HALLOWEEN: Jack se svítilnou (mini knížka, PL, prezentace)

Počet stran:
15
Velikost: 41.26 MB
Typ souboru: zip
Nahráno:
Naposledy upraveno:
24. 10. 2024
Sdílet:

Proč o Halloweenu zapalujeme svítilny v podobě dýně? A kde se vzala ta úplně první "svítilna"? Příběh o tom, jak vznikl dnes už tradiční Jack-o-lantern (Jackova svítilna - halloweenská dýně) zná snad jen málokdo, a přitom je tak zajímavý... Materiály obsahují dávnou pověst (Irsko, 1663) o lstivém Jackovi, který podvedl samotného ďábla - o podvodníkovi, kterého nechtělo ani nebe, ani peklo a který dodnes bloudí v temnotě osvícen jen svou lucernou, která se časem v pozměněné podobě stala symbolem Halloweenu. 

Text je navržen k vytištění "knížky" v podobě ilustrovaného sešitku (kombinace "pověsti a omalovánek" - pro menší).


OBSAH (viz náhledové obrázky a video)

1) Ilustrovaná knížka s příběhem Jacka s lucernou (i omalovánka, formát cca A5)

2) Pracovní listy - opakování děje příběhu (žáci si vyberou, zda chtějí pracovat s osmisměrkou, či křížovkou - část tajenky je u obou identická, lze oboustranný čb tisk)

3) Pracovní listy s otázkami a úkoly k práci s textem, skupinové práci i diskuzi

4) Prezentace s ilustrovanou knížkou k promítání během čtení

- vše S ŘEŠENÍM! 


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:

1. KOMPETENCE K UČENÍ:
- třídění a výběr informace vzhledem k účelu
- chápání pojmů v souvislostech
- rozložení si činností
- konstruktivní učení - vycházíme z již známého (motiv Jack-o-lantern žáci znají již z AJ)

2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:
- řešení zadaného úkolu samostatně, nebo ve dvojici
- systematický postup (obeznámení s příběhem, následný rozbor s obrázkovou nápovědou)

3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ:
- diskuze u řešení pracovních listů (nejen správnost odpovědí, ale uvedení do souvislosti)
- úvodní diskuze (brainstorming, konstruktivní navázání na stávající zkušenost: asociace k halloweenské dýni, Halloweenu obecně - očekávání a odhad děje dle obalu knížky atd.)
- řízení diskuze (předat slovo, řídit diskuzi, neodsuzovat ničí názor, konstruktivně navázat na to, co již bylo řečeno atd.)

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

154123
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Prezentace - úniková hra - k rozvoji čtenářské gramotnosti, která rozšiřuje okruh literárního žánru bajky (obsahuje
45.00 Kč
567297
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Prezentace s aktivitou do slohu. SLOH A KOMUNIKACE: POPIS - poslouchej a kresli aktivita k úvodu do výuky SLOHU (6
0.00 Kč
334931
Český jazyk - literatura
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Šablona deskové hry LABYRINT s motivy řeckých bájí k vytvoření vlastní hry. - 120 otázek s výběrem z možností - součástí
0.00 Kč
5170
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
- příprava k přijímací i maturitní zkoušce - 15 stran pracovních listů + řešení (vyplněno v kopii) - opakování větných
40.00 Kč
HALLOWEEN: Jack se svítilnou (mini knížka, PL, prezentace) HALLOWEEN: Jack se svítilnou (mini knížka, PL, prezentace)
Proč o Halloweenu zapalujeme svítilny v podobě dýně? A kde se vzala ta úplně první "svítilna"? Příběh o tom, jak vznikl dnes už tradiční Jack-o-lantern (Jackova svítilna - halloweenská dýně) zná snad jen málokdo, a přitom je tak zajímavý... Materiály obsahují dávnou pověst (Irsko, 1663) o lstivém Jackovi, který podvedl samotného ďábla - o podvodníkovi, kterého nechtělo ani nebe, ani peklo a který dodnes bloudí v temnotě osvícen jen svou lucernou, která se časem v pozměněné podobě stala symbolem Halloweenu. Text je navržen k vytištění "knížky" v podobě ilustrovaného sešitku (kombinace "pověsti a omalovánek" - pro menší).OBSAH (viz náhledové obrázky a video)1) Ilustrovaná knížka s příběhem Jacka s lucernou (i omalovánka, formát cca A5)2) Pracovní listy - opakování děje příběhu (žáci si vyberou, zda chtějí pracovat s osmisměrkou, či křížovkou - část tajenky je u obou identická, lze oboustranný čb tisk)3) Pracovní listy s otázkami a úkoly k práci s textem, skupinové práci i diskuzi4) Prezentace s ilustrovanou knížkou k promítání během čtení- vše S ŘEŠENÍM! - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:1. KOMPETENCE K UČENÍ:- třídění a výběr informace vzhledem k účelu- chápání pojmů v souvislostech- rozložení si činností- konstruktivní učení - vycházíme z již známého (motiv Jack-o-lantern žáci znají již z AJ)2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:- řešení zadaného úkolu samostatně, nebo ve dvojici- systematický postup (obeznámení s příběhem, následný rozbor s obrázkovou nápovědou)3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ:- diskuze u řešení pracovních listů (nejen správnost odpovědí, ale uvedení do souvislosti)- úvodní diskuze (brainstorming, konstruktivní navázání na stávající zkušenost: asociace k halloweenské dýni, Halloweenu obecně - očekávání a odhad děje dle obalu knížky atd.)- řízení diskuze (předat slovo, řídit diskuzi, neodsuzovat ničí názor, konstruktivně navázat na to, co již bylo řečeno atd.)
UUCZ-187935
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Omalovánky>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>4.>5.>6.>7.>8.>9.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň>🎃 Halloween, Dušičky>Pohádky
42.00