Potřeh(ovka) II. – dělení a násobení (představení)
Páni! Ty jsi opravdu držitelem mého materiálu? Musím Ti poděkovat! Co ale tento materiál obsahuje a na co je zaměřen?
Co jsem si to koupil(a):
Tento materiál je vhodný na opakování dělení a násobení. Obsahuje celkem 62 koleček (plus 10 prázdných na vlastní tvoření), ve kterých jsou napsané příklady/ výsledky. Žáci následně musí najít vždy dva stejné výsledky/příklady. Dle českého pojetí matematiky je součástí materiál se znaménkem „tečka“ pro krát (strana 9-14)/ a toto značení pro „děleno“ „:“ ; a pro lepší přehlednost malých čísel při hraní jsem se rozhodla přidat ještě mezinárodní značení krát (×) a děleno (÷) (strana 3-8).
Jak s tímto materiálem pracovat:
- Vytiskni strany 3 – 8/10 – 15 (ideálně barevně, bude to vypadat lépe). Doporučuji zalaminovat kvůli delší životnosti (hra je o postřehu, ale žáci se mohou dostat do zápalu a nezalaminované kartičky by pak nemusely přežít J)
- Doporučení: Počet hráčů 2-3, ale zvládli jsme i 4-5. Já osobně mám připraveno 8 sad (8x31 kartiček) tak, aby mohla hrát třída se 32 žáky po čtyřech jednotlivcích.
- Vystřihej jednotlivá kolečka.
- Rozděl žáky do skupin (dle zkušenosti a úspoře času je rozděl Ty J)
- Žáci budou mít za úkol najít správné dvojice, které jsou reprezentovány buď výsledky, nebo příklady (například mohou najít na jedné kartičce 24÷6 a na druhé 4).
- Vždy se dá doprostřed jedna kartička a žáci otočí jednu svou. Ten, kdo najde první správnou dvojici, získává kartu. Ten, kdo bude mít nejvíce karet, vyhrál.
Doporučení: Hrát mohou i dvojice. Hra má velikou variabilitu.