Anna a démoni - 3 v 1: text, přídavná jména, popis osoby

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
10
Velikost: 1.5 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Eva Šidelková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 12. 2023
Sdílet:

Co zde najdete?

První dva listy pracují s úryvkem z knihy pro mládež Medvěd a slavík. (Dobrodružná kniha, obsahuje pohádkové a mytologické prvky, doporučuji pro děti od 7.  třídy).

Žáci porovnají text, ve kterém jsou vynechaná některá přídavná jména, s textem, do kterého přídavná jména doplní podle nabídky. Měli by si na tom uvědomit, jak důležitá jsou přídavná jména v textu – jinými slovy, proč je vlastně do naší mluvy zařazujeme.

Na přídavná jména jsou zaměřeny i další úkoly. Snažím se propojovat práci s textem s mluvnickou látkou, aby si děti uvědomovaly, jak spolu komunikace a znalosti mluvnice, pravopisu souvisejí.

Další texty jsou převzaty z Wikipedie. Žáci se dozvídají informace ze slovanské mytologie.  Nejen slovanské národy na nejrůznější skřítky a postavičky věřily, uctívaly je, nosily jim drobné oběti apod.

V závěru práce jsou kartičky, které si žáci losují a odpovídají na ně v kroužku.

Úkoly jsou převážně zaměřené na vyhledávání informací v textu, doplněny jsou mluvnickými. Navíc jsou ještě přidány krátké činnosti slohové – popis postavy.

 

Jak na sebe listy navazují?

 

1. strana          Anna v novém domě – práce s uměleckým textem

2. strana         Vyhledej v textu – úkoly k první straně

3. strana         Domácí skřítkové – navazuje na předchozí, obsahuje i otázku k Anně

4. strana         Západoslovanští skřítkové – samostatná práce, můžete vynechat nebo použít samostatně

5. strana         Galerie skřítků – lze vynechat nebo použít samostatně, obsahuje slohový úkol

6. strana         List na slohový úkol

7. strana         Kde bydlí skřítci – lze vynechat nebo použít samostatně

8. strana         Karty na losování – ke komunikaci

Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla

Další produkty od autora Eva Šidelková

165725
Český jazyk
5., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Procvičování zájmen v textech. Tomáš a Tomášův pes - krátký text, na kterém si děti ujasní funkci zájmen, jejich
32.00 Kč
333416
Český jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Lapbook
Lapbook obsahuje základní informace o větných členech a vedlejších větách. Je stručný, slouží jako přehled pro žáky
45.00 Kč
74347
Český jazyk - literatura
ZŠ – 2. STUPEŇ
Domino
Literární pojmy Materiál obsahuje kartičky na určování různých literárních pojmů, na které obvykle děti narazí na 2
35.00 Kč
64135
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
66 dětských hádanek na kartičkách. Je potřeba vytisknout na tvrdší papír, aby děti neviděly odpověď na zadní straně
32.00 Kč
Anna a démoni - 3 v 1: text, přídavná jména, popis osoby Anna a démoni - 3 v 1: text, přídavná jména, popis osoby
Co zde najdete?První dva listy pracují s úryvkem z knihy pro mládež Medvěd a slavík. (Dobrodružná kniha, obsahuje pohádkové a mytologické prvky, doporučuji pro děti od 7.  třídy).Žáci porovnají text, ve kterém jsou vynechaná některá přídavná jména, s textem, do kterého přídavná jména doplní podle nabídky. Měli by si na tom uvědomit, jak důležitá jsou přídavná jména v textu – jinými slovy, proč je vlastně do naší mluvy zařazujeme.Na přídavná jména jsou zaměřeny i další úkoly. Snažím se propojovat práci s textem s mluvnickou látkou, aby si děti uvědomovaly, jak spolu komunikace a znalosti mluvnice, pravopisu souvisejí.Další texty jsou převzaty z Wikipedie. Žáci se dozvídají informace ze slovanské mytologie.  Nejen slovanské národy na nejrůznější skřítky a postavičky věřily, uctívaly je, nosily jim drobné oběti apod. V závěru práce jsou kartičky, které si žáci losují a odpovídají na ně v kroužku. Úkoly jsou převážně zaměřené na vyhledávání informací v textu, doplněny jsou mluvnickými. Navíc jsou ještě přidány krátké činnosti slohové – popis postavy.  Jak na sebe listy navazují? 1. strana          Anna v novém domě – práce s uměleckým textem2. strana         Vyhledej v textu – úkoly k první straně3. strana         Domácí skřítkové – navazuje na předchozí, obsahuje i otázku k Anně4. strana         Západoslovanští skřítkové – samostatná práce, můžete vynechat nebo použít samostatně5. strana         Galerie skřítků – lze vynechat nebo použít samostatně, obsahuje slohový úkol6. strana         List na slohový úkol7. strana         Kde bydlí skřítci – lze vynechat nebo použít samostatně8. strana         Karty na losování – ke komunikaciVzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla
UUCZ-107797
Český jazyk>Pracovní listy>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00