Prostorová představivost - krychlové stavby doplň na krychli, počítej puntíky

Ročník:
5., 6., 7., 8., 9.
Počet stran:
19
Velikost: 6.79 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
29. 1. 2024
Sdílet:

Pomůcky

  • řezačka a laminovačka

Obsah

  • žáci plní 3 úkoly:
    • doplnit stavbu nejmenším počtem krychliček na celou krychli - hledají stavbou zakryté krychličky,
    • stavba se skládá z tečkovaných hracích kostek, žáci počítají tečky na povrchu stavby (bez dna). Tečky ve stavbách nejsou doplněný úmyslně, abych se u žáků vyvarovala mechanickému nasčítání puntíků,
    • lze u některých staveb přesunout jednu krychličku, abychom doplňovali na menší krychli?
  • 23 krychlových staveb, 3 úrovně
    • 1. úroveň: 10 staveb, které mají pouze viditelné krychle,
    • 2. úroveň: 10 staveb, kde jsou některé krychličky schované za stavbou,
    • 3. úroveň: 3 stavby, složitější na doplnění na krychli.
  • můžete si vybrat ze 3 typů zadání:
    • kartičky bez řešení na druhé straně,
    • kartičky s řešením na druhé straně (vyjma přesunu krychličky na menší krychli),
    • ucelené 2 strany A4 všech staveb.
  • řešení pro učitele

Možný způsob hry

  • Je na Vás jaké ze 3 úkolů vyberete (doplnění na krychli, počítání puntíků, přesouvání krychličky pro získání menší krychle),
    • zadejte jako: nejdříve všechny stavby doplň na krychli a až poté začni počítat puntíky, nebo u jedné stavby rovnou zjisti všechny úkoly,
  • Nakopírujte všechny stavby jako 2 pracovní listy a nechte žáky pracovat,
  • žáci v pohybu: nakopírujte větší karty, ať s řešením, nebo bez, rozmístěte po třídě a žáci své výsledky zaznamenávají do sešitu, zdůrazněte, že si musí zapsat i číslo karty se stavbou. (Pokud máte kostky, mohou žáci stavby u stanovišť s kartami postavit).

Další produkty od autora Kateřina Šiková

525160
Matematika
8., 9., SŠ
Pracovní listy
Inspirováno úlohami z přijímacích testů na SŠ. Materiál obsahuje 15 "rostouchích" obrazců a ke každému se pojí několik
25.00 Kč
451558
Matematika
Pracovní listy
Žáci uskupují údaje dohromady, které vyjadřují totéž např.: sin60° = sin120°= sinπ/3 = sin2π/3 a odpovídající jednotkové
43.00 Kč
230791
Matematika
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Žáci mezi sebou soutěží a snaží se o správnost výpočtů, ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Pomůcky hrací
27.00 Kč
486908
Matematika - geometrie
4., 5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Dobrá prostorová představivost je pro žáky ohromnou výhodou při řešení úloh. Její pravidelné trénování vede k postupnému
25.00 Kč
Prostorová představivost - krychlové stavby doplň na krychli, počítej puntíky Prostorová představivost - krychlové stavby doplň na krychli, počítej puntíky
Pomůcky řezačka a laminovačka Obsah žáci plní 3 úkoly: doplnit stavbu nejmenším počtem krychliček na celou krychli - hledají stavbou zakryté krychličky, stavba se skládá z tečkovaných hracích kostek, žáci počítají tečky na povrchu stavby (bez dna). Tečky ve stavbách nejsou doplněný úmyslně, abych se u žáků vyvarovala mechanickému nasčítání puntíků, lze u některých staveb přesunout jednu krychličku, abychom doplňovali na menší krychli? 23 krychlových staveb, 3 úrovně 1. úroveň: 10 staveb, které mají pouze viditelné krychle, 2. úroveň: 10 staveb, kde jsou některé krychličky schované za stavbou, 3. úroveň: 3 stavby, složitější na doplnění na krychli. můžete si vybrat ze 3 typů zadání: kartičky bez řešení na druhé straně, kartičky s řešením na druhé straně (vyjma přesunu krychličky na menší krychli), ucelené 2 strany A4 všech staveb. řešení pro učitele Možný způsob hry Je na Vás jaké ze 3 úkolů vyberete (doplnění na krychli, počítání puntíků, přesouvání krychličky pro získání menší krychle), zadejte jako: nejdříve všechny stavby doplň na krychli a až poté začni počítat puntíky, nebo u jedné stavby rovnou zjisti všechny úkoly, Nakopírujte všechny stavby jako 2 pracovní listy a nechte žáky pracovat, žáci v pohybu: nakopírujte větší karty, ať s řešením, nebo bez, rozmístěte po třídě a žáci své výsledky zaznamenávají do sešitu, zdůrazněte, že si musí zapsat i číslo karty se stavbou. (Pokud máte kostky, mohou žáci stavby u stanovišť s kartami postavit).
UUCZ-327008
Matematika - geometrie>Pracovní listy>Ostatní>5.>6.>7.>8.>9.
39.00