- Celkem 40 stran k výuce i opakování okruhu ČÍSLOVKY (druhy, správný zápis).
- VŠE V NÁHLEDOVÝCH OBRÁZCÍCH
PRACOVNÍ LISTY:
Úvod - teorie číslovek
Číslovky v ustálených slovních spojeních
Číslovky určité a neurčité
Číslovky základní, řadové, druhové a násobné
Složené tvary číslovek
Zápis s číslicí (20 cm / 20cm)
Skloňování oba, dva / obě, dvě
Skloňování číslovky tři, čtyři
Opakovací minitesty (2 ks)
Zápis řadových číslovek
Číslovky druhové (sémantické odlišení od souborových)
Opakování číslovek (křížovka)
PŘEHLED ČÍSLOVEK - barevný, oboustranný (pomůcka pro žáky s SPU)
ŘEŠENÍ PRACOVNÍCH LISTŮ + HRA (PAVOUK) MÁ INDIVIDUÁLNÍ ZPĚTNOU VAZBU A ŘEŠENÍ
HRA (do dvojice, k opakování druhů číslovek) - pro přehlednost / názornost mohou žáci využít figurku, hru lze modifikovat (např. žáci se pohybují po herním poli dle pokynů učitele a pak si ověří, zda končili ve správném bodě
Herní plocha + instrukce
Kartičky k oboustrannému tisku
SADA 10 TESTŮ (vždy dva na jedné A4)
Testy 1 - 10 bez řešení
Testy 1 - 10 s řešením
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:
1. KOMPETENCE K UČENÍ:
- žák pracuje samostatně, ve dvojici či skupině (dle charakteru činnosti)
- rozvržení činnosti v čase
- konstruktivní pojetí (nejprve opakování starší látky + na ni navazuje novější učivo)
- práce s chybou
2. KOMPETENCE SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ + KOMUNIKATIVNÍ
- žáci, kteří mají svou práci hotovou, mohou pomáhat svým spolužákům
(ostatní žáci tak slyší i jiný způsob vysvětlení látky než pouze učitelovu formulaci a poučky)
- žák si řekne o pomoc/žák nabídne pomoc (bez ohledu na jejich osobní vztah – žáci v roli „pomocníků“ pomáhají bez rozdílu všem spolužákům, kteří potřebují pomoci)
3. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ + PRACOVNÍ KOMPETENCE
- závěrečné opakování mohou žáci řídit sami
- práce s přehledem (užití k řešení cvičení)
- pracovní listy obsahují řešení: žáci si mohou řídit činnost sami vč. následné kontroly