Materiál se skládá z 77 obrázků zvířat vyjadřující pocity a 4 kartiček s “nápovědou” jak se ptát spolužáků při hře. Kromě názvů vybraných zvířat a pocitů si žáci procvičí otázku Have you got ...? a k tomu krácené odpovědi. Karty jsou opatřeny pozadím. Je třeba tisknout oboustranně. Obrázky byly vytvořeny pomocí AI Midjourney.
Slovní zásoba:
- zvířata: giraffe, gorilla, crocodile, horse, kangaroo, ostrich, dog, cat, donkey, camel, cheetah
- pocity: happy, sad, scared, tired, hungry, thirsty, angry
- to have got - sloveso
- to be - při obměně
Hra je hraje jako klasické kvarteto, ale žáci musí nasbírat všech 7 pocitů od jednoho zvířátka, proto název septeto.
Návod ke hře:
Hra je určena pro 4 - 5 hráčů. Karty zamícháme a všechny rozdáme hráčům. Hráči si karty prohlédnou. Pokud má někdo “sadu” všech sedmi pocitů od jednoho zvířátka, musí ji vyložit na stůl. Cílem hry je získat co nejvíce septet.
Hru začíná hráč, který má nejméně karet. Ten se libovolného žáka ze skupiny zeptá zda má vybrané zvířátko s vybraným pocitem. Např.: “Have you got a happy donkey?” Pokud tázaný žák veselého oslíka má, odpoví: “Yes, I have”. A kartu mu odevzdá. Pokud nemá odpoví: “No, I haven`t.” V tomto případě tázaný žák nic nedostane. Poté pokračuje ve hře hráč sedící po pravé ruce žáka, který se ptal a situace se opakuje. Hra pokračuje stále dokola, do té doby, než se všichni žáci zbaví všech karet.
Hru lze obměnit, že pokud se žák trefil s otázkou a dostal pozitivní odpověď, může se ptát tak dlouho, dokud bude dostávat pozitivní odpovědi.
Obměna:
Materiál lze používat i jednostanně (nerozstříhaně) jako katalog pocitů. Jeden žák popisuje např.: You are the happy dog, where are you? Druhý reaguje a ukazuje na správný obrázek.
Jedná se o výukový materiál pro ZŠ.
Materiál rozvíjí dle RVP:
- CJ-3-1-02 zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal
- CJ-3-1-03 rozumí obsahu jednoduchého krátkého psaného textu, pokud má k dispozici vizuální oporu
- CJ-5-2-01 se zapojí do jednoduchých rozhovorů
Klíčové kompetence:
- Kompetence komunikativní – naslouchá promluvám druhých lidí, porozumí jim, vhodně na ně reaguje, účinně se zapojuje do diskuse, obhajuje svůj názor a vhodně argumentuje
- Kompetence komunikativní – rozumí různým typům textů a záznamů, obrazových materiálů, běžně užívaných gest, zvuků a jiných informačních a komunikačních prostředků, přemýšlí o nich, reaguje na ně a tvořivě je využívá ke svému rozvoji a k aktivnímu zapojení se do společenského dění
Lze vytisknout jako brožuru.