Velikonoční matematika

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
7
Velikost: 3.53 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Magdalena Weinerová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
25. 3. 2024
Sdílet:

V celkem sedmi úkolech si žáci procvičí matematické operace v oboru do 1000, přednosti početních operací, logické uvažování, římské číslice od 1 do 12 a z geometrie přenášení úseček a části kružnic.

1 . Zašifrované příklady

  • Žáci podle obrázků doplní čísla za vajíčka a příklady vypočítají. Žáci si procvičí sčítání a odčítání do 1000 a také malou násobilku. Součástí je přednost početních operací. Poslední příklad je obtížnější.

2. Římské vajíčko

  • Žáci dokreslí chybějící římské číslice a do druhého vajíčka napíší jeho “kopii” v arabských číslech. Jsou použita čísla od 1 do 12.

3. Chybějící dekor

  • Zde si žáci na vajíčko jedorýsují pomocí kružítka části kružnic a tím vytvořit proužkatý dekor. Žáci vhodný střed najdou přeložením papíru na polovinu, to jim usnadní hledání osy vajíčka. 

4. Pomlázky

  • Žáci změří délky pomlázky v cm a mm a zapíší ji do rámečků. Poto porovnají, kdo má nejdelší a tomu přikreslí 5 stuh. Druhému 4, třetímu 3 atd.

5. Koleda

  • V tomto úkolu si žáci procvičí přenášení úseček. Nejprve je nutné si dorýsovat polopřímky, na které budou žáci úsečky/trasy přenášet. Zde záleží na přesnosti rýsování žáků.

6. Slovní úlohy

  • Ve celkem třech slovních úlohách si žáci procvičí sčítání a odčítání v oboru do 1000.

7. Velikonoční sudoku:

  • V tomto úkolu si žáci procvičí logické uvažování. Žáci si nastřihají obdélníčky s vajíčky z dolní tabulky a ty se snaží umístit do horní tabulky.

Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.

Materiál rozvíjí dle RVP:

  • M-5-1-01 využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání a násobení
  • M-5-1-02 provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel
  • M-5-1-03 zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel
  • M-5-1-04 řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel
  • M-5-2-02 čte a sestavuje jednoduché tabulky a diagramy
  • M-5-4-01 řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky

Klíčové kompetence:

  • Kompetence k učení - vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě
  • Kompetence k učení - operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy
  • Kompetence k řešení problémů - samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy

Další produkty od autora Magdalena Weinerová

443875
Český jazyk - čtení
3., 4., 5., 6.
Pracovní listy
Žáci za pomoci vyhledávače za pomocí klíčových slov zkoušejí najít slova do křížovky. Je dobré použít u úkolu číslo 3
25.00 Kč
742973
Anglický jazyk
2., 3.
Pracovní listy
Materiál obsahuje osm úkolů na seznámení, procvičení a upevnění vánoční slovní zásoby. Žáci se naučí celkem 12 slovíček
27.00 Kč
251529
Anglický jazyk
4., 5.
Pracovní listy
Pracovní listy sloužící k procvičování slovní zásoby Hobbies a k procvičování vět s použitím slov love, like, don´t like
30.00 Kč
415935
Nezařazené k předmětu
2., 3., 4.
Didaktické hry
Materiál má za úkol žáky seznámit se některými dalšími údaji o životě svatého Martina. Žáci budou potřebovat list na
35.00 Kč
Velikonoční matematika Velikonoční matematika
V celkem sedmi úkolech si žáci procvičí matematické operace v oboru do 1000, přednosti početních operací, logické uvažování, římské číslice od 1 do 12 a z geometrie přenášení úseček a části kružnic. 1 . Zašifrované příklady Žáci podle obrázků doplní čísla za vajíčka a příklady vypočítají. Žáci si procvičí sčítání a odčítání do 1000 a také malou násobilku. Součástí je přednost početních operací. Poslední příklad je obtížnější. 2. Římské vajíčko Žáci dokreslí chybějící římské číslice a do druhého vajíčka napíší jeho “kopii” v arabských číslech. Jsou použita čísla od 1 do 12. 3. Chybějící dekor Zde si žáci na vajíčko jedorýsují pomocí kružítka části kružnic a tím vytvořit proužkatý dekor. Žáci vhodný střed najdou přeložením papíru na polovinu, to jim usnadní hledání osy vajíčka.  4. Pomlázky Žáci změří délky pomlázky v cm a mm a zapíší ji do rámečků. Poto porovnají, kdo má nejdelší a tomu přikreslí 5 stuh. Druhému 4, třetímu 3 atd. 5. Koleda V tomto úkolu si žáci procvičí přenášení úseček. Nejprve je nutné si dorýsovat polopřímky, na které budou žáci úsečky/trasy přenášet. Zde záleží na přesnosti rýsování žáků. 6. Slovní úlohy Ve celkem třech slovních úlohách si žáci procvičí sčítání a odčítání v oboru do 1000. 7. Velikonoční sudoku: V tomto úkolu si žáci procvičí logické uvažování. Žáci si nastřihají obdélníčky s vajíčky z dolní tabulky a ty se snaží umístit do horní tabulky. Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ. Materiál rozvíjí dle RVP: M-5-1-01 využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání a násobení M-5-1-02 provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel M-5-1-03 zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel M-5-1-04 řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel M-5-2-02 čte a sestavuje jednoduché tabulky a diagramy M-5-4-01 řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky Klíčové kompetence: Kompetence k učení - vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě Kompetence k učení - operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy Kompetence k řešení problémů - samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy
UUCZ-531915
Matematika>Matematika - geometrie>Pracovní listy>3.>4.>🐰 Velikonoce
30.00