Násobení jedním a třemi činiteli

Předmět:
Ročník:
4., 5., 6.
Kategorie:
Počet stran:
10
Velikost: 9.82 MB
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 2. 2023
Cena:
37 Kč vč. DPH
Sdílet:

Dvě aktivity: Tabulky se shodnými výsledky a "Pohádkové" PL, kde výsledky odpovídají obrázkům, které tvoří název pohádky. 

Obsah

  • každý z dvou PL Násobení I. (jednociferný činitel) a Násobení II. (trojciferný činitel) obsahuje skupinovou práci pro dvojici/trojici, nebo jednotlivce (po 9 příkladech v oddělení A, B, C)
  • 3 "pohádkové" PL (1x násobení jednociferným činitelem, 2x násobení trojciferným činitelem),
  • řešení pro učitele.

Způsob práce pro řešení tabulek

  • jeden pracovní list obsahuje 3 skupiny (A, B, C) 9 příkladů, kde se vždy 5 výsledků jedné skupiny rovná s výsledky jiné skupiny a 4 výsledky z každé skupiny se neshodují s žádným dalším výsledkem. Tuto informaci je možné žákům sdělit, aby přibližně věděli, že jim některé shodné chybí, a proto musí něco přepočítat.
  • V řešení pro učitele jsou výsledky, z každé skupiny, které se vzájemně rovnají jsou uvedeny v horní části výsledkové tabulky. Příklady, které se nerovnají jsou odděleny mezerou ve spodní části.
  • pro žáky, kteří pracují raději samostatně je určena skupinka: J = jednotlivec, kde se nachází výběr příkladů ze skupin A, B, C.
  • Průběh: chci, aby žáci pracovali ve dvojici. Jednomu zadám sloupeček A, druhému sloupeček B. Každý si počítá své oddělení. Doplňuje výsledky a od souseda (s jiným oddělením např. B) si opíše číslo jeho příkladu, který má shodný výsledek s jeho oddělením A). Jednotlivec nemusí doplňovat sloupeček "Stejný výsledek má příklad" protože uvidí které výsledky jsou shodné.
  • Obdobně to bude fungovat pro trojici, s rozdílem, že rozdám oddělení A, B a C.
  • Kontrola: Můžete na tabuli napsat jen čísla shodných výsledků např.: 1-16-13, když se žáci někde neshodnou, vědí, které číslo příkladu mají přepočítat.

 

Způsob práce pro řešení pohádky

  • každý žák, spočítá příklady v sloupečku. Výsledky žák najde v tabulce s obrázky a obrázek slovy napíše na tečkovanou čáru pod příklady.
  • Po dopočítání celého jednoho sloupečku se žák podívá na napsaná slova a z nich určí název pohádky.
  • V jednom "pohádkovém" pracovním listu je přibližně 12 - 16 příkladů, lze tedy aktivitu volit jako práci ve dvojici, kde si žáci vzájemně pomohou v případné opravě špatně spočítaných příkladů.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

231006
Matematika
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Spočítej algebraický výraz, najdi k němu výsledek a pokračuj dál, než složíš celý kruh. Obsah 1. kruh: 15 úloh na
32.00 Kč
280996
Matematika
4., 5.
Já mám, kdo má
Já mám, kdo má? Na procvičení čísel větších než deset tisíc. Pro již vyvolané žáky nabízím 1 PL se 2 možnostmi zadání -
29.00 Kč
322387
Matematika
6., 7., 8.
Ostatní
Žáci mezi sebou soutěží a snaží se o správnost výpočtů, ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Pomůcky hrací
27.00 Kč
187765
Matematika
3., 4.
Pracovní listy
Ozvláštněte písemné sčítání a odčítání vpisováním výsledků do tabulky, kde se výsledky kříží a žáci díky tomu získají
25.00 Kč
Násobení jedním a třemi činiteli Násobení jedním a třemi činiteli
Dvě aktivity: Tabulky se shodnými výsledky a "Pohádkové" PL, kde výsledky odpovídají obrázkům, které tvoří název pohádky.  Obsah každý z dvou PL Násobení I. (jednociferný činitel) a Násobení II. (trojciferný činitel) obsahuje skupinovou práci pro dvojici/trojici, nebo jednotlivce (po 9 příkladech v oddělení A, B, C) 3 "pohádkové" PL (1x násobení jednociferným činitelem, 2x násobení trojciferným činitelem), řešení pro učitele. Způsob práce pro řešení tabulek jeden pracovní list obsahuje 3 skupiny (A, B, C) 9 příkladů, kde se vždy 5 výsledků jedné skupiny rovná s výsledky jiné skupiny a 4 výsledky z každé skupiny se neshodují s žádným dalším výsledkem. Tuto informaci je možné žákům sdělit, aby přibližně věděli, že jim některé shodné chybí, a proto musí něco přepočítat. V řešení pro učitele jsou výsledky, z každé skupiny, které se vzájemně rovnají jsou uvedeny v horní části výsledkové tabulky. Příklady, které se nerovnají jsou odděleny mezerou ve spodní části. pro žáky, kteří pracují raději samostatně je určena skupinka: J = jednotlivec, kde se nachází výběr příkladů ze skupin A, B, C. Průběh: chci, aby žáci pracovali ve dvojici. Jednomu zadám sloupeček A, druhému sloupeček B. Každý si počítá své oddělení. Doplňuje výsledky a od souseda (s jiným oddělením např. B) si opíše číslo jeho příkladu, který má shodný výsledek s jeho oddělením A). Jednotlivec nemusí doplňovat sloupeček "Stejný výsledek má příklad" protože uvidí které výsledky jsou shodné. Obdobně to bude fungovat pro trojici, s rozdílem, že rozdám oddělení A, B a C. Kontrola: Můžete na tabuli napsat jen čísla shodných výsledků např.: 1-16-13, když se žáci někde neshodnou, vědí, které číslo příkladu mají přepočítat.   Způsob práce pro řešení pohádky každý žák, spočítá příklady v sloupečku. Výsledky žák najde v tabulce s obrázky a obrázek slovy napíše na tečkovanou čáru pod příklady. Po dopočítání celého jednoho sloupečku se žák podívá na napsaná slova a z nich určí název pohádky. V jednom "pohádkovém" pracovním listu je přibližně 12 - 16 příkladů, lze tedy aktivitu volit jako práci ve dvojici, kde si žáci vzájemně pomohou v případné opravě špatně spočítaných příkladů.  
UUCZ-256217
Matematika>Pracovní listy>4.>5.>6.
37.00