SLOVESA V KOSTCE (s řešením)

Ročník:
Počet stran:
50
Velikost: 9.5 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
21. 2. 2024
Sdílet:

Soubor pracovních listů a testů k výuce, opakování i komplexnímu procvičení SLOVES
Postupně a konstruktivně nejprve opakuje, procvičuje, poté vysvětluje novější učivo vyšších ročníků (vid, rod, třída, vzor, sloveso jako větný člen atd.). Vše s ŘEŠENÍM

1. OPAKOVÁNÍ: navazujeme na to (a opakujeme), co už žáci umí
- charakteristika sloves, teorie: osoba, číslo, čas, způsob (luštění + reflexe: kolik si pamatujeme)
- cvičení, křížovky, nácvik správného zápisu podmiňovacího způsobu
- zamyšlení nad rozdíly v sémantice (podmiň. přít. x podmiň. min.)
- způsob a kategorie času + nácvik by si(s), by se(s), aby-, kdyby-
- najdi ve větě celý tvar podmiňovacího způsobu (vč. minulý podmiň. způsob a složitější jevy)
 

2. DRUHY SLOVES
- určitá, neurčitá, zvratná, nezvratná, plnovýznamová, pomocná (sponová, modální, fázová)
- myšlenková mapa k druhům sloves, vlastní příklady

3. MLUVNICKÉ KATEGORIE
- osoba, číslo, čas, způsob
- opakování, luštění (5 křížovek)

4. SLOVESO JAKO VĚTNÝ ČLEN
- podmět, přísudek, předmět, doplněk, přívlastek neshodný, příslovečné určení (účelu)
- opakování, luštění, cvičení

5. SLOVESNÝ ROD (ČINNÝ, TRPNÝ) vč. ZVRATNÉHO PASIVA
- luštění, test s výběrem z možností, procvičení

6. SLOVESNÝ VID (DOKONAVÝ, NEDOKONAVÝ, vidové dvojice)
- vysvětlení, procvičení + hra (kreativní myšlení + procvičení vidu, vidových dvojicí)

7. SLOVESNÁ TŘÍDA A VZOR
- postup přiřazení kategorie/vzoru, zápis, procvičení, luštění

8. CO VŠE URČUJEME U SLOVES - myšlenková mapa k zopakování

9. SADA 10 TESTŮ 
- obdoba CERMAT testů, s řešením

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:

1. KOMPETENCE K UČENÍ:
- žák si sám plánuje a řídí učení (materiál vhodný i pro samostudium – obsahuje řešení)
- rozlišení na práci ve skupině (hromadně řešené úkoly k pochopení okruhu vs. individuální testování: znovuvybavení pravidla/znalosti)
- konstruktivní práce s chybou (zdůvodnění), navázání na to, co už známe (opakování) + postupné zvyšování úrovně obtížnosti a znalostí (opakujeme: osoba, číslo, čas à zařadíme: rod, vid)

2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:
- aplikace zadaného pravidla/poučky (teorie) při praktickém řešení cvičení
- žák vychází ze zkušenosti a pracuje s chybou/poučkou/informacemi

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

283667
Český jazyk
4., 5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
VŠE V NÁHLEDOVÝCH OBRÁZCÍCH :-) ŠKAREDÁ STŘEDA: Úvod, křížovka s obrázkovou nápovědou Proč také "Smetná", "Sazometná" a
38.00 Kč
9676
Český jazyk - čtení
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
- rozbor uměleckých textů zábavně i "přijímačkově" - kritické myšlení, orientace v textu - 33 stran pracovních listů +
55.00 Kč
305560
Český jazyk
4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Bajka indiánského kmene Tupi o želvě Jabuti. Materiály k výuce žánru bajky (Severní Amerika, tzv. trickster stories -
0.00 Kč
13969
Český jazyk
8., 9., SŠ
Pracovní listy
1. ZÁPISY, PROCVIČENÍ (4 stránky) - zápisy k jednotlivým odchylkám od pravidelné větné stavby, které jsou považovány za
25.00 Kč
SLOVESA V KOSTCE (s řešením) SLOVESA V KOSTCE (s řešením)
Soubor pracovních listů a testů k výuce, opakování i komplexnímu procvičení SLOVES.  Postupně a konstruktivně nejprve opakuje, procvičuje, poté vysvětluje novější učivo vyšších ročníků (vid, rod, třída, vzor, sloveso jako větný člen atd.). Vše s ŘEŠENÍM.  1. OPAKOVÁNÍ: navazujeme na to (a opakujeme), co už žáci umí - charakteristika sloves, teorie: osoba, číslo, čas, způsob (luštění + reflexe: kolik si pamatujeme) - cvičení, křížovky, nácvik správného zápisu podmiňovacího způsobu - zamyšlení nad rozdíly v sémantice (podmiň. přít. x podmiň. min.) - způsob a kategorie času + nácvik by si(s), by se(s), aby-, kdyby- - najdi ve větě celý tvar podmiňovacího způsobu (vč. minulý podmiň. způsob a složitější jevy)   2. DRUHY SLOVES - určitá, neurčitá, zvratná, nezvratná, plnovýznamová, pomocná (sponová, modální, fázová) - myšlenková mapa k druhům sloves, vlastní příklady 3. MLUVNICKÉ KATEGORIE - osoba, číslo, čas, způsob - opakování, luštění (5 křížovek) 4. SLOVESO JAKO VĚTNÝ ČLEN - podmět, přísudek, předmět, doplněk, přívlastek neshodný, příslovečné určení (účelu) - opakování, luštění, cvičení 5. SLOVESNÝ ROD (ČINNÝ, TRPNÝ) vč. ZVRATNÉHO PASIVA - luštění, test s výběrem z možností, procvičení 6. SLOVESNÝ VID (DOKONAVÝ, NEDOKONAVÝ, vidové dvojice) - vysvětlení, procvičení + hra (kreativní myšlení + procvičení vidu, vidových dvojicí) 7. SLOVESNÁ TŘÍDA A VZOR - postup přiřazení kategorie/vzoru, zápis, procvičení, luštění 8. CO VŠE URČUJEME U SLOVES - myšlenková mapa k zopakování 9. SADA 10 TESTŮ  - obdoba CERMAT testů, s řešením - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -  Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ. V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence: 1. KOMPETENCE K UČENÍ: - žák si sám plánuje a řídí učení (materiál vhodný i pro samostudium – obsahuje řešení) - rozlišení na práci ve skupině (hromadně řešené úkoly k pochopení okruhu vs. individuální testování: znovuvybavení pravidla/znalosti) - konstruktivní práce s chybou (zdůvodnění), navázání na to, co už známe (opakování) + postupné zvyšování úrovně obtížnosti a znalostí (opakujeme: osoba, číslo, čas à zařadíme: rod, vid) 2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ: - aplikace zadaného pravidla/poučky (teorie) při praktickém řešení cvičení - žák vychází ze zkušenosti a pracuje s chybou/poučkou/informacemi
UUCZ-359586
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>Testy a písemky>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
68.00