Pdf soubor CO SE DĚJE V HNÍZDĚ – téma PTÁCI A JARO, obsahuje náměty na různorodé autorské aktivity: POHYBOVÉ hry se slovním doprovodem, HUDEBNĚ-POHYBOVÉ hry, písničky na známé melodie lidových písní a další náměty na aktivity, které zařazujeme v rámci ŘÍZENÉ činnosti.
Pdf soubor nabízí tematické autorské aktivity, které jsou propojeny se slovním/ hudebním doprovodem a další náměty na činnosti na téma PTÁČCI a jaro. Získáváme základní informace o ptáčcích, kterými jsou, např. SÝKORKA MODŘINKA, VRABEC DOMÁCÍ, STRAKA OBECNÁ, SKŘIVAN POLNÍ a další. Prostřednictvím nabízených aktivit poznáváme jednotlivé PTÁČKY, umíme je pojmenovat, určit rozdíly mezi jednotlivými ptáčky, dozvíme se, jak ptáčci HNÍZDÍ, čím se ŽIVÍ, kam snáší VAJÍČKA atd.
Aktivity jsou sestaveny tak, aby dětem zábavnou a přitažlivou formou poskytovaly vědomosti a znalosti o našem PTACTVU, se kterým se můžeme v našich podmínkách nejčastěji setkat. Činnosti, které jsou vzájemně propojeny, rozvíjejí znalosti, vědomosti, dovednosti, řečové schopnosti, pohybové dovednosti, myšlení, fantazii, logické uvažování, spolupráci ve skupině, rozšiřují vědomosti o přírodě a PTÁČCÍCH, které můžeme vidět v našich zahradách, parcích, polích.
Výukový – vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů z oblasti:
Dítě a jeho tělo:
- rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky, ovládání pohybového aparátu, tělesných funkcí
- rytmizace, hudebně-pohybové činnosti a zdokonalování dovedností
Dítě a svět:
- vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách
- vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, s živou a neživou přírodou, lidmi, společností, planetou Zemí
- rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách
podporujeme kompetence k učení: má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody i techniky, který dítě obklopuje, o jeho rozmanitostech a proměnách; orientuje se v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije / soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, všímá si souvislostí, experimentuje a užívá při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů
zdroj obrázků: www.freepik.com
obsah:
1. CO SE DĚJE V HNÍZDĚ (písnička+ další náměty na aktivity, rozvíjíme zrakové a sluchové vnímání, myšlení, pozornost, prostorovou orientaci)
2. NA SKŘIVANA (kontaktní hra s písničkou+ další náměty na aktivity, rozvíjíme vzájemné vztahy mezi dětmi, sluchové a zrakové vnímání, myšlení, řeč, zísáváme poznatky o skřivanovi polním)
3. NA PTÁČKY (pohybová hra s písničkou+ další náměty na aktivity, rozvíjíme pohybové dovednosti, rytmické cítění, myšlení, reakci na signál, procvičujeme znalost barev)
4. NA DROBEČKY (pohybová hra s říkankou+ další náměty na aktivity, rozvíjíme hrubou motoriku, spolupráci, sluch. a zrak. vnímání, získáváme nové poznatky o vrabci domácím)
5. NA HLADOVÉ KOSY (pohybová hra s říkankou+ další náměty na aktivity, rozvíjíme prostorové vnímání, orientaci na vlastním těle, sluchové vnímání, pozornost, pohybovou paměť, získáváme nové poznatky o kosovi černém)
6. FRRR! (pohybová hra s říkankou+ další náměty na aktivity, rozvíjíme pozornost, sluchové a zrakové vnímání, reakci na daný signál, určujeme a pojmenováváme prsty na ruce, procvičujeme jemnou motoriku prstů)
7. NA SÝKORKY (pohybová hra s říkankou+ další náměty na aktivity, rozvíjíme myšlení, slovní zásobu, cvičíme špetkový úchop, určujeme a pojmenováváme předměty a barvy kolem nás)
8. NA STRAKU (pohybová hra s říkankou+ další náměty na aktivity, rozvíjíme myšlení, pozornost, zrakové vnímání a rozlišování, hbitost, získáváme nové vědomosti o ptákovi zvaném straka obecná)
9. NA PÍRKO (kontaktní hra s říkankou+ další náměty na aktivity, rozvíjíme a podporujeme vzájemné vztahy mezi dětmi, smyslové vnímání- vnímání jednotlivých částí těla, dodržování nastavených pravidel)
10. NA VRABCE FANOUŠE (pohybová hra s říkankou+ další náměty na aktivity, procvičujeme znalost barev, zrakové rozlišování, sluchové vnímání, pozornost, mít povědomí o tom, jak se jmenují členové rodiny)
+ TŘI AKTIVITY NAVÍC, KTERÉ MŮŽETE V TEMATICKÉM TÝDNU VYUŽÍT.