Chemické reakce - Koroze

Předmět:
Počet stran:
10
Velikost: 5.76 MB
Typ souboru: zip
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 7. 2025
Sdílet:

Materiál je primárně určen pro žáky 9. ročníku ZŠ do hodin chemie v rámci tematického celku chemické reakce. Tento materiál zahrnuje přípravu na 1 vyučovací hodinu.

Obsah a použití:

1. Materiál obsahuje krátkou prezentaci (jen 3 slidy) obsahující definici slova koroze a příklady kovů podléhající nějakým způsobem korozi.

2. Materiál obsahuje celkem 4 stanoviště, které jsem rozházela po třídě:

  • Stanoviště 1 - Pozorování korozivních produktů
  • K tomuto stanovišti budete potřebovat lupu nebo mikroskop (my použili stereolupu), dále pak nějaké korozní produkty, např. zrezlý hřebík.
  • Žáci mají za úkol prohlédnout si korozní předměty a zodpovědět přiložené otázky - první otázka je mířena přímo na pozorování, na zbylé dvě mohou odpovědět s pomocí telefonu.
  • Stanoviště 2 - Vliv některých produktů na průběh koroze
  • Zde se jedná o praktický pokus, všechny pomůcky naleznete sepsané na kartičce.
  • Jedná se o pokus, který musí žáci měsíc sledovat a zapisovat průběh koroze.
  • Součástí tohoto stanoviště je i tabulka vztahující se k pokusu.
  • Stanoviště 3 - Koroze kovů
  • Na tomto stanovišti se žáci dozvědí, jak probíhá koroze jednotlivých kovů (konkrétně železa, mědi, stříbra a zinku).
  • Dále je součástí krátký pracovní list, který na základě krátkých textů vyplní.
  • Texty i pracovní list jsem přiložila ke kartičce na stanoviště.
  • Stanoviště 4 - Ochrana proti korozi
  • Zde se žáci dozvědí, jaké jsou metody ochrany materiálů před korozí.
  • Součástí jsou poznámky, které si žáci vlepí do sešitu.
  • Po prostudování daných metod, žáci vyplní otázky týkající se ochrany před korozí.
  • Všechna stanoviště doporučuji vytisknout dvakrát, aby se práce ve třídě urychlila.

3. Dále materiál obsahuje řešení na otázky uvedené na jednotlivých stanovištích.

Další produkty od autora Barbora Podestátová

916342
Chemie
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Tento materiál je určen do hodin chemie pro žáky 9. ročníku v rámci učiva o názvosloví solí kyslíkatých kyselin
25.00 Kč
918279
Chemie
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Domino
Materiál je určen pro žáky 8. a 9. ročníku ZŠ do hodin chemie. Materiál lze využít jako opakování v 8. ročníku, když se
35.00 Kč
916340
Biologie
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Tento materiál na téma Vitaminy a minerály je určený primárně pro žáky 6. a 7. ročníků ZŠ do hodin rodinné výchovy nebo
30.00 Kč
918238
Biologie
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Tento materiál je primárně určen pro žáky 8. ročníku primárně do hodin přírodopisu v rámci tematických celků svalová
35.00 Kč
Chemické reakce - Koroze Chemické reakce - Koroze
Materiál je primárně určen pro žáky 9. ročníku ZŠ do hodin chemie v rámci tematického celku chemické reakce. Tento materiál zahrnuje přípravu na 1 vyučovací hodinu.Obsah a použití:1. Materiál obsahuje krátkou prezentaci (jen 3 slidy) obsahující definici slova koroze a příklady kovů podléhající nějakým způsobem korozi.2. Materiál obsahuje celkem 4 stanoviště, které jsem rozházela po třídě:Stanoviště 1 - Pozorování korozivních produktůK tomuto stanovišti budete potřebovat lupu nebo mikroskop (my použili stereolupu), dále pak nějaké korozní produkty, např. zrezlý hřebík.Žáci mají za úkol prohlédnout si korozní předměty a zodpovědět přiložené otázky - první otázka je mířena přímo na pozorování, na zbylé dvě mohou odpovědět s pomocí telefonu.Stanoviště 2 - Vliv některých produktů na průběh korozeZde se jedná o praktický pokus, všechny pomůcky naleznete sepsané na kartičce.Jedná se o pokus, který musí žáci měsíc sledovat a zapisovat průběh koroze.Součástí tohoto stanoviště je i tabulka vztahující se k pokusu.Stanoviště 3 - Koroze kovůNa tomto stanovišti se žáci dozvědí, jak probíhá koroze jednotlivých kovů (konkrétně železa, mědi, stříbra a zinku).Dále je součástí krátký pracovní list, který na základě krátkých textů vyplní.Texty i pracovní list jsem přiložila ke kartičce na stanoviště.Stanoviště 4 - Ochrana proti koroziZde se žáci dozvědí, jaké jsou metody ochrany materiálů před korozí.Součástí jsou poznámky, které si žáci vlepí do sešitu.Po prostudování daných metod, žáci vyplní otázky týkající se ochrany před korozí.Všechna stanoviště doporučuji vytisknout dvakrát, aby se práce ve třídě urychlila.3. Dále materiál obsahuje řešení na otázky uvedené na jednotlivých stanovištích.
UUCZ-918278
Chemie>Pracovní listy>Ostatní>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00