Skrytá slova

Předmět:
Ročník:
5., 6., 7., 8., 9.,
Kategorie:
Počet stran:
12
Velikost: 743.64 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
13. 1. 2024
Sdílet:

Uvnitř některých slov se skrývají další slova.

Může jich být překvapivě dost.

Jejich hledáním si cvičíme postřeh, trénujeme soustředění, přemýšlíme o významu nalezených slov.

Rozšiřujeme si slovní zásobu.

Soubor obsahuje 30 slov vhodných k této aktivitě a metodiku. Ke každému slovu nabízí řešení.

 

Metodické poznámky

  1. Vyhledáváme slova, která se nacházejí ukrytá v zadaných slovech.
  2. Při hledání slov ve slovech postupujeme vždy zleva doprava, nepřeskakujeme jednotlivá písmena, respektujeme krátké a dlouhé samohlásky, velká a malá písmena.
  3. Pokud nalezneme nějaké slovo mající dva různé významy, považujeme jej za dvě různá slova.

 

Pro jednotlivce nebo skupinu

Vyhledávání slov lze zadat jednotlivým žákům nebo skupině.

 

Časový limit

Zadáme časový limit práce, který je závislý na vyspělosti třídy a náročnosti samotného slova. Před odstartováním aktivity zapíšeme slovo na viditelné místo.

 

Vyhodnocení, zpětná vazba

Po skončení časového limitu vyzveme zástupce skupin nebo jednotlivce, aby postupně chodili k tabuli a psali nalezená slova. Pokračujeme až do vyčerpání všech nalezených slov. Pro časovou úsporu můžeme pouze vyvolávat žáky a slova psát sami. Pokud nebylo nějaké slovo žáky nalezeno, doplníme na tabuli sami.

 

Žáci chápou význam slov

Při vyhodnocování a zpětné vazbě se ujistíme, zda žáci chápou význam všech slov.

 

Ukážeme, jak na to

Pokud zadáváme tento druh práce poprvé, je dobré společně projít celý úkol a ukázat postup na jednodušším slově, abychom zajistili, že všichni zadání porozuměli.

 

Další možné aktivity s nalezenými slovy

  • Určíme slovní druhy všech nebo jen vybraných nalezených slov.
  • U ohebných slov určíme jejich kategorie.
  • Sestavíme věty, které obsahují některá z nalezených slov.
  • Rozlišíme slova, která jsou příbuzná k původně zadanému slovu.

Další produkty od autora Zdeněk Kóňa

470687
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Postřehovky
Ve větách se ukrývají živočichové. Jejich hledáním cvičíme postřeh, trénujeme soustředění. Soubor obsahuje 36 autorských
30.00 Kč
506412
Český jazyk
5., 6., 7., 8., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Postřehovky
SCHOVANÁ MĚSTA Ve větách se schovávají česká města. Jejich hledáním cvičíme postřeh, trénujeme soustředění. Soubor
30.00 Kč
517773
Český jazyk
5., 6., 7., 8.
Postřehovky
ZTRACENÁ JMÉNA Ve větách se ztratila osobní jména. Jejich nalézáním cvičíme postřeh, trénujeme soustředění. Soubor
30.00 Kč
561412
Český jazyk - čtení
5., 6., 7., 8., 9.
Postřehovky
1. Žáci hledají příslovce, která jsou (zatím) neobjevená ve 36 autorských větách. 2. Věty v zadání a také v řešení jsou
30.00 Kč
Skrytá slova Skrytá slova
Uvnitř některých slov se skrývají další slova. Může jich být překvapivě dost.Jejich hledáním si cvičíme postřeh, trénujeme soustředění, přemýšlíme o významu nalezených slov.Rozšiřujeme si slovní zásobu.Soubor obsahuje 30 slov vhodných k této aktivitě a metodiku. Ke každému slovu nabízí řešení. Metodické poznámky Vyhledáváme slova, která se nacházejí ukrytá v zadaných slovech.Při hledání slov ve slovech postupujeme vždy zleva doprava, nepřeskakujeme jednotlivá písmena, respektujeme krátké a dlouhé samohlásky, velká a malá písmena.Pokud nalezneme nějaké slovo mající dva různé významy, považujeme jej za dvě různá slova. Pro jednotlivce nebo skupinuVyhledávání slov lze zadat jednotlivým žákům nebo skupině.  Časový limitZadáme časový limit práce, který je závislý na vyspělosti třídy a náročnosti samotného slova. Před odstartováním aktivity zapíšeme slovo na viditelné místo. Vyhodnocení, zpětná vazbaPo skončení časového limitu vyzveme zástupce skupin nebo jednotlivce, aby postupně chodili k tabuli a psali nalezená slova. Pokračujeme až do vyčerpání všech nalezených slov. Pro časovou úsporu můžeme pouze vyvolávat žáky a slova psát sami. Pokud nebylo nějaké slovo žáky nalezeno, doplníme na tabuli sami. Žáci chápou význam slovPři vyhodnocování a zpětné vazbě se ujistíme, zda žáci chápou význam všech slov. Ukážeme, jak na toPokud zadáváme tento druh práce poprvé, je dobré společně projít celý úkol a ukázat postup na jednodušším slově, abychom zajistili, že všichni zadání porozuměli. Další možné aktivity s nalezenými slovyUrčíme slovní druhy všech nebo jen vybraných nalezených slov.U ohebných slov určíme jejich kategorie.Sestavíme věty, které obsahují některá z nalezených slov.Rozlišíme slova, která jsou příbuzná k původně zadanému slovu.
UUCZ-450900
Český jazyk>Postřehovky>5.>6.>7.>8.>9.>SŠ
30.00