Matematické bingo (představení)
Páni! Ty jsi opravdu držitelem mého materiálu? Musím Ti poděkovat! Co ale tento materiál obsahuje a na co je zaměřen?
Co jsem si to koupil(a):
Tato aktivita je vhodná na opakování číselných výrazů. Je koncipována na celou vyučovací hodinu, ale učitel si její znění může upravit podle sebe. Já sama jsem aktivitu zkusila v 6. ročníku. Cílem žáků je procvičit si příklady a počítat vlastním tempem. Je vhodné mít u sebe asistenta (možnost, že budou dva lidé opravovat).
Materiál obsahuje:
30 = záznamových karet Bingo
120 = příkladů na jednoduché číselné výrazy
1 = karta se správnými výsledky
Jak s tímto materiálem pracovat:
- Vytiskni si kartičky a příklady a záznamové karty (ideálně barevně)
- Kartičky zalaminuj (kvůli delší životnosti a možnosti malování na ně)
- Na začátku jsem každému rozdala 5 kartiček s příklady s tím, že každý u sebe může mít maximálně pět příkladů (kartiček)
- Následně jsem na volnou lavici před tabulí dala zbylé kartičky s příklady
- Žáci si mohli chodit kontrolovat výsledky bez počtu omezení (po první zkušenosti jsem toto omezila na maximálně 3 výsledky najednou)
- Kdo bude mít první správně zakřížkovaný: sloupek, řádek nebo celou kartu (dle domluvy), zvolá „Bingo!“
Pravidla
Pokud žáci správně vypočítali příklad a výsledek měli na své záznamové kartě, udělala jsem jim na zalaminované kartě křížek.
Možnosti výhry:
- a) vyplněný jeden celý sloupec
- b) vyplněný jeden celý řádek
- c) vyplněná celá karta
- è variant bude jistě více, je dobré se se žáky na začátku poradit a domluvit
V čem je veliké „plus“ této aktivity:
- Každý počítá vlastním tempem (ta nejrychlejší žákyně měla zhruba 50 příkladů, nejpomalejší 4).
V čem vidím nevýhody této aktivity:
- U jedné žákyně jsem si všimla, že po 20 minutách se přestala soustředit a přestala počítat (proto je vhodné mít u sebe asistenta, který bude sledovat dění ve třídě, případně kontrolovat výsledky).