Poměry mezi větami hlavními

Kategorie:
Počet stran:
6
Velikost: 2.83 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Tady bydlí úča
Nahráno:
Naposledy upraveno:
29. 12. 2023
Sdílet:

Vzdělávací materiál pro 2. stupeň základní školy

"Paní učitelko, to se musím tu tabulku naučit zpaměti?" Ne! Udělejme za tím tlustou čáru. Pojďme komunikovat rozumně. Naučme se naslouchat a představovat si obsah výpovědi každého z nás.

Jak mohu spojovacím výrazem zajistit, že se mi věta a její smysl úplně změní?

Byla mi zima.

  • Byla mi zima, a proto jsem si vzal mikinu.
  • Byla mi zima, neboť jsem si nechal mikinu doma.
  • Byla mi zima, ale kamarád mi půjčil mikinu.
  • Byla mi zima a kamarád mrznul taky.
  • Byla mi zima, ba dokonce mi zfialověly rty.
  • Buď mi byla zima, a nebo jsem měl jenom husí kůži z hudby. 

Materiál zahrnuje 4 pracovní listy, které žáky provedou teorií, ale i praktickými ukázkami.

  • ÚVODNÍ ČÁST - Zkusme to nejdříve sami.
  • PŘEHLEDNÁ TABULKA - Určování poměrů
  • TVORBA VLASTNÍCH PŘÍKLADŮ V ORIGINÁLNÍM NAVOZENÉM PROSTŘEDÍ
  • KVÍZ/TEST

Kompetence 

- K učení

  • vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby;
  • řídí vlastní učení; operuje s obecně užívanými termíny; 
  • samostatně pozoruje a experimentuje, kriticky posuzuje a vyvozuje z nich závěry

- K řešení problému 

  • vyhledá informace vhodné k řešení problému;
  • kriticky myslí 

Komunikativní 

  • formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory;

Další produkty od autora Tady bydlí úča

332734
Český jazyk
7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Také se snažíte o to, aby byli žáci co nejvíce aktivní? Aby své získané vědomosti uplatňovali ve svůj prospěch? Aby se
42.00 Kč
332798
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Probíráte s žáky umělecké jazykové prostředky? Nabízím vzdělávací materiál, díky kterému si žáci učivo procvičí a upevní
40.00 Kč
334427
Český jazyk
6.
Postřehovky
Vysvoboďte sněhuláka Rampuchu z uzavřené místnosti s krbem! Vzdělávací materiál obsahuje: metodický list hrací pole
35.00 Kč
333479
Hudební výchova
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Napsal Dvořák operu Armidu nebo Armádu? Je cyklus Čtvero ročních dob napsaný pro klavír nebo housle? Pojďme společně
80.00 Kč
Poměry mezi větami hlavními Poměry mezi větami hlavními
Vzdělávací materiál pro 2. stupeň základní školy "Paní učitelko, to se musím tu tabulku naučit zpaměti?" Ne! Udělejme za tím tlustou čáru. Pojďme komunikovat rozumně. Naučme se naslouchat a představovat si obsah výpovědi každého z nás. Jak mohu spojovacím výrazem zajistit, že se mi věta a její smysl úplně změní? Byla mi zima. Byla mi zima, a proto jsem si vzal mikinu. Byla mi zima, neboť jsem si nechal mikinu doma. Byla mi zima, ale kamarád mi půjčil mikinu. Byla mi zima a kamarád mrznul taky. Byla mi zima, ba dokonce mi zfialověly rty. Buď mi byla zima, a nebo jsem měl jenom husí kůži z hudby.  Materiál zahrnuje 4 pracovní listy, které žáky provedou teorií, ale i praktickými ukázkami. ÚVODNÍ ČÁST - Zkusme to nejdříve sami. PŘEHLEDNÁ TABULKA - Určování poměrů TVORBA VLASTNÍCH PŘÍKLADŮ V ORIGINÁLNÍM NAVOZENÉM PROSTŘEDÍ KVÍZ/TEST Kompetence  - K učení vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby; řídí vlastní učení; operuje s obecně užívanými termíny;  samostatně pozoruje a experimentuje, kriticky posuzuje a vyvozuje z nich závěry - K řešení problému  vyhledá informace vhodné k řešení problému; kriticky myslí  - Komunikativní  formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory;
UUCZ-370961
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Pracovní listy>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
30.00