Uhodni historický pojem pomocí indicií - soutěž pro SŠ i ZŠ

Předmět:
Počet stran:
26
Velikost: 602.06 KB
Typ souboru: zip
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
2. 4. 2024
Sdílet:

Typ materiálu:

·      Materiál obsahuje prezentaci s celkem 25 pojmy, které souvisí s historií. Ke každému pojmu mají žáci tři indicie, na jejichž základě musí pojem uhodnout. Hra je skvělá v rámci opakování, ale je možné ji zakomponovat do hodin prakticky kdykoli. Vhodné pro 9. třídu ZŠ a SŠ.

Jak s materiálem pracovat?

·      Pokud jste se někdy zúčastnili hospodského kvízu, tuhle hru určitě znáte. Pravidla jsou jednoduchá. Žáky si rozdělte do týmů – doporučuji tříčlenná družstva. Každé družstvo má papírek, na němž má napsáno čísla 1-25 pod sebou. Následně začíná samotná hra. Jaký je její princip? Na každém slidu je jeden dějepisný pojem – osobnost, stavba nebo nějaký předmět. Každý pojem má tři indicie. Indicie se odkrývají postupně, od té nejtěžší po tu nejjednodušší. Žáci mají možnost hádat už u první indicie, ale pokud se spletou, už nemají šanci hrát v tomto kole dále. Pokud se trefí již při první odkryté indicii, získávají tři body. Pokud se někdo trefí u druhé indicie, získává dva body. V případě uhodnutí pojmu až u třetí (nejjednodušší) indicie, žáci získávají jeden bod. Žáci si pojem napíší k sobě na papírek a přinesou ho učiteli. Pokud je pojem správně, učitel si k sobě zapíše počet bodů pro danou skupinu. Děti se při hře učí, že se ne vždy vyplatí riskovat a je lepší být si jistý (anebo naopak v nich probudíte „riskérského“ ducha 😊). Jakmile učitel projede všech 25 pojmů, dochází ke spočítání bodů. Tým s nejvyšším počtem bodů vyhrává. Učitel si body všech skupin píše pečlivě k sobě na papír.

·      Jaké pojmy materiál obsahuje?

o  Karel IV., Marie Terezie, Marie Antoinetta, Caligula, Svatá Ludmila, Versailles, Karlův most, Věstonická Venuše, Mona Lisa, Londýn, Rudolf II., Napoleon Bonaparte, Notre Dame, Jindřich VIII., Jan Amos Komenský, Alžběta Bavorská (Sissi), Josef II., Kryštof Kolumbus, Velká Sfinga, František Ferdinanda D’Este, Adolf Hitler, Tomáš Garrigue Masaryk, Winston Churchill, Vila Tugendhat, Milada Horáková

Cíl materiálu?

·      Skrze materiál si žáci procvičí hlavní historické pojmy, ať už se jedná o slavné osobnosti nebo stavby. Žáci se v této aktivitě učí riskovat, anebo naopak čekat na vhodnou příležitost. Kvíz vzbudí v žácích soutěživost a podpoří týmovou spolupráci. 

Další produkty od autora U Kantorky

307010
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál se skládá ze dvou částí. První část je tvořena 20 kartičkami, na kterých jsou zapsána kritéria pro tvoření věty
25.00 Kč
609963
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Typ materiálu: o Aktivita je určená na začátek školního roku, konkrétně první dny školy v rámci třídnických hodin
25.00 Kč
307014
Český jazyk - literatura
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál se zaměřuje na zábavnou a aktivní práci s řeckou mytologií. Skládá se ze tří částí: první část je tvořena
28.00 Kč
311411
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Postřehovky
Typ materiálu: o Materiál se zaměřuje na drama (divadelní hru). Obsahuje různorodé materiály, jako jsou kartičky s
26.00 Kč
Uhodni historický pojem pomocí indicií - soutěž pro SŠ i ZŠ Uhodni historický pojem pomocí indicií - soutěž pro SŠ i ZŠ
Typ materiálu: ·      Materiál obsahuje prezentaci s celkem 25 pojmy, které souvisí s historií. Ke každému pojmu mají žáci tři indicie, na jejichž základě musí pojem uhodnout. Hra je skvělá v rámci opakování, ale je možné ji zakomponovat do hodin prakticky kdykoli. Vhodné pro 9. třídu ZŠ a SŠ. Jak s materiálem pracovat? ·      Pokud jste se někdy zúčastnili hospodského kvízu, tuhle hru určitě znáte. Pravidla jsou jednoduchá. Žáky si rozdělte do týmů – doporučuji tříčlenná družstva. Každé družstvo má papírek, na němž má napsáno čísla 1-25 pod sebou. Následně začíná samotná hra. Jaký je její princip? Na každém slidu je jeden dějepisný pojem – osobnost, stavba nebo nějaký předmět. Každý pojem má tři indicie. Indicie se odkrývají postupně, od té nejtěžší po tu nejjednodušší. Žáci mají možnost hádat už u první indicie, ale pokud se spletou, už nemají šanci hrát v tomto kole dále. Pokud se trefí již při první odkryté indicii, získávají tři body. Pokud se někdo trefí u druhé indicie, získává dva body. V případě uhodnutí pojmu až u třetí (nejjednodušší) indicie, žáci získávají jeden bod. Žáci si pojem napíší k sobě na papírek a přinesou ho učiteli. Pokud je pojem správně, učitel si k sobě zapíše počet bodů pro danou skupinu. Děti se při hře učí, že se ne vždy vyplatí riskovat a je lepší být si jistý (anebo naopak v nich probudíte „riskérského“ ducha 😊). Jakmile učitel projede všech 25 pojmů, dochází ke spočítání bodů. Tým s nejvyšším počtem bodů vyhrává. Učitel si body všech skupin píše pečlivě k sobě na papír. ·      Jaké pojmy materiál obsahuje? o  Karel IV., Marie Terezie, Marie Antoinetta, Caligula, Svatá Ludmila, Versailles, Karlův most, Věstonická Venuše, Mona Lisa, Londýn, Rudolf II., Napoleon Bonaparte, Notre Dame, Jindřich VIII., Jan Amos Komenský, Alžběta Bavorská (Sissi), Josef II., Kryštof Kolumbus, Velká Sfinga, František Ferdinanda D’Este, Adolf Hitler, Tomáš Garrigue Masaryk, Winston Churchill, Vila Tugendhat, Milada Horáková Cíl materiálu? ·      Skrze materiál si žáci procvičí hlavní historické pojmy, ať už se jedná o slavné osobnosti nebo stavby. Žáci se v této aktivitě učí riskovat, anebo naopak čekat na vhodnou příležitost. Kvíz vzbudí v žácích soutěživost a podpoří týmovou spolupráci. 
UUCZ-535849
Dějepis>Postřehovky>Ostatní>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
32.00