Jak se Anička s Lukáškem postarali o zraněného ptáčka - Pohádka s pohybem - jazyková rozcvička s hrami
"Píp, píp, píp".
„Aničko, slyšíš, to co já?“, zeptal se Lukášek své sestřičky.
„Ano, jako by tu byl ptáček, ale nikde ho nevidím, je tu spousta sněhu“, řekla Anička.
„Zkusíme ho najít“, řekl Lukášek.
Po několika metrech došli k velké hromadě sněhu pod stromem. Odtud se ozývalo pípání. Děti začaly pomalu odhrnovat sníh z hromady. Najednou pod sněhem nejdříve vykoukl zobáček, pak hlavička. Děti pomalu odsunuly sníh i z tělíčka z ptáčka.
Co najdeme uvnitř:
- autorskou pohádku s pohybem – jazyková rozcvička (součástí příběhu jsou cviky s jazýčkem)
- vlastní kresby hlavních postav
- 16 karet z příběhu – cvičíme s Aničkou a Lukáškem
- barevný aktivní obrázek (plánek)
- obrázek k vlastnímu dotvoření
- ptáčci (velcí, malí) a jejich jména
- hra – ptáčci v krmítku – 4 varianty her
- velká pohybová hra: Na ptáčky (3 varianty her)
- 30 karet s ptáčky – hra s prostorovou orientací
- BONUS – stíny ptáčků (větší ptáčci, menší ptáčci) – 3 hry
- básničku s pohybem
Pohádka - jazyková rozcvička s hrami je vhodná do MŠ v rámci logochvilek, ale i na domácí procvičování jazýčku :).
Pro děti ve věku 3-7 let.
Jedná se o výukový - vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV a je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů z oblasti.
Příklady:
Kompetence k učení - se učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům – rozvíjíme zrakové vnímání (skládání ptáčků do krmítka) , prostorovou orientaci (skládání podle šipek ptáčky), motoriku (pohybová hra).
Vzdělávací oblast - jazyk a řeč - rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování) - poslech pohádky
Dítě a jeho tělo - rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí - rozvíjíme oromotoriku