Anna a démoni - 3 v 1: text, přídavná jména, popis osoby

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
10
Velikost: 1.5 MB
Typ souboru: zip
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 12. 2023
Sdílet:

Co zde najdete?

První dva listy pracují s úryvkem z knihy pro mládež Medvěd a slavík. (Dobrodružná kniha, obsahuje pohádkové a mytologické prvky, doporučuji pro děti od 7.  třídy).

Žáci porovnají text, ve kterém jsou vynechaná některá přídavná jména, s textem, do kterého přídavná jména doplní podle nabídky. Měli by si na tom uvědomit, jak důležitá jsou přídavná jména v textu – jinými slovy, proč je vlastně do naší mluvy zařazujeme.

Na přídavná jména jsou zaměřeny i další úkoly. Snažím se propojovat práci s textem s mluvnickou látkou, aby si děti uvědomovaly, jak spolu komunikace a znalosti mluvnice, pravopisu souvisejí.

Další texty jsou převzaty z Wikipedie. Žáci se dozvídají informace ze slovanské mytologie.  Nejen slovanské národy na nejrůznější skřítky a postavičky věřily, uctívaly je, nosily jim drobné oběti apod.

V závěru práce jsou kartičky, které si žáci losují a odpovídají na ně v kroužku.

Úkoly jsou převážně zaměřené na vyhledávání informací v textu, doplněny jsou mluvnickými. Navíc jsou ještě přidány krátké činnosti slohové – popis postavy.

 

Jak na sebe listy navazují?

 

1. strana          Anna v novém domě – práce s uměleckým textem

2. strana         Vyhledej v textu – úkoly k první straně

3. strana         Domácí skřítkové – navazuje na předchozí, obsahuje i otázku k Anně

4. strana         Západoslovanští skřítkové – samostatná práce, můžete vynechat nebo použít samostatně

5. strana         Galerie skřítků – lze vynechat nebo použít samostatně, obsahuje slohový úkol

6. strana         List na slohový úkol

7. strana         Kde bydlí skřítci – lze vynechat nebo použít samostatně

8. strana         Karty na losování – ke komunikaci

Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla

Další produkty od autora Eva Šidelková

254070
Český jazyk
4., 5., 6., 7.
Didaktické hry
72 zadání slov, která dáváme do správného tvaru. Žáci mají okamžitou kontrolu na zadní straně. Materiál vytiskněte a
25.00 Kč
84289
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál se vám může hodit, až budete probírat synonyma a obohacování slovní zásoby. V každém textu je úkol "nahraďte
30.00 Kč
199298
Český jazyk
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Čtenářská lekce na 1 vyučovací hodinu - pro starší žáky 2. stupně ZŠ. Materiál obsahuje: 2 strany popisu aktivit
30.00 Kč
210692
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Příprava do hodin literatury. Žáci čtou dva texty, používají čtenářskou strategii předvídání. Předpovědi zapisují do
38.00 Kč
Anna a démoni - 3 v 1: text, přídavná jména, popis osoby Anna a démoni - 3 v 1: text, přídavná jména, popis osoby
Co zde najdete? První dva listy pracují s úryvkem z knihy pro mládež Medvěd a slavík. (Dobrodružná kniha, obsahuje pohádkové a mytologické prvky, doporučuji pro děti od 7.  třídy). Žáci porovnají text, ve kterém jsou vynechaná některá přídavná jména, s textem, do kterého přídavná jména doplní podle nabídky. Měli by si na tom uvědomit, jak důležitá jsou přídavná jména v textu – jinými slovy, proč je vlastně do naší mluvy zařazujeme. Na přídavná jména jsou zaměřeny i další úkoly. Snažím se propojovat práci s textem s mluvnickou látkou, aby si děti uvědomovaly, jak spolu komunikace a znalosti mluvnice, pravopisu souvisejí. Další texty jsou převzaty z Wikipedie. Žáci se dozvídají informace ze slovanské mytologie.  Nejen slovanské národy na nejrůznější skřítky a postavičky věřily, uctívaly je, nosily jim drobné oběti apod. V závěru práce jsou kartičky, které si žáci losují a odpovídají na ně v kroužku. Úkoly jsou převážně zaměřené na vyhledávání informací v textu, doplněny jsou mluvnickými. Navíc jsou ještě přidány krátké činnosti slohové – popis postavy.   Jak na sebe listy navazují?   1. strana          Anna v novém domě – práce s uměleckým textem 2. strana         Vyhledej v textu – úkoly k první straně 3. strana         Domácí skřítkové – navazuje na předchozí, obsahuje i otázku k Anně 4. strana         Západoslovanští skřítkové – samostatná práce, můžete vynechat nebo použít samostatně 5. strana         Galerie skřítků – lze vynechat nebo použít samostatně, obsahuje slohový úkol 6. strana         List na slohový úkol 7. strana         Kde bydlí skřítci – lze vynechat nebo použít samostatně 8. strana         Karty na losování – ke komunikaci Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla
UUCZ-107797
Český jazyk>Pracovní listy>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00