Materiál je primárně určen pro žáky 9. ročníku ZŠ do hodin chemie v rámci tematického celku chemické reakce. Tento materiál zahrnuje přípravu na 1 vyučovací hodinu.
Obsah a použití:
1. Materiál obsahuje krátkou prezentaci (jen 3 slidy) obsahující definici slova koroze a příklady kovů podléhající nějakým způsobem korozi.
2. Materiál obsahuje celkem 4 stanoviště, které jsem rozházela po třídě:
- Stanoviště 1 - Pozorování korozivních produktů
- K tomuto stanovišti budete potřebovat lupu nebo mikroskop (my použili stereolupu), dále pak nějaké korozní produkty, např. zrezlý hřebík.
- Žáci mají za úkol prohlédnout si korozní předměty a zodpovědět přiložené otázky - první otázka je mířena přímo na pozorování, na zbylé dvě mohou odpovědět s pomocí telefonu.
- Stanoviště 2 - Vliv některých produktů na průběh koroze
- Zde se jedná o praktický pokus, všechny pomůcky naleznete sepsané na kartičce.
- Jedná se o pokus, který musí žáci měsíc sledovat a zapisovat průběh koroze.
- Součástí tohoto stanoviště je i tabulka vztahující se k pokusu.
- Stanoviště 3 - Koroze kovů
- Na tomto stanovišti se žáci dozvědí, jak probíhá koroze jednotlivých kovů (konkrétně železa, mědi, stříbra a zinku).
- Dále je součástí krátký pracovní list, který na základě krátkých textů vyplní.
- Texty i pracovní list jsem přiložila ke kartičce na stanoviště.
- Stanoviště 4 - Ochrana proti korozi
- Zde se žáci dozvědí, jaké jsou metody ochrany materiálů před korozí.
- Součástí jsou poznámky, které si žáci vlepí do sešitu.
- Po prostudování daných metod, žáci vyplní otázky týkající se ochrany před korozí.
- Všechna stanoviště doporučuji vytisknout dvakrát, aby se práce ve třídě urychlila.
3. Dále materiál obsahuje řešení na otázky uvedené na jednotlivých stanovištích.