Nebaví žáky číst? Kroutí se v lavicích a nemůžou udržet pozornost? Zvedněte je ze židlí a nabídněte jim čtenářskou hledačku. Materiál obsahuje 3 varianty čtení v prostoru a motivační aktivitu zaměřenou na intonaci hlasu.
Vzdělávací materiál obsahuje v jednotné grafické podobě 4 kartičky, na kterých naleznete úvodní kartu s názvem tohoto materiálu a podrobně popsaná pravidla. Kartičky tak můžete vytisknout, zalaminovat, rozstříhat, spojit sponou a založit do složky, v níž budete mít zbytek materiálu.
Zakupujete si PDF materiál, který obsahuje 25 stran.
Cílem je, aby žáci našli kartičky s textem, které jsou označeny v pravém rohu písmeny, a díky porozumění textu vyvodili, k jakému obrázku by úryvek textu mohl patřit.
První varianta obsahuje texty spojené s medvědem, velrybou, robotem, skřítkem, indiánem, opicí, prasátkem a králem. Žáci připisují písmeno na kartičce k obrázku na pracovním listě a luští tak tajenku.
Druhá varianta obsahuje rovněž 8 textů rozmístěných ve třídě. Tyto texty jsou spojené s postavami čarodějnice, přísné mámy, čerta, kuřátek, hada, včely, miminka a psa.
Třetí varianta je pro nadané žáky a rychlíky, neboť neobsahuje pouze 8 textů, ale rovnou všech 12. Abyste mohli texty využít i s jinou z výše popsaných možností, texty jsou odlišeny jinou barvou a obsahují jiná písmena k vyluštění tajenky.
Všechny pracovní listy s tabulkami na přiřazování jsou ve dvou podobách - menší i větší pro žáky s PO.
Součástí materiálu je také motivační chvilka věnovaná intonaci a barvě hlavu. Nejprve žáci hádají a zvedají nad hlavu kartičku toho obrázku, který by k nim mohl promlouvat (čtete vy), poté zkouší pracovat s hlasem oni. Doporučuji tuto aktivitu zařadit také na konec hodiny, když budete společně procházet řešení. Dobrovolníci se určitě ve třídě najdou.
K dispozici budete mít po zakoupení také řešení na kartičkách pro žáky, aby si byli schopni práci zkontrolovat sami.