HALLOWEEN: Jack se svítilnou (mini knížka, PL, prezentace)

Proč o Halloweenu zapalujeme svítilny v podobě dýně? A kde se vzala ta úplně první "svítilna"? Příběh o tom, jak vznikl dnes už tradiční Jack-o-lantern (Jackova svítilna - halloweenská dýně) zná snad jen málokdo, a přitom je tak zajímavý... Materiály obsahují dávnou pověst (Irsko, 1663) o lstivém Jackovi, který podvedl samotného ďábla - o podvodníkovi, kterého nechtělo ani nebe, ani peklo a který dodnes bloudí v temnotě osvícen jen svou lucernou, která se časem v pozměněné podobě stala symbolem Halloweenu. 

Text je navržen k vytištění "knížky" v podobě ilustrovaného sešitku (kombinace "pověsti a omalovánek" - pro menší).


OBSAH (viz náhledové obrázky a video)

1) Ilustrovaná knížka s příběhem Jacka s lucernou (i omalovánka, formát cca A5)

2) Pracovní listy - opakování děje příběhu (žáci si vyberou, zda chtějí pracovat s osmisměrkou, či křížovkou - část tajenky je u obou identická, lze oboustranný čb tisk)

3) Pracovní listy s otázkami a úkoly k práci s textem, skupinové práci i diskuzi

4) Prezentace s ilustrovanou knížkou k promítání během čtení

- vše S ŘEŠENÍM! 


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:

1. KOMPETENCE K UČENÍ:
- třídění a výběr informace vzhledem k účelu
- chápání pojmů v souvislostech
- rozložení si činností
- konstruktivní učení - vycházíme z již známého (motiv Jack-o-lantern žáci znají již z AJ)

2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:
- řešení zadaného úkolu samostatně, nebo ve dvojici
- systematický postup (obeznámení s příběhem, následný rozbor s obrázkovou nápovědou)

3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ:
- diskuze u řešení pracovních listů (nejen správnost odpovědí, ale uvedení do souvislosti)
- úvodní diskuze (brainstorming, konstruktivní navázání na stávající zkušenost: asociace k halloweenské dýni, Halloweenu obecně - očekávání a odhad děje dle obalu knížky atd.)
- řízení diskuze (předat slovo, řídit diskuzi, neodsuzovat ničí názor, konstruktivně navázat na to, co již bylo řečeno atd.)

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

487714
Český jazyk
7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Hra Riskuj k zábavnému opakování aktuálně probraného učiva - okruh Česká literatura 20. století (autor Petr Bezruč
0.00 Kč
658972
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Náhled celého materiálu najdete ve videu. :-) Materiál k výuce literatury: okruh DRAMA (vývoj, literární pojmy, texty)
48.00 Kč
634153
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Přehled k výuce i procvičení a zopakování podstatných jmen pomnožných, látkových, hromadných + konkrétních a
0.00 Kč
219660
Český jazyk
5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
• 20 testů k opakování a procvičení literární výchovy sestavených po vzoru "CERMAT" testů určených pro přijímací zkoušku
30.00 Kč
HALLOWEEN: Jack se svítilnou (mini knížka, PL, prezentace) HALLOWEEN: Jack se svítilnou (mini knížka, PL, prezentace)
Proč o Halloweenu zapalujeme svítilny v podobě dýně? A kde se vzala ta úplně první "svítilna"? Příběh o tom, jak vznikl dnes už tradiční Jack-o-lantern (Jackova svítilna - halloweenská dýně) zná snad jen málokdo, a přitom je tak zajímavý... Materiály obsahují dávnou pověst (Irsko, 1663) o lstivém Jackovi, který podvedl samotného ďábla - o podvodníkovi, kterého nechtělo ani nebe, ani peklo a který dodnes bloudí v temnotě osvícen jen svou lucernou, která se časem v pozměněné podobě stala symbolem Halloweenu. Text je navržen k vytištění "knížky" v podobě ilustrovaného sešitku (kombinace "pověsti a omalovánek" - pro menší).OBSAH (viz náhledové obrázky a video)1) Ilustrovaná knížka s příběhem Jacka s lucernou (i omalovánka, formát cca A5)2) Pracovní listy - opakování děje příběhu (žáci si vyberou, zda chtějí pracovat s osmisměrkou, či křížovkou - část tajenky je u obou identická, lze oboustranný čb tisk)3) Pracovní listy s otázkami a úkoly k práci s textem, skupinové práci i diskuzi4) Prezentace s ilustrovanou knížkou k promítání během čtení- vše S ŘEŠENÍM! - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:1. KOMPETENCE K UČENÍ:- třídění a výběr informace vzhledem k účelu- chápání pojmů v souvislostech- rozložení si činností- konstruktivní učení - vycházíme z již známého (motiv Jack-o-lantern žáci znají již z AJ)2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:- řešení zadaného úkolu samostatně, nebo ve dvojici- systematický postup (obeznámení s příběhem, následný rozbor s obrázkovou nápovědou)3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ:- diskuze u řešení pracovních listů (nejen správnost odpovědí, ale uvedení do souvislosti)- úvodní diskuze (brainstorming, konstruktivní navázání na stávající zkušenost: asociace k halloweenské dýni, Halloweenu obecně - očekávání a odhad děje dle obalu knížky atd.)- řízení diskuze (předat slovo, řídit diskuzi, neodsuzovat ničí názor, konstruktivně navázat na to, co již bylo řečeno atd.)
UUCZ-187935
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Omalovánky>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>4.>5.>6.>7.>8.>9.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň>🎃 Halloween, Dušičky>🧚 Pohádky
42.00