"Paní učitelko, to se musím tu tabulku naučit zpaměti?" Ne! Udělejme za tím tlustou čáru. Pojďme komunikovat rozumně. Naučme se naslouchat a představovat si obsah výpovědi každého z nás.
Jak mohu spojovacím výrazem zajistit, že se mi věta a její smysl úplně změní?
Byla mi zima.
- Byla mi zima, a proto jsem si vzal mikinu.
- Byla mi zima, neboť jsem si nechal mikinu doma.
- Byla mi zima, ale kamarád mi půjčil mikinu.
- Byla mi zima a kamarád mrznul taky.
- Byla mi zima, ba dokonce mi zfialověly rty.
- Buď mi byla zima, a nebo jsem měl jenom husí kůži z hudby.
Materiál zahrnuje 4 pracovní listy, které žáky provedou teorií, ale i praktickými ukázkami.
- ÚVODNÍ ČÁST - Zkusme to nejdříve sami.
- PŘEHLEDNÁ TABULKA - Určování poměrů
- TVORBA VLASTNÍCH PŘÍKLADŮ V ORIGINÁLNÍM NAVOZENÉM PROSTŘEDÍ
- KVÍZ/TEST