsou převzaty z Wikipedie. Žáci se dozvídají informace ze slovanské mytologie.  Nejen slovanské národy na nejrůznější skřítky a postavičky věřily, uctívaly je, nosily jim drobné oběti apod. V závěru práce jsou kartičky, které si žáci losují a odpovídají na ně v kroužku. Úkoly jsou převážně zaměřené na vyhledávání informací v textu, doplněny jsou mluvnickými. Navíc jsou ještě přidány krátké činnosti slohové – popis postavy.  Jak na sebe listy navazují? 1. strana          Anna v novém domě – práce s uměleckým textem2. strana         Vyhledej v textu – úkoly k první straně3. strana         Domácí skřítkové – navazuje na předchozí, obsahuje i otázku k Anně4. strana         Západoslovanští skřítkové – samostatná práce, můžete vynechat nebo použít samostatně5. strana         Galerie skřítků – lze vynechat nebo použít samostatně, obsahuje slohový úkol6. strana         List na slohový úkol7. strana         Kde bydlí skřítci – lze vynechat nebo použít samostatně8. strana         Karty na losování – ke komunikaciVzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla
UUCZ-107797
Český jazyk>Pracovní listy>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00