BALADY: Toman a lesní panna (PL + hra) - s řešením

Ročník:
Počet stran:
46
Velikost: 18.71 MB
Typ souboru: zip
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Soubor materiálů obsahuje aktivity k baladě Toman a lesní panna, která zasahuje do okruhů: balada, (pre)romantismus, národní obrození, folklor, ohlasová poezie.

OBSAH (detail v náhledových obrázcích): 

1.
 Powerpointová prezentace, obsahující text této balady ve formě ilustrované knížky
    
(vč. kontextu - autor, dílo, časové zasazení děje knihy)

2. Listy k vytištění knížky formátu A6 pro žáky (text balady a ilustrace + zasazení do sbírky, autor a dějový kontext).
    - celkem 8 stran: určeno k oboustrannému vytištění (tj. čtyři oboustranně vytištěné A4 na žáka)
    - vystřihnout v místě tečkované čáry (na první straně modrá čára), sestavit knihu (stránky s textem jsou číslovány),
      sešít na hřbetu "knížky" - obdobně jako vazba sešitu

3.  Osmisměrka k ověření porozumění textu - zejména historismům, archaismům a nářečním tvarům, které se
                             v baladě vyskytují. Určeno k oboustrannému tisku. Obsahuje kopii s řešením.

4. Křížovka shrnující děj pomocí obrázků v textu - určeno k oboustrannému tisku formátu A4, 3. strana = řešení.

5. Powerpointová hra Sbírání svatojánských broučků - otázky vztahující se k baladě a jejímu obsahu. Žáci si opakují a za správné odpovědi sbírají světlušky.

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:

1. KOMPETENCE K UČENÍ:
-  třídění a výběr informace vzhledem k účelu
- chápání pojmů v souvislostech
- rozložení si činností
- konstruktivní učení (společné čtení, vysvětlení, samostatná práce s texem)

2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:
- řešení zadaného úkolu samostatně, nebo ve dvojici
- systematický postup (obeznámení s dílem, následný rozbor s obrázkovou nápovědou)
- Opakování „Sbírání světlušek“ mohou žáci řídit samostatně při dodržení předem stanovených pravidel (ta mohou definovat sami: každý se dostane ke slovu, žádná kritika při špatné odpovědi, zdůvodnění odpovědi atd.)

3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ:
- diskuze u opakování (Sbírání světlušek)
- úvodní diskuze (brainstorming, konstruktivní navázání na stávající zkušenost: asociace léto, příroda, láska, … lze zařadit před čtením; očekávání žáků podle obalu knihy)
- řízení diskuze při závěrečném shrnutí (V příběhu se mi líbil moment, kdy … . – Co se líbilo tobě? (předat slovo, řídit diskuzi, neodsuzovat ničí názor, konstruktivně navázat na to, co bylo řečeno atd.)

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

334931
Český jazyk - literatura
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Šablona deskové hry LABYRINT s motivy řeckých bájí k vytvoření vlastní hry. - 120 otázek s výběrem z možností - součástí
0.00 Kč
509577
Český jazyk - literatura
4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
NÁHLED CELÉHO SOUBORU PRACOVNÍCH LISTŮ: Soubor pracovních listů k posledním třem dnům Svatého (Pašijového) týdne
38.00 Kč
169729
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
- 28 pracovních listů + kopie s vyplněným řešením k výuce lit. útvaru bajky - celkem 53 Ezopových minibajek s otázkami
60.00 Kč
18778
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
- didaktická hra k opakování literárních pojmů z oblasti prózy, poezie a dramatu - 150 otázek (50 otázek za každý lit
40.00 Kč
BALADY: Toman a lesní panna (PL + hra) - s řešením BALADY: Toman a lesní panna (PL + hra) - s řešením
Soubor materiálů obsahuje aktivity k baladě Toman a lesní panna, která zasahuje do okruhů: balada, (pre)romantismus, národní obrození, folklor, ohlasová poezie. OBSAH (detail v náhledových obrázcích):  1. Powerpointová prezentace, obsahující text této balady ve formě ilustrované knížky     (vč. kontextu - autor, dílo, časové zasazení děje knihy)2. Listy k vytištění knížky formátu A6 pro žáky (text balady a ilustrace + zasazení do sbírky, autor a dějový kontext).     - celkem 8 stran: určeno k oboustrannému vytištění (tj. čtyři oboustranně vytištěné A4 na žáka)     - vystřihnout v místě tečkované čáry (na první straně modrá čára), sestavit knihu (stránky s textem jsou číslovány),       sešít na hřbetu "knížky" - obdobně jako vazba sešitu3.  Osmisměrka k ověření porozumění textu - zejména historismům, archaismům a nářečním tvarům, které se                              v baladě vyskytují. Určeno k oboustrannému tisku. Obsahuje kopii s řešením. 4. Křížovka shrnující děj pomocí obrázků v textu - určeno k oboustrannému tisku formátu A4, 3. strana = řešení. 5. Powerpointová hra Sbírání svatojánských broučků - otázky vztahující se k baladě a jejímu obsahu. Žáci si opakují a za správné odpovědi sbírají světlušky.  - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ. V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence: 1. KOMPETENCE K UČENÍ: -  třídění a výběr informace vzhledem k účelu - chápání pojmů v souvislostech - rozložení si činností - konstruktivní učení (společné čtení, vysvětlení, samostatná práce s texem)2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ: - řešení zadaného úkolu samostatně, nebo ve dvojici - systematický postup (obeznámení s dílem, následný rozbor s obrázkovou nápovědou) - Opakování „Sbírání světlušek“ mohou žáci řídit samostatně při dodržení předem stanovených pravidel (ta mohou definovat sami: každý se dostane ke slovu, žádná kritika při špatné odpovědi, zdůvodnění odpovědi atd.)3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ: - diskuze u opakování (Sbírání světlušek) - úvodní diskuze (brainstorming, konstruktivní navázání na stávající zkušenost: asociace léto, příroda, láska, … lze zařadit před čtením; očekávání žáků podle obalu knihy) - řízení diskuze při závěrečném shrnutí (V příběhu se mi líbil moment, kdy … . – Co se líbilo tobě? (předat slovo, řídit diskuzi, neodsuzovat ničí názor, konstruktivně navázat na to, co bylo řečeno atd.)
UUCZ-195722
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Didaktické hry>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň
49.00