Hra EMOČNÍ DOBRODRUŽSTVÍ

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Téma:
Počet stran:
38
Velikost: 3.56 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
13. 7. 2024
Sdílet:

Hra "Emoční dobrodružství" je vhodná pro všechny třídy na 1. stupni ZŠ, ale ocení ji nejvíce žáci 1. až 3. ročníku ZŠ.

Obsah hry

96 kartiček se situacemi: Každá kartička obsahuje jednu situaci, kterou mohou děti zažít, a která vyvolává určité emoce. (+6 prázdných karet v případě potřeby dopsání vlastních situací.)

8 velkých smajlíků: Tito smajlíci představují různé emoce a jsou k dispozici jak v barevné, tak černobílé verzi. Smajlíci vyjadřují základní emoce.

30 malých kartiček s obrázky: Každý žák si vybere svou kartičku s obrázkem, kterou bude používat během hry.

Způsoby, jak s hrou pracovat

Hru si vytiskněte, zalaminujte a jednotlivé karty a obrázky nastříhejte.

U této hry neexistuje žádný jeden univerzální návod, jak s hrou pracovat. Vaše děti znáte nejlépe vy a víte, jakou formu práce zvolit. Zda na tom vystavíte celou hodinu, zařadíte hru do komunitního/ranního kruhu atd. je tedy čistě jen na vás. Pro příklad zde uvedu několik možných způsobů, jak je možné hru využít.

1. Identifikace emocí:

Žák si přečte situaci na kartičce a zamyslí se nad tím, jakou emoci by v dané situaci cítil. Poté položí (pouze on nebo celá třída) svou malou kartičku s obrázkem na velkého smajlíka, který nejlépe vystihuje jeho pocit.

2. Diskuze o emocích:

Po umístění kartičky může učitel vyzvat žáka k vysvětlení, proč si vybral právě tuto emoci. Diskutuje se o různých možných pocitech, které mohou ostatní žáci v podobné situaci cítit.

3. Role-playing:

Žáci mohou hrát různé situace z kartiček a pokusit se je řešit. Ostatní žáci mohou pozorovat a poté diskutovat, jak by oni sami situaci řešili a jaké emoce by cítili.

4. Skupinová práce:

Žáci mohou být rozděleni do skupin, kde každý dostane jednu situaci k řešení. Skupina společně diskutuje, jaké emoce by v situaci cítila, a poté prezentuje své závěry ostatním.

5. Reflexe:

Na konci hry mohou žáci reflektovat, co se naučili o svých emocích a jak mohou lépe rozpoznávat a vyjadřovat své pocity v různých situacích.

Další produkty od autora Úča na hrazdě - Adéla Něničková

616022
Nezařazené k předmětu
1.
Ostatní
Tento materiál obsahuje celkem 15 nápisů, které dětem první školní den prostě sluší! Tak proč si neudělat ve třídě
25.00 Kč
623889
Český jazyk
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Omalovánky
O MATERIÁLU: Materiál, který obsahuje 15 pracovních listů, je určen především pro žáky 2. a 3. třídy ZŠ, ale může být
30.00 Kč
641144
Český jazyk
1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Přehled učiva
Vizualizujte žákům pravidla, na co při psaní slov a vět nezapomenout! :) Soubor obsahuje 8 plakátů, které jsou ve
25.00 Kč
645278
Český jazyk
1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pravidla třídy
Materiál obsahuje 10 plakátů (pravidel) pro čtení vět. Listy barevně vytiskněte, zalaminujte a viditelně vystavte ve
25.00 Kč
Hra EMOČNÍ DOBRODRUŽSTVÍ Hra EMOČNÍ DOBRODRUŽSTVÍ
Hra "Emoční dobrodružství" je vhodná pro všechny třídy na 1. stupni ZŠ, ale ocení ji nejvíce žáci 1. až 3. ročníku ZŠ.Obsah hry96 kartiček se situacemi: Každá kartička obsahuje jednu situaci, kterou mohou děti zažít, a která vyvolává určité emoce. (+6 prázdných karet v případě potřeby dopsání vlastních situací.)8 velkých smajlíků: Tito smajlíci představují různé emoce a jsou k dispozici jak v barevné, tak černobílé verzi. Smajlíci vyjadřují základní emoce.30 malých kartiček s obrázky: Každý žák si vybere svou kartičku s obrázkem, kterou bude používat během hry.Způsoby, jak s hrou pracovatHru si vytiskněte, zalaminujte a jednotlivé karty a obrázky nastříhejte.U této hry neexistuje žádný jeden univerzální návod, jak s hrou pracovat. Vaše děti znáte nejlépe vy a víte, jakou formu práce zvolit. Zda na tom vystavíte celou hodinu, zařadíte hru do komunitního/ranního kruhu atd. je tedy čistě jen na vás. Pro příklad zde uvedu několik možných způsobů, jak je možné hru využít.1. Identifikace emocí:Žák si přečte situaci na kartičce a zamyslí se nad tím, jakou emoci by v dané situaci cítil. Poté položí (pouze on nebo celá třída) svou malou kartičku s obrázkem na velkého smajlíka, který nejlépe vystihuje jeho pocit.2. Diskuze o emocích:Po umístění kartičky může učitel vyzvat žáka k vysvětlení, proč si vybral právě tuto emoci. Diskutuje se o různých možných pocitech, které mohou ostatní žáci v podobné situaci cítit.3. Role-playing:Žáci mohou hrát různé situace z kartiček a pokusit se je řešit. Ostatní žáci mohou pozorovat a poté diskutovat, jak by oni sami situaci řešili a jaké emoce by cítili.4. Skupinová práce:Žáci mohou být rozděleni do skupin, kde každý dostane jednu situaci k řešení. Skupina společně diskutuje, jaké emoce by v situaci cítila, a poté prezentuje své závěry ostatním.5. Reflexe:Na konci hry mohou žáci reflektovat, co se naučili o svých emocích a jak mohou lépe rozpoznávat a vyjadřovat své pocity v různých situacích.
UUCZ-604000
Prvouka>Ostatní>1.>2.>3.>ZŠ – 1. STUPEŇ>😀 Emoce
55.00