Soubor aktivit seznamuje žáky s druhy konvexního úhlu. Pomocí třídění, řazení podle velikosti a běhacích aktivit je učí porovnávat různé velikosti úhlu a určovat, který je ostrý, pravý, tupý a přímý.
Materiál obsahuje:
- Návod
- 2× karty s úhly (ve dvou velikostech)
- PL Druhy úhlů (třídění úhlů, aktivita se stříháním a lepením)
- PL Velikosti úhlů podle velikosti (aktivita se stříháním a lepením)
- 2× běhačka (rozhodování, zda je daný úhel ostrý, tupý, pravý nebo přímý)
- PL Běhačka - pojmenuj úhly
Stříhání a lepení
Žáci si rozstříhají lístečky s úhly, poté je třídí podle jejich druhů nebo je řadí podle velikosti od nejmenšího po největší.
Běhačky
V pracovním listu je zapsaných šest různých úhlů. Žáci je hledají na chodbě, určují jejich druhy, ty poté zapisují do pracovního listu. Soubor obsahuje dva různé PL, takže aktivitu je možné zopakovat.
Pojmenuj úhly
Žáci v PL prohlédnou úhel. Stejný úhel pak hledají na chodbě. Zapamatují si, jak se jmenují body definující tento úhel a body pak správně pojmenují v pracovním listu.









