Soustava dvou lineárních rovnic (různý počet řešení) + grafy

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
6
Velikost: 12.65 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
22. 4. 2024
Sdílet:

Cílem materiálu je

  • Jak počet řešení soustavy dvou lineárních rovnic ovlivňuje grafické řešení,
  • připomenutí metod na počítání soustavy dvou lineárních rovnic,
  • vědomí, že nezáleží kterou metodu zvolím,
  • vztah mezi počtem řešení a grafickým řešením.

Obsah

  • 7 soustav lineárních rovnic, lehčího typu (první 4 úlohy ), složitějšího se závorkami (další 3 úlohy),
    • žáci řeší početně, poté graficky, pak převádí do tvaru y =....
  • tabulka, do které žáci vpisují upravené soustavy z předchozího cvičení ve tvaru y = ... a hledají souvislost pro počet řešení a polohu grafů, vytváří vlastní předpisy,
  • 8 soustav lineárních rovnic, 3 lehčí soustavy, 5 těžších soustav, žáci nejprve po převedení y = ... určují kolik bude mít soustava řešení a jaká bude poloha grafů až poté ověřují výpočtem a konstrukcí,
  • PL pro žáky na jedné straně A4, nebo společně s předpřipravenými mřížemi pro jako oboustranný list A4.
  • řešení pro učitele.

Způsob řešení

  • Žáci mohou soustavy řešit libovolnou metodou, avšak už v průběhu hodiny se mi osvědčilo, když se průběžně objevovaly výpočty a grafy na tabuli od dvou žáků a každý s jinou metodou. Z mého pohledu je pro žáky velmi přínosné vidět, že jednu soustavu lze řešit oběma metodami (sčítací, dosazovací). Stávalo se mi, že někdy ani nezačnou úlohu počítat, protože neví, kterou metodu zvolit - víme, je to jedno.
  • Do budoucna žákům doporučím, aby hned po výpočtu dané soustavy konstruovali graf. Někteří mi ho na konci hodiny nestihli a buď museli dodělávat samostatně doma, nebo se o konstrukci ani nepokusili.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

269670
Matematika
2., 3.
Ostatní
Čísla a příklady sčítání, odčítání do 100. Rozstříhejte, utvořte hromádku pro dva hráče, odstartujte a žák s větším
32.00 Kč
161474
Matematika
4., 5., 6.
Pracovní listy
Orientovat se v grafech, umět vybrat co potřebuji a zpracovat data, která mám k dispozici. Cíl žák zaznamenává do
39.00 Kč
307219
Matematika
5., 6., 7.
Ostatní
Žáci mezi sebou soutěží. Pro postup po hracím poli je potřeba správných výpočtů. Ke kontrole učitel může žákům
34.00 Kč
861414
Matematika
4., 5., 6.
Pracovní listy
Násobilka s kontrolou! Materiál obsahuje 54 příkladů, ve kterých se správné výsledky kříží v tabulce, procvičování i
35.00 Kč
Soustava dvou lineárních rovnic (různý počet řešení) + grafy Soustava dvou lineárních rovnic (různý počet řešení) + grafy
Cílem materiálu je Jak počet řešení soustavy dvou lineárních rovnic ovlivňuje grafické řešení, připomenutí metod na počítání soustavy dvou lineárních rovnic, vědomí, že nezáleží kterou metodu zvolím, vztah mezi počtem řešení a grafickým řešením. Obsah 7 soustav lineárních rovnic, lehčího typu (první 4 úlohy ), složitějšího se závorkami (další 3 úlohy), žáci řeší početně, poté graficky, pak převádí do tvaru y =.... tabulka, do které žáci vpisují upravené soustavy z předchozího cvičení ve tvaru y = ... a hledají souvislost pro počet řešení a polohu grafů, vytváří vlastní předpisy, 8 soustav lineárních rovnic, 3 lehčí soustavy, 5 těžších soustav, žáci nejprve po převedení y = ... určují kolik bude mít soustava řešení a jaká bude poloha grafů až poté ověřují výpočtem a konstrukcí, PL pro žáky na jedné straně A4, nebo společně s předpřipravenými mřížemi pro jako oboustranný list A4. řešení pro učitele. Způsob řešení Žáci mohou soustavy řešit libovolnou metodou, avšak už v průběhu hodiny se mi osvědčilo, když se průběžně objevovaly výpočty a grafy na tabuli od dvou žáků a každý s jinou metodou. Z mého pohledu je pro žáky velmi přínosné vidět, že jednu soustavu lze řešit oběma metodami (sčítací, dosazovací). Stávalo se mi, že někdy ani nezačnou úlohu počítat, protože neví, kterou metodu zvolit - víme, je to jedno. Do budoucna žákům doporučím, aby hned po výpočtu dané soustavy konstruovali graf. Někteří mi ho na konci hodiny nestihli a buď museli dodělávat samostatně doma, nebo se o konstrukci ani nepokusili.  
UUCZ-156894
Matematika>Pracovní listy>9.>SŠ
30.00