Tento vzdělávací materiál je uzpůsoben tak, aby si žáci dostatečně procvičili seřazování úryvků textu v posloupnosti. Tento typ úkolu je v souladu se zadáním na přijímacích testech z českého jazyka pro střední školy. Texty jsem vybírala tak, aby žáky zaujaly a přivedly je třeba i ke čtení.
V nabídce naleznete tituly např. od Petry Soukupové, Veroniky Válkové, Ivony Březinové, Petry Braunové, Petra Nikla, Fridy Nilsson, Morrise Gleitzmana, J. C. Mourlevata, Luis Lowryové, R. J. Palaciové a jiných. V případě potřeby vás dovedou k originálním textům a knihách zdroje, které jsou součástí materiálu.
Součástí je:
- průvodní list,
- 30 odlišných textů dělených do 6 odstavců (A–F),
- řešení na kartičkách, které doporučuji zalaminovat,
- tipy na seřazování textu, které se mi osvědčily v praxi + podrobný rozbor jednoho textu.
Texty můžete užívat se žáky v několika variantách:
- vytisknout, rozdat, vyplňovat (jednotlivě/ve skupinách),
- vytisknout, zalaminovat, rozstříhat,
- promítat na dataprojektoru a společně procházet (doporučuji při prvních setkáních s tímto typem úkolu),
- vybrat texty, rozstříhat je, vytvořit z nich mini knížku (brožurku) za pomocí sešívačky a pravidelně se k tomuto úkolu vracet,
- rozstříhat úplně na části odstavců a zalaminovat je. Žáci pak mohou s papírky (úryvky) pohybovat a zkoušet si různé možnosti.
Další informace:
- Materiál lze tisknout černobíle.
- Vytisknuté texty můžete dávat žákům domů na procvičování. K tomu se např. velmi hodí zmíněná brožurka.