Představ si situaci: život v koncentračním táboře

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
4
Velikost: 359.32 KB
Typ souboru: zip
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
25. 1. 2024
Sdílet:

Upozornění na úvod: 

Materiál se zaměřuje na problematiku holocaustu a není vhodné ho používat u citlivějších žáků. Materiál doporučuji učitelům, kteří se v daném tématu opravdu vyznají a dokáží ho s žáky dostatečně prodiskutovat. Sami se rozhodněte, zdali to vaši žáci zvládnou. Pokud se někdo nebude chtít do aktivity zapojit, nenuťte jej. Před využitím materiálu v hodině si všechny situace pročtěte a promyslete jejich obsah. Máte možnost si také vybrat pouze některé kartičky, nemusíte využít všechny. Po aktivitě si s žáky citlivě promluvte, zeptejte se, jak se cítí a zdali si s vámi nechtějí ujasnit nějaké informace. 

Typ materiálu:

o  Materiál se tematicky zaměřuje na problematiku holocaustu a s ním souvisejícím životem v koncentračních táborech. Materiál obsahuje 15 fiktivních situací, které bylo možné v koncentračním táboře zažít. Úkolem studentů je se nad situacemi zamyslet a uvést, jak by se v dané chvíli zachovali. Vzhledem k typu materiálu doporučuji pro starší žáky, a sice pro studenty SŠ. Pokud víte, že to zvládnou i vaši deváťáci, můžete to zkusit samozřejmě i s nimi.

Jak s materiálem pracovat:

o  Vytiskněte si 15 kartiček s fiktivními situacemi, které se mohly odehrát v koncentračních táborech. Kartičky následně vystřihněte. Vezměte si studenty do kruhu a doprostřed umístěte na zem všechny kartičky. Následně vybízejte žáky po jednom, aby vylosovali jednu kartičku a nahlas ji přečetli. Posléze budou mít všichni možnost se k situaci vyjádřit a uvést, jak by se v dané situaci zachovali oni. Samozřejmě že ne všichni budou chtít odpovídat úplně na vše, proto nikoho nenutíme. Studenti se mohou během povídání doplňovat, navrhují pro a proti. Takto si projdeme se studenty všech 15 kartiček. Opět stejný princip – vyberete dalšího studenta, ten losuje kartičku, přečte ji a poté opět diskuze na vybrané téma. Diskuze nad kartičkami zabere jednu vyučovací hodinu. Součástí materiálu jsou také komentáře jednotlivých situací (inspirovala jsem se osudy pamětníků holocaustu).

Cíl materiálu:

o  Materiál si klade za cíl ukázat studentům běžné problémy, se kterými se potýkali lidé uvězněni v koncentračních táborech. Studenti se dozvídají o jejich každodenním životě, strachu a dilematech, které my si dnes těžko dokážeme představit. Cílem materiálu je poukázat na šílenost nacistické mašinerie v koncentračních táborech během druhé světové války. Vzhledem k typu materiálu si dávejte pozor na citlivé žáky. Pokud někteří budou mít problém odpovídat (protože jim to bude nepříjemné), nenuťte je.

 

Další produkty od autora U Kantorky

318669
Český jazyk - literatura
7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Typ materiálu: o Materiál se zaměřuje na téma epických (prozaických) literárních žánrů. Obsahuje materiály jako jsou
30.00 Kč
341478
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Typ materiálu: o Materiál obsahuje drobné aktivity, které jsou určeny na začátek školního roku. Materiál se ideálně hodí
25.00 Kč
235369
Dějepis
6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Typ materiálu: o Materiál se zaměřuje na procvičení starověkých oblastí jako Mezopotámie, Čína, Indie a Egypt, a to
25.00 Kč
307018
Český jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Typ materiálu: o Materiál se skládá z několika částí a věnuje se českým nářečím. Součástí materiálu jsou kartičky se
30.00 Kč
Představ si situaci: život v koncentračním táboře Představ si situaci: život v koncentračním táboře
Upozornění na úvod:  Materiál se zaměřuje na problematiku holocaustu a není vhodné ho používat u citlivějších žáků. Materiál doporučuji učitelům, kteří se v daném tématu opravdu vyznají a dokáží ho s žáky dostatečně prodiskutovat. Sami se rozhodněte, zdali to vaši žáci zvládnou. Pokud se někdo nebude chtít do aktivity zapojit, nenuťte jej. Před využitím materiálu v hodině si všechny situace pročtěte a promyslete jejich obsah. Máte možnost si také vybrat pouze některé kartičky, nemusíte využít všechny. Po aktivitě si s žáky citlivě promluvte, zeptejte se, jak se cítí a zdali si s vámi nechtějí ujasnit nějaké informace.  Typ materiálu: o  Materiál se tematicky zaměřuje na problematiku holocaustu a s ním souvisejícím životem v koncentračních táborech. Materiál obsahuje 15 fiktivních situací, které bylo možné v koncentračním táboře zažít. Úkolem studentů je se nad situacemi zamyslet a uvést, jak by se v dané chvíli zachovali. Vzhledem k typu materiálu doporučuji pro starší žáky, a sice pro studenty SŠ. Pokud víte, že to zvládnou i vaši deváťáci, můžete to zkusit samozřejmě i s nimi. Jak s materiálem pracovat: o  Vytiskněte si 15 kartiček s fiktivními situacemi, které se mohly odehrát v koncentračních táborech. Kartičky následně vystřihněte. Vezměte si studenty do kruhu a doprostřed umístěte na zem všechny kartičky. Následně vybízejte žáky po jednom, aby vylosovali jednu kartičku a nahlas ji přečetli. Posléze budou mít všichni možnost se k situaci vyjádřit a uvést, jak by se v dané situaci zachovali oni. Samozřejmě že ne všichni budou chtít odpovídat úplně na vše, proto nikoho nenutíme. Studenti se mohou během povídání doplňovat, navrhují pro a proti. Takto si projdeme se studenty všech 15 kartiček. Opět stejný princip – vyberete dalšího studenta, ten losuje kartičku, přečte ji a poté opět diskuze na vybrané téma. Diskuze nad kartičkami zabere jednu vyučovací hodinu. Součástí materiálu jsou také komentáře jednotlivých situací (inspirovala jsem se osudy pamětníků holocaustu). Cíl materiálu: o  Materiál si klade za cíl ukázat studentům běžné problémy, se kterými se potýkali lidé uvězněni v koncentračních táborech. Studenti se dozvídají o jejich každodenním životě, strachu a dilematech, které my si dnes těžko dokážeme představit. Cílem materiálu je poukázat na šílenost nacistické mašinerie v koncentračních táborech během druhé světové války. Vzhledem k typu materiálu si dávejte pozor na citlivé žáky. Pokud někteří budou mít problém odpovídat (protože jim to bude nepříjemné), nenuťte je.  
UUCZ-464835
Dějepis>Občanská výchova>Ostatní>9.>SŠ
27.00