Soubor Ovoce je určený pro děti předškolního věku pro podporu rozvoje předmatematických činností, grafomotoriky, předčtenářských schopností, koordinaci oko-ruka, gymnastiku mluvidel, rozšíření slovní zásoby aj.
Obsah:
- Typy na aktivity (komunitní kruh, výtvarná chvilka, pohybová chvilka, gymnastika mluvidel, hudební oblast a praktický život)
- Ovocné hádanky
- Věděli jste, že...?
- Pracovní listy - dokážeš spojit správné obrázky 3x
- Pracovní list - Najdeš rozdíl v řadě?
- Pracovní list dějová posloupnost
- Manipulační hra s citróny
- Kolíčkování - 16 kartiček
- Přiřaď správné ovoce - kolíčkování na barvy
- Demonstrační obrázky
- Pexeso
- Pozadí na pexeso - zdarma
- Vytleskej a zapiš 2x
- Doplň řadu
- Předčtenářské dovednosti 2x
- Najdi a spočítej 1x
- Sudoku dvě obtížnosti
- Bludiště 2x
- Srovnej podle velikosti
- Grafomotorika
- Omalovánky ovoce - 12x
- Motivační obrázek pro paní učitelky zdarma
Soubor je možné doplnit o hru Já mám, kdo má - Ovoce
Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ, který rozvíjí tyto oblasti z RVP PV:
Dítě a jeho tělo
Dílčí vzdělávací cíle
- rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí
Očekávané výstupy:
- ovládat koordinaci ruky a oka, zvládat jemnou motoriku (zacházet s předměty denní potřeby, s drobnými pomůckami, s nástroji, náčiním a materiálem, zacházet s grafickým a výtvarným materiálem, např. s tužkami, barvami, nůžkami, papírem, modelovací hmotou, zacházet s jednoduchými hudebními nástroji apod.)
Dítě a jeho psychika
Jazyk a řeč
Dílčí vzdělávací cíle
- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
- rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu
- osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální
Očekávané výstupy:
- popsat situaci (skutečnou, podle obrázku)
- poznat některá písmena a číslice, popř. slova
- učit se nová slova a aktivně je používat (ptát se na slova, kterým nerozumí)
- učit se zpaměti krátké texty (reprodukovat říkanky, písničky, pohádky, zvládnout jednoduchou dramatickou úlohu apod.)
Dítě a společnost
- seznamování se světem lidí
Očekávané výstupy:
- dodržovat pravidla her a jiných činností, jednat spravedlivě, hrát férově
- zacházet šetrně s vlastními i cizími pomůckami