Násobení jedním a třemi činiteli

Předmět:
Ročník:
4., 5., 6.
Kategorie:
Počet stran:
10
Velikost: 9.82 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 2. 2023
Sdílet:

Dvě aktivity: Tabulky se shodnými výsledky a "Pohádkové" PL, kde výsledky odpovídají obrázkům, které tvoří název pohádky. 

Obsah

  • každý z dvou PL Násobení I. (jednociferný činitel) a Násobení II. (trojciferný činitel) obsahuje skupinovou práci pro dvojici/trojici, nebo jednotlivce (po 9 příkladech v oddělení A, B, C)
  • 3 "pohádkové" PL (1x násobení jednociferným činitelem, 2x násobení trojciferným činitelem),
  • řešení pro učitele.

Způsob práce pro řešení tabulek

  • jeden pracovní list obsahuje 3 skupiny (A, B, C) 9 příkladů, kde se vždy 5 výsledků jedné skupiny rovná s výsledky jiné skupiny a 4 výsledky z každé skupiny se neshodují s žádným dalším výsledkem. Tuto informaci je možné žákům sdělit, aby přibližně věděli, že jim některé shodné chybí, a proto musí něco přepočítat.
  • V řešení pro učitele jsou výsledky, z každé skupiny, které se vzájemně rovnají jsou uvedeny v horní části výsledkové tabulky. Příklady, které se nerovnají jsou odděleny mezerou ve spodní části.
  • pro žáky, kteří pracují raději samostatně je určena skupinka: J = jednotlivec, kde se nachází výběr příkladů ze skupin A, B, C.
  • Průběh: chci, aby žáci pracovali ve dvojici. Jednomu zadám sloupeček A, druhému sloupeček B. Každý si počítá své oddělení. Doplňuje výsledky a od souseda (s jiným oddělením např. B) si opíše číslo jeho příkladu, který má shodný výsledek s jeho oddělením A). Jednotlivec nemusí doplňovat sloupeček "Stejný výsledek má příklad" protože uvidí které výsledky jsou shodné.
  • Obdobně to bude fungovat pro trojici, s rozdílem, že rozdám oddělení A, B a C.
  • Kontrola: Můžete na tabuli napsat jen čísla shodných výsledků např.: 1-16-13, když se žáci někde neshodnou, vědí, které číslo příkladu mají přepočítat.

 

Způsob práce pro řešení pohádky

  • každý žák, spočítá příklady v sloupečku. Výsledky žák najde v tabulce s obrázky a obrázek slovy napíše na tečkovanou čáru pod příklady.
  • Po dopočítání celého jednoho sloupečku se žák podívá na napsaná slova a z nich určí název pohádky.
  • V jednom "pohádkovém" pracovním listu je přibližně 12 - 16 příkladů, lze tedy aktivitu volit jako práci ve dvojici, kde si žáci vzájemně pomohou v případné opravě špatně spočítaných příkladů.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

683864
Matematika
8., 9.
Pracovní listy
Zjistit na jaké úrovni složitosti řešení lineárních rovnic se Vaši žáci zastavili? S využitím tohoto materiálu se
29.00 Kč
712673
Matematika
9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál k výuce investic učí žáky základní pojmy, jako riziko a inflaci, a umožňuje jim vyzkoušet investiční scénáře
55.00 Kč
390658
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Zpestřete žákům mechanické sčítání a odčítání desetinných čísel složením ornamentu z výsledků. Žáci se hned mohou
30.00 Kč
230791
Matematika
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Žáci mezi sebou soutěží a snaží se o správnost výpočtů, ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Pomůcky hrací
27.00 Kč
Násobení jedním a třemi činiteli Násobení jedním a třemi činiteli
Dvě aktivity: Tabulky se shodnými výsledky a "Pohádkové" PL, kde výsledky odpovídají obrázkům, které tvoří název pohádky.  Obsah každý z dvou PL Násobení I. (jednociferný činitel) a Násobení II. (trojciferný činitel) obsahuje skupinovou práci pro dvojici/trojici, nebo jednotlivce (po 9 příkladech v oddělení A, B, C) 3 "pohádkové" PL (1x násobení jednociferným činitelem, 2x násobení trojciferným činitelem), řešení pro učitele. Způsob práce pro řešení tabulek jeden pracovní list obsahuje 3 skupiny (A, B, C) 9 příkladů, kde se vždy 5 výsledků jedné skupiny rovná s výsledky jiné skupiny a 4 výsledky z každé skupiny se neshodují s žádným dalším výsledkem. Tuto informaci je možné žákům sdělit, aby přibližně věděli, že jim některé shodné chybí, a proto musí něco přepočítat. V řešení pro učitele jsou výsledky, z každé skupiny, které se vzájemně rovnají jsou uvedeny v horní části výsledkové tabulky. Příklady, které se nerovnají jsou odděleny mezerou ve spodní části. pro žáky, kteří pracují raději samostatně je určena skupinka: J = jednotlivec, kde se nachází výběr příkladů ze skupin A, B, C. Průběh: chci, aby žáci pracovali ve dvojici. Jednomu zadám sloupeček A, druhému sloupeček B. Každý si počítá své oddělení. Doplňuje výsledky a od souseda (s jiným oddělením např. B) si opíše číslo jeho příkladu, který má shodný výsledek s jeho oddělením A). Jednotlivec nemusí doplňovat sloupeček "Stejný výsledek má příklad" protože uvidí které výsledky jsou shodné. Obdobně to bude fungovat pro trojici, s rozdílem, že rozdám oddělení A, B a C. Kontrola: Můžete na tabuli napsat jen čísla shodných výsledků např.: 1-16-13, když se žáci někde neshodnou, vědí, které číslo příkladu mají přepočítat.   Způsob práce pro řešení pohádky každý žák, spočítá příklady v sloupečku. Výsledky žák najde v tabulce s obrázky a obrázek slovy napíše na tečkovanou čáru pod příklady. Po dopočítání celého jednoho sloupečku se žák podívá na napsaná slova a z nich určí název pohádky. V jednom "pohádkovém" pracovním listu je přibližně 12 - 16 příkladů, lze tedy aktivitu volit jako práci ve dvojici, kde si žáci vzájemně pomohou v případné opravě špatně spočítaných příkladů.  
UUCZ-256217
Matematika>Pracovní listy>4.>5.>6.
37.00