Texty k tématu emigrace/exil - 2. stupeň ZŠ

Ročník:
7., 8., 9.
Kategorie:
Počet stran:
9
Velikost: 2.06 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Eva Šidelková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 12. 2023
Sdílet:

Každý žák vyhledá základní informace ve svém textu, sdílí ve dvojici a se třídou. Společně dají dohromady úkoly v pracovním listu + zamyslí se nad otázkami k tématu. Následuje diskuse.

 

Materiál je vhodný jako úvod k tématu emigrace - dějepis, komunismus, nebo do občanské výchovy - téma migrace obyvatel, přistěhovalectví apod.

Je zaměřen především na období 1948 - 1989, ale otázky k diskusi jsou spíš obecného zaměření. (Po čem by se ti nejvíc stýskalo, kdybys musel opustit zemi? apod.)

 

Materiál využívám před promítáním filmu o životě v exilu.

Zabere 45 minut, s dobrou diskusí i více. Samotné texty jsou velmi krátké, aby byl prostor na povídání.

 

texty:

  1. 17. století - náboženské důvody
  2. Druhá světová válka
  3. Poúnorová emigrace 1948
  4. Posrpnová emigrace 1968
  5. Železná opona
  6. Legalizace emigrace

 

  • Jedná se o krátké výňatky z wikipedie, jen všeobecné vysvětlení bez podrobností. Žáci vyhledávají počty, odpovídají na pár jednoduchých otázek, zapisují informace do tabulky.
  • D-9-7-03 charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět; rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu

Další produkty od autora Eva Šidelková

81756
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Troje kartičky vhodné napříč předměty. Sebehodnocení na konci hodiny, role k metodě literární kroužky, úkoly ke "kostce"
40.00 Kč
344398
Český jazyk
4., 5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje 8 listů, na kterých je stručně představena vždy jedna kniha. Anotace + ukázka + křížovka. Informace do
30.00 Kč
286321
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
8 listů s obrázky Na listě je vždy jeden pravopisný jev, o kterém uvažují tři nebo čtyři děti. Žáci mají vybrat, které
30.00 Kč
510808
Český jazyk
3., 4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
32 karet na klasickou hru Já mám, kdo má? Procvičujeme pády. Baví i děti v 6. třídě. Můžeme děti řadit ve třídě, nebo
30.00 Kč
Texty k tématu emigrace/exil - 2. stupeň ZŠ Texty k tématu emigrace/exil - 2. stupeň ZŠ
Každý žák vyhledá základní informace ve svém textu, sdílí ve dvojici a se třídou. Společně dají dohromady úkoly v pracovním listu + zamyslí se nad otázkami k tématu. Následuje diskuse.   Materiál je vhodný jako úvod k tématu emigrace - dějepis, komunismus, nebo do občanské výchovy - téma migrace obyvatel, přistěhovalectví apod. Je zaměřen především na období 1948 - 1989, ale otázky k diskusi jsou spíš obecného zaměření. (Po čem by se ti nejvíc stýskalo, kdybys musel opustit zemi? apod.)   Materiál využívám před promítáním filmu o životě v exilu. Zabere 45 minut, s dobrou diskusí i více. Samotné texty jsou velmi krátké, aby byl prostor na povídání.   texty: 17. století - náboženské důvody Druhá světová válka Poúnorová emigrace 1948 Posrpnová emigrace 1968 Železná opona Legalizace emigrace   Jedná se o krátké výňatky z wikipedie, jen všeobecné vysvětlení bez podrobností. Žáci vyhledávají počty, odpovídají na pár jednoduchých otázek, zapisují informace do tabulky. D-9-7-03 charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět; rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu
UUCZ-77891
Dějepis>Občanská výchova>Pracovní listy>7.>8.>9.
30.00