Římské číslice (pracovní listy, kolíčkování)

Předmět:
Ročník:
4., 5., 6.
Počet stran:
12
Velikost: 203.4 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Petra Marešová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Soubor obsahuje:

  • 2 pracovní listy (jeden příspěvek do portfolia, jeden list s výpočty a prací s římskými číslicemi),
  • 126 kolíčkovacích kartiček (96 převodů z římských na arabské, 30 převodů z arabských na římské).

 

Umožňuje skupinovou i samostatnou práci a možnost samostatné kontroly. Materiál také seznámí žáky s vytvářením mnemotechnických pomůcek.

 

Možný černobílý i barevný tisk, kartičky jsou vhodné k zalaminování.

 

Jedná se o výukový materiál pro ZŠ.

Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence:

kompetence k učení:

  • vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení,
  • vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě,
  • operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy,
  • poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich,

kompetence pracovní:

  • používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky,
  • využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost,

kompetence k řešení problémů:

  • vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému,
  • samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy

kompetence sociální a personální:

  • účinně spolupracuje ve skupině, podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu, na základě poznání nebo přijetí nové role v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce,
  • podílí se na utváření příjemné atmosféry v týmu, na základě ohleduplnosti a úcty při jednání s druhými lidmi přispívá k upevňování dobrých mezilidských vztahů, v případě potřeby poskytne pomoc nebo o ni požádá.

Další produkty od autora Petra Marešová

356635
🇪🇸 Španělský jazyk
7., 8.
Demonstrační obrázky - kartičky
Soubor obsahuje: 42 kartiček (14× dráha, 14× rychlost, 14× čas), 9 slovních úloh (3× dráha, 3× rychlost, 3× čas)
30.00 Kč
615074
Matematika
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Opakování matematiky ze 2. třídy s tematikou pirátů. Soubor obsahuje 60 kartiček s jednoduchými slovními úlohami, a to v
35.00 Kč
941887
Český jazyk
9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Cílová skupina: žáci 2. stupně Materiál obsahuje: list s radami a tipy, jak tento typ úloh řešit, dvoustranu s 50 větami
30.00 Kč
184749
Český jazyk
5., 6.
Pracovní listy
S pravopisnou cvičebnicí si děti nejenom připomenou základní pravopis, který se dosud naučily, ale mj. se také naučí
60.00 Kč
Římské číslice (pracovní listy, kolíčkování) Římské číslice (pracovní listy, kolíčkování)
Soubor obsahuje: 2 pracovní listy (jeden příspěvek do portfolia, jeden list s výpočty a prací s římskými číslicemi), 126 kolíčkovacích kartiček (96 převodů z římských na arabské, 30 převodů z arabských na římské).   Umožňuje skupinovou i samostatnou práci a možnost samostatné kontroly. Materiál také seznámí žáky s vytvářením mnemotechnických pomůcek.   Možný černobílý i barevný tisk, kartičky jsou vhodné k zalaminování.   Jedná se o výukový materiál pro ZŠ. Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence: - kompetence k učení: vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení, vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě, operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy, poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich, - kompetence pracovní: používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky, využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost, - kompetence k řešení problémů: vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému, samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy - kompetence sociální a personální: účinně spolupracuje ve skupině, podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu, na základě poznání nebo přijetí nové role v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce, podílí se na utváření příjemné atmosféry v týmu, na základě ohleduplnosti a úcty při jednání s druhými lidmi přispívá k upevňování dobrých mezilidských vztahů, v případě potřeby poskytne pomoc nebo o ni požádá.
UUCZ-162298
Matematika>Kolíčkování>Pracovní listy>Ostatní>4.>5.>6.
25.00