HALLOWEEN: Jack se svítilnou (mini knížka, PL, prezentace)

Proč o Halloweenu zapalujeme svítilny v podobě dýně? A kde se vzala ta úplně první "svítilna"? Příběh o tom, jak vznikl dnes už tradiční Jack-o-lantern (Jackova svítilna - halloweenská dýně) zná snad jen málokdo, a přitom je tak zajímavý... Materiály obsahují dávnou pověst (Irsko, 1663) o lstivém Jackovi, který podvedl samotného ďábla - o podvodníkovi, kterého nechtělo ani nebe, ani peklo a který dodnes bloudí v temnotě osvícen jen svou lucernou, která se časem v pozměněné podobě stala symbolem Halloweenu. 

Text je navržen k vytištění "knížky" v podobě ilustrovaného sešitku (kombinace "pověsti a omalovánek" - pro menší).


OBSAH (viz náhledové obrázky a video)

1) Ilustrovaná knížka s příběhem Jacka s lucernou (i omalovánka, formát cca A5)

2) Pracovní listy - opakování děje příběhu (žáci si vyberou, zda chtějí pracovat s osmisměrkou, či křížovkou - část tajenky je u obou identická, lze oboustranný čb tisk)

3) Pracovní listy s otázkami a úkoly k práci s textem, skupinové práci i diskuzi

4) Prezentace s ilustrovanou knížkou k promítání během čtení

- vše S ŘEŠENÍM! 


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:

1. KOMPETENCE K UČENÍ:
- třídění a výběr informace vzhledem k účelu
- chápání pojmů v souvislostech
- rozložení si činností
- konstruktivní učení - vycházíme z již známého (motiv Jack-o-lantern žáci znají již z AJ)

2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:
- řešení zadaného úkolu samostatně, nebo ve dvojici
- systematický postup (obeznámení s příběhem, následný rozbor s obrázkovou nápovědou)

3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ:
- diskuze u řešení pracovních listů (nejen správnost odpovědí, ale uvedení do souvislosti)
- úvodní diskuze (brainstorming, konstruktivní navázání na stávající zkušenost: asociace k halloweenské dýni, Halloweenu obecně - očekávání a odhad děje dle obalu knížky atd.)
- řízení diskuze (předat slovo, řídit diskuzi, neodsuzovat ničí názor, konstruktivně navázat na to, co již bylo řečeno atd.)

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

195722
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Soubor materiálů obsahuje aktivity k baladě Toman a lesní panna, která zasahuje do okruhů: balada, (pre)romantismus
49.00 Kč
730000
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
• pracovní listy s řešením k rozboru balady Štědrý den ze sbírky Kytice K. J. Erbena • ve výuce lze spojit s ústní
0.00 Kč
132701
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
- pracovní listy do hodin literatury k výuce balady (zpracovává 8 Erbenových slavných balad, jež byly zfilmovány)* -
58.00 Kč
115013
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
AZ KVÍZ k zábavnému opakování a ujasnění prozaických útvarů 56 OTÁZEK (28 otázek + 28 náhradních) + KLÍČ S ODPOVĚĎMI
38.00 Kč
HALLOWEEN: Jack se svítilnou (mini knížka, PL, prezentace) HALLOWEEN: Jack se svítilnou (mini knížka, PL, prezentace)
Proč o Halloweenu zapalujeme svítilny v podobě dýně? A kde se vzala ta úplně první "svítilna"? Příběh o tom, jak vznikl dnes už tradiční Jack-o-lantern (Jackova svítilna - halloweenská dýně) zná snad jen málokdo, a přitom je tak zajímavý... Materiály obsahují dávnou pověst (Irsko, 1663) o lstivém Jackovi, který podvedl samotného ďábla - o podvodníkovi, kterého nechtělo ani nebe, ani peklo a který dodnes bloudí v temnotě osvícen jen svou lucernou, která se časem v pozměněné podobě stala symbolem Halloweenu. Text je navržen k vytištění "knížky" v podobě ilustrovaného sešitku (kombinace "pověsti a omalovánek" - pro menší).OBSAH (viz náhledové obrázky a video)1) Ilustrovaná knížka s příběhem Jacka s lucernou (i omalovánka, formát cca A5)2) Pracovní listy - opakování děje příběhu (žáci si vyberou, zda chtějí pracovat s osmisměrkou, či křížovkou - část tajenky je u obou identická, lze oboustranný čb tisk)3) Pracovní listy s otázkami a úkoly k práci s textem, skupinové práci i diskuzi4) Prezentace s ilustrovanou knížkou k promítání během čtení- vše S ŘEŠENÍM! - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:1. KOMPETENCE K UČENÍ:- třídění a výběr informace vzhledem k účelu- chápání pojmů v souvislostech- rozložení si činností- konstruktivní učení - vycházíme z již známého (motiv Jack-o-lantern žáci znají již z AJ)2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:- řešení zadaného úkolu samostatně, nebo ve dvojici- systematický postup (obeznámení s příběhem, následný rozbor s obrázkovou nápovědou)3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ:- diskuze u řešení pracovních listů (nejen správnost odpovědí, ale uvedení do souvislosti)- úvodní diskuze (brainstorming, konstruktivní navázání na stávající zkušenost: asociace k halloweenské dýni, Halloweenu obecně - očekávání a odhad děje dle obalu knížky atd.)- řízení diskuze (předat slovo, řídit diskuzi, neodsuzovat ničí názor, konstruktivně navázat na to, co již bylo řečeno atd.)
UUCZ-187935
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Omalovánky>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>4.>5.>6.>7.>8.>9.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň>🎃 Halloween, Dušičky>🧚 Pohádky
42.00