BALADY: Toman a lesní panna (PL + hra) - s řešením

Ročník:
Počet stran:
46
Velikost: 18.71 MB
Typ souboru: zip
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Soubor materiálů obsahuje aktivity k baladě Toman a lesní panna, která zasahuje do okruhů: balada, (pre)romantismus, národní obrození, folklor, ohlasová poezie.

OBSAH (detail v náhledových obrázcích): 

1.
 Powerpointová prezentace, obsahující text této balady ve formě ilustrované knížky
    
(vč. kontextu - autor, dílo, časové zasazení děje knihy)

2. Listy k vytištění knížky formátu A6 pro žáky (text balady a ilustrace + zasazení do sbírky, autor a dějový kontext).
    - celkem 8 stran: určeno k oboustrannému vytištění (tj. čtyři oboustranně vytištěné A4 na žáka)
    - vystřihnout v místě tečkované čáry (na první straně modrá čára), sestavit knihu (stránky s textem jsou číslovány),
      sešít na hřbetu "knížky" - obdobně jako vazba sešitu

3.  Osmisměrka k ověření porozumění textu - zejména historismům, archaismům a nářečním tvarům, které se
                             v baladě vyskytují. Určeno k oboustrannému tisku. Obsahuje kopii s řešením.

4. Křížovka shrnující děj pomocí obrázků v textu - určeno k oboustrannému tisku formátu A4, 3. strana = řešení.

5. Powerpointová hra Sbírání svatojánských broučků - otázky vztahující se k baladě a jejímu obsahu. Žáci si opakují a za správné odpovědi sbírají světlušky.

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:

1. KOMPETENCE K UČENÍ:
-  třídění a výběr informace vzhledem k účelu
- chápání pojmů v souvislostech
- rozložení si činností
- konstruktivní učení (společné čtení, vysvětlení, samostatná práce s texem)

2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:
- řešení zadaného úkolu samostatně, nebo ve dvojici
- systematický postup (obeznámení s dílem, následný rozbor s obrázkovou nápovědou)
- Opakování „Sbírání světlušek“ mohou žáci řídit samostatně při dodržení předem stanovených pravidel (ta mohou definovat sami: každý se dostane ke slovu, žádná kritika při špatné odpovědi, zdůvodnění odpovědi atd.)

3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ:
- diskuze u opakování (Sbírání světlušek)
- úvodní diskuze (brainstorming, konstruktivní navázání na stávající zkušenost: asociace léto, příroda, láska, … lze zařadit před čtením; očekávání žáků podle obalu knihy)
- řízení diskuze při závěrečném shrnutí (V příběhu se mi líbil moment, kdy … . – Co se líbilo tobě? (předat slovo, řídit diskuzi, neodsuzovat ničí názor, konstruktivně navázat na to, co bylo řečeno atd.)

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

36926
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pracovní listy a testy k nácviku interpunkce ve větě jednoduché: 1. Oslovení (skloňování - 5. pád, postup při oslovování
30.00 Kč
283667
Český jazyk
4., 5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
VŠE V NÁHLEDOVÝCH OBRÁZCÍCH :-) ŠKAREDÁ STŘEDA: Úvod, křížovka s obrázkovou nápovědou Proč také "Smetná", "Sazometná" a
38.00 Kč
132701
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
- pracovní listy do hodin literatury k výuce balady (zpracovává 8 Erbenových slavných balad, jež byly zfilmovány)* -
58.00 Kč
607966
Český jazyk
5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Přehled učiva
Přehled k ÚVODU DO LITERATURY (6. třída) - dvě A4 k oboustrannému tisku. Přehled základních literárních pojmů: pís mo
0.00 Kč
BALADY: Toman a lesní panna (PL + hra) - s řešením BALADY: Toman a lesní panna (PL + hra) - s řešením
Soubor materiálů obsahuje aktivity k baladě Toman a lesní panna, která zasahuje do okruhů: balada, (pre)romantismus, národní obrození, folklor, ohlasová poezie. OBSAH (detail v náhledových obrázcích):  1. Powerpointová prezentace, obsahující text této balady ve formě ilustrované knížky     (vč. kontextu - autor, dílo, časové zasazení děje knihy)2. Listy k vytištění knížky formátu A6 pro žáky (text balady a ilustrace + zasazení do sbírky, autor a dějový kontext).     - celkem 8 stran: určeno k oboustrannému vytištění (tj. čtyři oboustranně vytištěné A4 na žáka)     - vystřihnout v místě tečkované čáry (na první straně modrá čára), sestavit knihu (stránky s textem jsou číslovány),       sešít na hřbetu "knížky" - obdobně jako vazba sešitu3.  Osmisměrka k ověření porozumění textu - zejména historismům, archaismům a nářečním tvarům, které se                              v baladě vyskytují. Určeno k oboustrannému tisku. Obsahuje kopii s řešením. 4. Křížovka shrnující děj pomocí obrázků v textu - určeno k oboustrannému tisku formátu A4, 3. strana = řešení. 5. Powerpointová hra Sbírání svatojánských broučků - otázky vztahující se k baladě a jejímu obsahu. Žáci si opakují a za správné odpovědi sbírají světlušky.  - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ. V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence: 1. KOMPETENCE K UČENÍ: -  třídění a výběr informace vzhledem k účelu - chápání pojmů v souvislostech - rozložení si činností - konstruktivní učení (společné čtení, vysvětlení, samostatná práce s texem)2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ: - řešení zadaného úkolu samostatně, nebo ve dvojici - systematický postup (obeznámení s dílem, následný rozbor s obrázkovou nápovědou) - Opakování „Sbírání světlušek“ mohou žáci řídit samostatně při dodržení předem stanovených pravidel (ta mohou definovat sami: každý se dostane ke slovu, žádná kritika při špatné odpovědi, zdůvodnění odpovědi atd.)3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ: - diskuze u opakování (Sbírání světlušek) - úvodní diskuze (brainstorming, konstruktivní navázání na stávající zkušenost: asociace léto, příroda, láska, … lze zařadit před čtením; očekávání žáků podle obalu knihy) - řízení diskuze při závěrečném shrnutí (V příběhu se mi líbil moment, kdy … . – Co se líbilo tobě? (předat slovo, řídit diskuzi, neodsuzovat ničí názor, konstruktivně navázat na to, co bylo řečeno atd.)
UUCZ-195722
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Didaktické hry>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň
49.00