Přejatá slova: soubor aktivit

Předmět:
Ročník:
7., 8., 9.
Počet stran:
27
Velikost: 262.18 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Petra Marešová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Látka: obecná přejatá slova (pravopis, skloňování, význam, původ slov atd.)

 

Obsah:

  • 4 sady pracovních listů pro skupinovou práci,
  • 4 varianty souhrnného testu,
  • hra tabu,
  • hra kolíčkovaná,
  • sada 50 zvídavých otázek,
  • hra pro spojování dvojic „slovo – význam“ – lze využít i jako postřehovku,
  • křížovka.

 

Aktivity v souboru lze využít na několik různých způsobů.

 

Podporuje spolupráci a práci se zdroji (jazyková příručka internetová či tištěná, vyhledávání na internetu).

 

Černobílý tisk, karty vhodné k zalaminování.

 

 

Jedná se o výukový materiál pro ZŠ.

Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence:

kompetence k učení:

  • vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení,
  • vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě,
  • operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy,
  • poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich,

kompetence pracovní:

  • používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky,
  • využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost,

kompetence k řešení problémů:

  • vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému,
  • samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy,

kompetence sociální a personální:

  • účinně spolupracuje ve skupině, podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu, na základě poznání nebo přijetí nové role v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce,
  • podílí se na utváření příjemné atmosféry v týmu, na základě ohleduplnosti a úcty při jednání s druhými lidmi přispívá k upevňování dobrých mezilidských vztahů, v případě potřeby poskytne pomoc nebo o ni požádá,

kompetence digitální:

  • ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby; využívá je při učení i při zapojení do života školy a do společnosti,
  • získává, vyhledává, kriticky posuzuje, spravuje a sdílí data, informace a digitální obsah, k tomu volí postupy, způsoby a prostředky, které odpovídají konkrétní situaci a účelu.

 

Další produkty od autora Petra Marešová

395248
Anglický jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál lze využít bez větší přípravy, stačí vytisknout a v případě kartiček vystřihnout. Porozumění textu: pracovní
25.00 Kč
189496
Český jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
V souboru se nachází několik aktivit, které lze využít samostatně pro opakování přechodů mezi slovními druhy, nebo v
35.00 Kč
353356
Matematika
5., 6.
Pracovní listy
Soubor pracovních listů shrnujících učivo 1. stupně. Hodí se na závěr 5. třídy, začátek 6. třídy nebo pro nácvik k
49.00 Kč
542655
Český jazyk
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Úniková hra pro týmy 3–4 žáků. Součástí hry je pět stanovišť, ve kterých si žáci procvičí pravopis českých i přejatých
45.00 Kč
Přejatá slova: soubor aktivit Přejatá slova: soubor aktivit
Látka: obecná přejatá slova (pravopis, skloňování, význam, původ slov atd.)   Obsah: 4 sady pracovních listů pro skupinovou práci, 4 varianty souhrnného testu, hra tabu, hra kolíčkovaná, sada 50 zvídavých otázek, hra pro spojování dvojic „slovo – význam“ – lze využít i jako postřehovku, křížovka.   Aktivity v souboru lze využít na několik různých způsobů.   Podporuje spolupráci a práci se zdroji (jazyková příručka internetová či tištěná, vyhledávání na internetu).   Černobílý tisk, karty vhodné k zalaminování.     Jedná se o výukový materiál pro ZŠ. Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence: - kompetence k učení: vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení, vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě, operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy, poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich, - kompetence pracovní: používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky, využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost, - kompetence k řešení problémů: vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému, samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy, - kompetence sociální a personální: účinně spolupracuje ve skupině, podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu, na základě poznání nebo přijetí nové role v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce, podílí se na utváření příjemné atmosféry v týmu, na základě ohleduplnosti a úcty při jednání s druhými lidmi přispívá k upevňování dobrých mezilidských vztahů, v případě potřeby poskytne pomoc nebo o ni požádá, - kompetence digitální: ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby; využívá je při učení i při zapojení do života školy a do společnosti, získává, vyhledává, kriticky posuzuje, spravuje a sdílí data, informace a digitální obsah, k tomu volí postupy, způsoby a prostředky, které odpovídají konkrétní situaci a účelu.  
UUCZ-134295
Český jazyk>Didaktické hry>Pracovní listy>Testy a písemky>7.>8.>9.
55.00