Přejatá slova: soubor aktivit

Předmět:
Ročník:
7., 8., 9.
Počet stran:
27
Velikost: 262.18 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Petra Marešová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Látka: obecná přejatá slova (pravopis, skloňování, význam, původ slov atd.)

 

Obsah:

  • 4 sady pracovních listů pro skupinovou práci,
  • 4 varianty souhrnného testu,
  • hra tabu,
  • hra kolíčkovaná,
  • sada 50 zvídavých otázek,
  • hra pro spojování dvojic „slovo – význam“ – lze využít i jako postřehovku,
  • křížovka.

 

Aktivity v souboru lze využít na několik různých způsobů.

 

Podporuje spolupráci a práci se zdroji (jazyková příručka internetová či tištěná, vyhledávání na internetu).

 

Černobílý tisk, karty vhodné k zalaminování.

 

 

Jedná se o výukový materiál pro ZŠ.

Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence:

kompetence k učení:

  • vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení,
  • vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě,
  • operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy,
  • poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich,

kompetence pracovní:

  • používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky,
  • využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost,

kompetence k řešení problémů:

  • vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému,
  • samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy,

kompetence sociální a personální:

  • účinně spolupracuje ve skupině, podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu, na základě poznání nebo přijetí nové role v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce,
  • podílí se na utváření příjemné atmosféry v týmu, na základě ohleduplnosti a úcty při jednání s druhými lidmi přispívá k upevňování dobrých mezilidských vztahů, v případě potřeby poskytne pomoc nebo o ni požádá,

kompetence digitální:

  • ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby; využívá je při učení i při zapojení do života školy a do společnosti,
  • získává, vyhledává, kriticky posuzuje, spravuje a sdílí data, informace a digitální obsah, k tomu volí postupy, způsoby a prostředky, které odpovídají konkrétní situaci a účelu.

 

Další produkty od autora Petra Marešová

93230
Český jazyk
4., 5., 6.
Kolíčkování
Obsah: 60 ks karet ke kolíčkování Téma: pády a vzory podstatných jmen barevný oboustranný tisk (děti mohou samy
29.00 Kč
353356
Matematika
5., 6.
Pracovní listy
Soubor pracovních listů shrnujících učivo 1. stupně. Hodí se na závěr 5. třídy, začátek 6. třídy nebo pro nácvik k
49.00 Kč
341687
Český jazyk
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Soubor se zaměřuje na řazení slov podle abecedy (včetně slov počínajících stejným písmenem) a na nácvik psaní. V
55.00 Kč
137353
Český jazyk - literatura
8., 9., SŠ
Demonstrační obrázky - kartičky
Soubor nabízí 90 karet s větami, ve kterých mají žáci za úkol vyhledat obrazné pojmenování a pojmenovat jej. Karty jsou
40.00 Kč
Přejatá slova: soubor aktivit Přejatá slova: soubor aktivit
Látka: obecná přejatá slova (pravopis, skloňování, význam, původ slov atd.)   Obsah: 4 sady pracovních listů pro skupinovou práci, 4 varianty souhrnného testu, hra tabu, hra kolíčkovaná, sada 50 zvídavých otázek, hra pro spojování dvojic „slovo – význam“ – lze využít i jako postřehovku, křížovka.   Aktivity v souboru lze využít na několik různých způsobů.   Podporuje spolupráci a práci se zdroji (jazyková příručka internetová či tištěná, vyhledávání na internetu).   Černobílý tisk, karty vhodné k zalaminování.     Jedná se o výukový materiál pro ZŠ. Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence: - kompetence k učení: vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení, vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě, operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy, poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich, - kompetence pracovní: používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky, využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost, - kompetence k řešení problémů: vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému, samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy, - kompetence sociální a personální: účinně spolupracuje ve skupině, podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu, na základě poznání nebo přijetí nové role v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce, podílí se na utváření příjemné atmosféry v týmu, na základě ohleduplnosti a úcty při jednání s druhými lidmi přispívá k upevňování dobrých mezilidských vztahů, v případě potřeby poskytne pomoc nebo o ni požádá, - kompetence digitální: ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby; využívá je při učení i při zapojení do života školy a do společnosti, získává, vyhledává, kriticky posuzuje, spravuje a sdílí data, informace a digitální obsah, k tomu volí postupy, způsoby a prostředky, které odpovídají konkrétní situaci a účelu.  
UUCZ-134295
Český jazyk>Didaktické hry>Pracovní listy>Testy a písemky>7.>8.>9.
55.00