HALLOWEEN: Jack se svítilnou (mini knížka, PL, prezentace)

Počet stran:
15
Velikost: 41.26 MB
Typ souboru: zip
Nahráno:
Naposledy upraveno:
24. 10. 2024
Sdílet:

Proč o Halloweenu zapalujeme svítilny v podobě dýně? A kde se vzala ta úplně první "svítilna"? Příběh o tom, jak vznikl dnes už tradiční Jack-o-lantern (Jackova svítilna - halloweenská dýně) zná snad jen málokdo, a přitom je tak zajímavý... Materiály obsahují dávnou pověst (Irsko, 1663) o lstivém Jackovi, který podvedl samotného ďábla - o podvodníkovi, kterého nechtělo ani nebe, ani peklo a který dodnes bloudí v temnotě osvícen jen svou lucernou, která se časem v pozměněné podobě stala symbolem Halloweenu. 

Text je navržen k vytištění "knížky" v podobě ilustrovaného sešitku (kombinace "pověsti a omalovánek" - pro menší).


OBSAH (viz náhledové obrázky a video)

1) Ilustrovaná knížka s příběhem Jacka s lucernou (i omalovánka, formát cca A5)

2) Pracovní listy - opakování děje příběhu (žáci si vyberou, zda chtějí pracovat s osmisměrkou, či křížovkou - část tajenky je u obou identická, lze oboustranný čb tisk)

3) Pracovní listy s otázkami a úkoly k práci s textem, skupinové práci i diskuzi

4) Prezentace s ilustrovanou knížkou k promítání během čtení

- vše S ŘEŠENÍM! 


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:

1. KOMPETENCE K UČENÍ:
- třídění a výběr informace vzhledem k účelu
- chápání pojmů v souvislostech
- rozložení si činností
- konstruktivní učení - vycházíme z již známého (motiv Jack-o-lantern žáci znají již z AJ)

2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:
- řešení zadaného úkolu samostatně, nebo ve dvojici
- systematický postup (obeznámení s příběhem, následný rozbor s obrázkovou nápovědou)

3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ:
- diskuze u řešení pracovních listů (nejen správnost odpovědí, ale uvedení do souvislosti)
- úvodní diskuze (brainstorming, konstruktivní navázání na stávající zkušenost: asociace k halloweenské dýni, Halloweenu obecně - očekávání a odhad děje dle obalu knížky atd.)
- řízení diskuze (předat slovo, řídit diskuzi, neodsuzovat ničí názor, konstruktivně navázat na to, co již bylo řečeno atd.)

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

169729
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
- 28 pracovních listů + kopie s vyplněným řešením k výuce lit. útvaru bajky - celkem 53 Ezopových minibajek s otázkami
60.00 Kč
529289
Český jazyk
5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Jaké tradice a pověry se pojí s prvním dnem Pašijového (Svatého) týdne, Květnou nedělí? Pracovní list s řešením založeny
0.00 Kč
682427
Nezařazené k předmětu
3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Náhled celé šablony (hry): Vytvořte pro žáky zábavné opakování s halloweenskými motivy. Šablona je navržena pro vložení
0.00 Kč
330954
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Sada her k zábavnému opakování ČÍSLOVEK (vše v náhledových obrázcích). 1) AZ-KVÍZ - 56 otázek (28 základních + 28
40.00 Kč
HALLOWEEN: Jack se svítilnou (mini knížka, PL, prezentace) HALLOWEEN: Jack se svítilnou (mini knížka, PL, prezentace)
Proč o Halloweenu zapalujeme svítilny v podobě dýně? A kde se vzala ta úplně první "svítilna"? Příběh o tom, jak vznikl dnes už tradiční Jack-o-lantern (Jackova svítilna - halloweenská dýně) zná snad jen málokdo, a přitom je tak zajímavý... Materiály obsahují dávnou pověst (Irsko, 1663) o lstivém Jackovi, který podvedl samotného ďábla - o podvodníkovi, kterého nechtělo ani nebe, ani peklo a který dodnes bloudí v temnotě osvícen jen svou lucernou, která se časem v pozměněné podobě stala symbolem Halloweenu. Text je navržen k vytištění "knížky" v podobě ilustrovaného sešitku (kombinace "pověsti a omalovánek" - pro menší).OBSAH (viz náhledové obrázky a video)1) Ilustrovaná knížka s příběhem Jacka s lucernou (i omalovánka, formát cca A5)2) Pracovní listy - opakování děje příběhu (žáci si vyberou, zda chtějí pracovat s osmisměrkou, či křížovkou - část tajenky je u obou identická, lze oboustranný čb tisk)3) Pracovní listy s otázkami a úkoly k práci s textem, skupinové práci i diskuzi4) Prezentace s ilustrovanou knížkou k promítání během čtení- vše S ŘEŠENÍM! - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:1. KOMPETENCE K UČENÍ:- třídění a výběr informace vzhledem k účelu- chápání pojmů v souvislostech- rozložení si činností- konstruktivní učení - vycházíme z již známého (motiv Jack-o-lantern žáci znají již z AJ)2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:- řešení zadaného úkolu samostatně, nebo ve dvojici- systematický postup (obeznámení s příběhem, následný rozbor s obrázkovou nápovědou)3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ:- diskuze u řešení pracovních listů (nejen správnost odpovědí, ale uvedení do souvislosti)- úvodní diskuze (brainstorming, konstruktivní navázání na stávající zkušenost: asociace k halloweenské dýni, Halloweenu obecně - očekávání a odhad děje dle obalu knížky atd.)- řízení diskuze (předat slovo, řídit diskuzi, neodsuzovat ničí názor, konstruktivně navázat na to, co již bylo řečeno atd.)
UUCZ-187935
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Omalovánky>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>4.>5.>6.>7.>8.>9.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň>🎃 Halloween, Dušičky>🧚 Pohádky
42.00