Velikonoční matematika

Ročník:
Kategorie:
Téma:
Počet stran:
7
Velikost: 3.53 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
25. 3. 2024
Sdílet:

V celkem sedmi úkolech si žáci procvičí matematické operace v oboru do 1000, přednosti početních operací, logické uvažování, římské číslice od 1 do 12 a z geometrie přenášení úseček a části kružnic.

1 . Zašifrované příklady

  • Žáci podle obrázků doplní čísla za vajíčka a příklady vypočítají. Žáci si procvičí sčítání a odčítání do 1000 a také malou násobilku. Součástí je přednost početních operací. Poslední příklad je obtížnější.

2. Římské vajíčko

  • Žáci dokreslí chybějící římské číslice a do druhého vajíčka napíší jeho “kopii” v arabských číslech. Jsou použita čísla od 1 do 12.

3. Chybějící dekor

  • Zde si žáci na vajíčko jedorýsují pomocí kružítka části kružnic a tím vytvořit proužkatý dekor. Žáci vhodný střed najdou přeložením papíru na polovinu, to jim usnadní hledání osy vajíčka. 

4. Pomlázky

  • Žáci změří délky pomlázky v cm a mm a zapíší ji do rámečků. Poto porovnají, kdo má nejdelší a tomu přikreslí 5 stuh. Druhému 4, třetímu 3 atd.

5. Koleda

  • V tomto úkolu si žáci procvičí přenášení úseček. Nejprve je nutné si dorýsovat polopřímky, na které budou žáci úsečky/trasy přenášet. Zde záleží na přesnosti rýsování žáků.

6. Slovní úlohy

  • Ve celkem třech slovních úlohách si žáci procvičí sčítání a odčítání v oboru do 1000.

7. Velikonoční sudoku:

  • V tomto úkolu si žáci procvičí logické uvažování. Žáci si nastřihají obdélníčky s vajíčky z dolní tabulky a ty se snaží umístit do horní tabulky.

Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.

Materiál rozvíjí dle RVP:

  • M-5-1-01 využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání a násobení
  • M-5-1-02 provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel
  • M-5-1-03 zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel
  • M-5-1-04 řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel
  • M-5-2-02 čte a sestavuje jednoduché tabulky a diagramy
  • M-5-4-01 řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky

Klíčové kompetence:

  • Kompetence k učení - vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě
  • Kompetence k učení - operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy
  • Kompetence k řešení problémů - samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy

Další produkty od autora Magdalena Weinerová

443875
Český jazyk - čtení
3., 4., 5., 6.
Pracovní listy
Žáci za pomoci vyhledávače za pomocí klíčových slov zkoušejí najít slova do křížovky. Je dobré použít u úkolu číslo 3
25.00 Kč
433808
Český jazyk - gramatika
3., 4., 5.
Didaktické hry
Soubor se skládá se 48 kartiček vyjmenovaných slov, slov příbuzných, obtížnější slov či slov pro žáky méně známých. Lze
35.00 Kč
404558
Anglický jazyk
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje soubor sedmi plakátků s ikonami počasí na mapě Spojeného království s vybranými městy, dále sadu 14
35.00 Kč
369962
Vlastivěda
5.
Pracovní listy
Pracovní list s vynechanými informaci o Národním obrození. Žáci vyhledávají na internetu chybějící informace. Součástí
25.00 Kč
Velikonoční matematika Velikonoční matematika
V celkem sedmi úkolech si žáci procvičí matematické operace v oboru do 1000, přednosti početních operací, logické uvažování, římské číslice od 1 do 12 a z geometrie přenášení úseček a části kružnic. 1 . Zašifrované příklady Žáci podle obrázků doplní čísla za vajíčka a příklady vypočítají. Žáci si procvičí sčítání a odčítání do 1000 a také malou násobilku. Součástí je přednost početních operací. Poslední příklad je obtížnější. 2. Římské vajíčko Žáci dokreslí chybějící římské číslice a do druhého vajíčka napíší jeho “kopii” v arabských číslech. Jsou použita čísla od 1 do 12. 3. Chybějící dekor Zde si žáci na vajíčko jedorýsují pomocí kružítka části kružnic a tím vytvořit proužkatý dekor. Žáci vhodný střed najdou přeložením papíru na polovinu, to jim usnadní hledání osy vajíčka.  4. Pomlázky Žáci změří délky pomlázky v cm a mm a zapíší ji do rámečků. Poto porovnají, kdo má nejdelší a tomu přikreslí 5 stuh. Druhému 4, třetímu 3 atd. 5. Koleda V tomto úkolu si žáci procvičí přenášení úseček. Nejprve je nutné si dorýsovat polopřímky, na které budou žáci úsečky/trasy přenášet. Zde záleží na přesnosti rýsování žáků. 6. Slovní úlohy Ve celkem třech slovních úlohách si žáci procvičí sčítání a odčítání v oboru do 1000. 7. Velikonoční sudoku: V tomto úkolu si žáci procvičí logické uvažování. Žáci si nastřihají obdélníčky s vajíčky z dolní tabulky a ty se snaží umístit do horní tabulky. Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ. Materiál rozvíjí dle RVP: M-5-1-01 využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání a násobení M-5-1-02 provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel M-5-1-03 zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel M-5-1-04 řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel M-5-2-02 čte a sestavuje jednoduché tabulky a diagramy M-5-4-01 řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky Klíčové kompetence: Kompetence k učení - vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě Kompetence k učení - operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy Kompetence k řešení problémů - samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy
UUCZ-531915
Matematika>Matematika - geometrie>Pracovní listy>3.>4.>Velikonoce
30.00