Pracujeme s řeckou mytologií

Počet stran:
12
Velikost: 3.83 MB
Typ souboru: zip
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 5. 2023
Sdílet:

Materiál se zaměřuje na zábavnou a aktivní práci s řeckou mytologií. Skládá se ze tří částí: první část je tvořena deseti kartičkami s popisem vybrané řecké mytologické bytosti a s jejím obrázkem (pro učitele přikládám také název bytosti). Jedná se o tyto bytosti: Kentaur, Kyklop, Kerberos, Minotaur, Medúsa, Charón, Atlás, Týfón, Pegas a Harpyje.

Druhá část materiálu je tvořena pexesem s 40 poli (20 dvojiček), které se zaměřuje na procvičování řecké mytologie (božstva, příšer, ustálených slovních spojení, bájí).

Třetí část materiálu je tvořena myšlenkovou mapou (pavoukem), který slouží studentům k zápisu nejznámějších řeckých bohů.

Práce s kartičkami: Kartičky a obrázky si vytiskněte, zalaminujte a nastříhejte. V hodině dejte žákům ve dvojici (nebo trojici – záleží, kolik máte ve třídě žáků) jeden obrázek s mytologickou bytostí. Žáci si obrázek prohlédnou. Po třídě následně rozmístěte kartičky s texty, v nichž jsou bytosti popsány. Úkolem žáků je podle obrázku najít správný text. Jakmile mají žáci správné dvojice, snaží se zjistit jméno bytosti – s pomocí učitele, internetu, knihy, vlastních znalostí… Jakmile mají všichni žáci hotovo, každá dvojice předstoupí před třídu, svou mytologickou postavu představí a ostatní hádají, o jakou postavu se jedná. Snažila jsem se vybrat takové bytosti, které jsou známé (odzkoušeno úspěšně v hodině). Žáci si jména mytologických bytostí zapíší + utvoří malý zápis o charakteru postavy. Práce zabere alespoň 30 minut – záleží na rychlosti žáků a jejich znalostech 😊. Kartičky s obrázky si následně vysbíráte a využijete v dalších hodinách. Můžete je využít jak v literatuře (využila jsem já), tak i v dějepisu (spíš pro ZŠ).

Práce s pexesem – pexeso představuje zopakování řecké mytologie. Vyskytují se zde řečtí bohové, bytosti nebo ustálená slovní spojení (předpokládá se jejich znalost, jako je např. sisyfovská práce nebo Achillova pata). Pexeso budou žáci hrát ve dvojici – proto si jej zalaminujte a nastříhejte v několika kusech. Jakmile bude pexeso dohráno, žáci zapisují na tabuli správné dvojice.

Práce s pavoukem – žáci si do pavouka zapisují správná jména řeckých bohů – nejprve bych je nechala samotné hádat, zdali některá jména znají. Poté bych dala prostor internetu nebo práci s knihou (libovolnou). Pavouk je přepsán také na tabuli nebo prezentaci. 

Určeno jak pro mladší žáky (2. stupeň ZŠ, tak i pro starší SŠ). Možno využít v hodinách literatury i dějepisu. :)

Možnost barevné i černobílé verze. :)

Další produkty od autora U Kantorky

233845
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál se skládá z 30 kartiček, které učitel předčítá žákům. Podle kartiček zjistíme, jak dobře se žáci ve třídě znají
26.00 Kč
318669
Český jazyk - literatura
7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Typ materiálu: o Materiál se zaměřuje na téma epických (prozaických) literárních žánrů. Obsahuje materiály jako jsou
30.00 Kč
342923
Český jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Typ materiálu: o Materiál obsahuje několik cvičení věnujících se procvičování gramatiky, konkrétně psaní velkých a
27.00 Kč
232982
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Typ materiálu: o Materiál se zaměřuje na svátek Tří králů. Obsahuje pracovní listy s texty a několika jazykovými úkoly
25.00 Kč
Pracujeme s řeckou mytologií Pracujeme s řeckou mytologií
Materiál se zaměřuje na zábavnou a aktivní práci s řeckou mytologií. Skládá se ze tří částí: první část je tvořena deseti kartičkami s popisem vybrané řecké mytologické bytosti a s jejím obrázkem (pro učitele přikládám také název bytosti). Jedná se o tyto bytosti: Kentaur, Kyklop, Kerberos, Minotaur, Medúsa, Charón, Atlás, Týfón, Pegas a Harpyje. Druhá část materiálu je tvořena pexesem s 40 poli (20 dvojiček), které se zaměřuje na procvičování řecké mytologie (božstva, příšer, ustálených slovních spojení, bájí). Třetí část materiálu je tvořena myšlenkovou mapou (pavoukem), který slouží studentům k zápisu nejznámějších řeckých bohů. Práce s kartičkami: Kartičky a obrázky si vytiskněte, zalaminujte a nastříhejte. V hodině dejte žákům ve dvojici (nebo trojici – záleží, kolik máte ve třídě žáků) jeden obrázek s mytologickou bytostí. Žáci si obrázek prohlédnou. Po třídě následně rozmístěte kartičky s texty, v nichž jsou bytosti popsány. Úkolem žáků je podle obrázku najít správný text. Jakmile mají žáci správné dvojice, snaží se zjistit jméno bytosti – s pomocí učitele, internetu, knihy, vlastních znalostí… Jakmile mají všichni žáci hotovo, každá dvojice předstoupí před třídu, svou mytologickou postavu představí a ostatní hádají, o jakou postavu se jedná. Snažila jsem se vybrat takové bytosti, které jsou známé (odzkoušeno úspěšně v hodině). Žáci si jména mytologických bytostí zapíší + utvoří malý zápis o charakteru postavy. Práce zabere alespoň 30 minut – záleží na rychlosti žáků a jejich znalostech 😊. Kartičky s obrázky si následně vysbíráte a využijete v dalších hodinách. Můžete je využít jak v literatuře (využila jsem já), tak i v dějepisu (spíš pro ZŠ). Práce s pexesem – pexeso představuje zopakování řecké mytologie. Vyskytují se zde řečtí bohové, bytosti nebo ustálená slovní spojení (předpokládá se jejich znalost, jako je např. sisyfovská práce nebo Achillova pata). Pexeso budou žáci hrát ve dvojici – proto si jej zalaminujte a nastříhejte v několika kusech. Jakmile bude pexeso dohráno, žáci zapisují na tabuli správné dvojice. Práce s pavoukem – žáci si do pavouka zapisují správná jména řeckých bohů – nejprve bych je nechala samotné hádat, zdali některá jména znají. Poté bych dala prostor internetu nebo práci s knihou (libovolnou). Pavouk je přepsán také na tabuli nebo prezentaci.  Určeno jak pro mladší žáky (2. stupeň ZŠ, tak i pro starší SŠ). Možno využít v hodinách literatury i dějepisu. :) Možnost barevné i černobílé verze. :)
UUCZ-307014
Český jazyk - literatura>Dějepis>Občanská výchova>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>Ostatní>SŠ>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ
28.00