Co zde najdete?
První dva listy pracují s úryvkem z knihy pro mládež Medvěd a slavík. (Dobrodružná kniha, obsahuje pohádkové a mytologické prvky, doporučuji pro děti od 7. třídy).
Žáci porovnají text, ve kterém jsou vynechaná některá přídavná jména, s textem, do kterého přídavná jména doplní podle nabídky. Měli by si na tom uvědomit, jak důležitá jsou přídavná jména v textu – jinými slovy, proč je vlastně do naší mluvy zařazujeme.
Na přídavná jména jsou zaměřeny i další úkoly. Snažím se propojovat práci s textem s mluvnickou látkou, aby si děti uvědomovaly, jak spolu komunikace a znalosti mluvnice, pravopisu souvisejí.
Další texty jsou převzaty z Wikipedie. Žáci se dozvídají informace ze slovanské mytologie. Nejen slovanské národy na nejrůznější skřítky a postavičky věřily, uctívaly je, nosily jim drobné oběti apod.
V závěru práce jsou kartičky, které si žáci losují a odpovídají na ně v kroužku.
Úkoly jsou převážně zaměřené na vyhledávání informací v textu, doplněny jsou mluvnickými. Navíc jsou ještě přidány krátké činnosti slohové – popis postavy.
Jak na sebe listy navazují?
1. strana Anna v novém domě – práce s uměleckým textem
2. strana Vyhledej v textu – úkoly k první straně
3. strana Domácí skřítkové – navazuje na předchozí, obsahuje i otázku k Anně
4. strana Západoslovanští skřítkové – samostatná práce, můžete vynechat nebo použít samostatně
5. strana Galerie skřítků – lze vynechat nebo použít samostatně, obsahuje slohový úkol
6. strana List na slohový úkol
7. strana Kde bydlí skřítci – lze vynechat nebo použít samostatně
8. strana Karty na losování – ke komunikaci
Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla