Výpočet obsahu trojúhelníku - oboustranné kartičky

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
24
Velikost: 6.45 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Jiří Grambal
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 7. 2024
Sdílet:

Výpočet obsahu trojúhelníku

·       72 příkladů

·       3 obtížnosti

·       oboustranné – zadání a řešení na druhé straně

 

Celkem 72 příkladů na 12 oboustranných A4:

4 listy (24 příkladů) - jednoduchá obtížnost - zelené

4 listy (24 příkladů) - střední obtížnost - modré

4 listy (24 příkladů) - těžká obtížnost – červené

 

Předpokládám oboustranný tisk, žák si příklad spočítá vlastním/zadaným způsobem a na druhé straně kartičky zkontroluje postup a výsledek.

Cílem je upevnění vzorce pro výpočet obsahu trojúhelníku, kdy potřebujeme znát nějakou stranu a odpovídající výšku - to musí žák nalézt v zadání.

Jedná se tedy o procvičování základního vzorce S = (a · va)/2

 

Obtížnosti

Jednoduchá obtížnost - zelené:

- v trojúhelníku jsou zadány strana a výška, téměř se nepřevádí jednotky, jednoduchá čísla, dá se často vypočítat z hlavy

Střední obtížnost - modré:

- objevují se desetinná čísla, v trojúhelníku je více údajů, častěji se musí převádět jednotky

Těžká obžínost - červené:

- těžší čísla, plno údajů v trojúhelníku, téměř vždy se převádějí jednotky

 

Příprava

  • oboustranně vytisknout, ideálně na pevnější papír, aby neprosvítala druhá strana
  • případně zalaminovat
  • rozstříhat na čtverečky po příkladech

Poznámka: žáci někdy budou počítat v jiných jednotkách, než je výsledek. Na to je upozorněte.

 

Možnosti práce

·       žáci si dělají rychlé výpočty na nějaký papír

·       žáci dělají podrobný výpočet do sešitu

·       žáci počítají z hlavy, popř. mají kalkulačku

·       učitel zadání žákům prostě vytiskne, rozdá na nalepení do sešitu a tam žáci počítají

 

Přeji hodně úspěchů při práci s tímto materiálem.

Jiří Grambal

 

 

 

Materiál lze vytisknout také jako brožuru nebo nastříhat na kartičky.

Další produkty od autora Jiří Grambal

384954
Fyzika
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Převody jednotek hmotnosti – vlastní metoda pomocí pruhů s postupnými výpočty Smysl materiálu Smyslem tohoto materiálu
120.00 Kč
334923
Fyzika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Převody jednotek délky - zábavné spojování dvojic Materiál je určený k procvičení převodů jednotek žáků 2. stupně. Žáci
65.00 Kč
446518
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Kalendář pro děti
Zpestřete žákům jejich dny ve škole! Spolu vybírejte dny, které nějakým způsobem oslavíte – pomoci vám může tento
60.00 Kč
334851
Fyzika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Převody jednotek délky - zábavné spojování dvojic Materiál je určený k procvičení převodů jednotek žáků 2. stupně. Žáci
65.00 Kč
Výpočet obsahu trojúhelníku - oboustranné kartičky Výpočet obsahu trojúhelníku - oboustranné kartičky
Výpočet obsahu trojúhelníku·       72 příkladů·       3 obtížnosti·       oboustranné – zadání a řešení na druhé straně Celkem 72 příkladů na 12 oboustranných A4:4 listy (24 příkladů) - jednoduchá obtížnost - zelené4 listy (24 příkladů) - střední obtížnost - modré4 listy (24 příkladů) - těžká obtížnost – červené Předpokládám oboustranný tisk, žák si příklad spočítá vlastním/zadaným způsobem a na druhé straně kartičky zkontroluje postup a výsledek.Cílem je upevnění vzorce pro výpočet obsahu trojúhelníku, kdy potřebujeme znát nějakou stranu a odpovídající výšku - to musí žák nalézt v zadání.Jedná se tedy o procvičování základního vzorce S = (a · va)/2 ObtížnostiJednoduchá obtížnost - zelené:- v trojúhelníku jsou zadány strana a výška, téměř se nepřevádí jednotky, jednoduchá čísla, dá se často vypočítat z hlavyStřední obtížnost - modré:- objevují se desetinná čísla, v trojúhelníku je více údajů, častěji se musí převádět jednotkyTěžká obžínost - červené:- těžší čísla, plno údajů v trojúhelníku, téměř vždy se převádějí jednotky Přípravaoboustranně vytisknout, ideálně na pevnější papír, aby neprosvítala druhá stranapřípadně zalaminovatrozstříhat na čtverečky po příkladechPoznámka: žáci někdy budou počítat v jiných jednotkách, než je výsledek. Na to je upozorněte. Možnosti práce·       žáci si dělají rychlé výpočty na nějaký papír·       žáci dělají podrobný výpočet do sešitu·       žáci počítají z hlavy, popř. mají kalkulačku·       učitel zadání žákům prostě vytiskne, rozdá na nalepení do sešitu a tam žáci počítají Přeji hodně úspěchů při práci s tímto materiálem.Jiří Grambal   Materiál lze vytisknout také jako brožuru nebo nastříhat na kartičky.
UUCZ-604361
Matematika>Ostatní>ZŠ – 2. STUPEŇ
45.00