Začínáme zápis popisu konstrukce

Ročník:
5., 6., 7.
Kategorie:
Počet stran:
24
Velikost: 3.81 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
16. 4. 2025
Sdílet:

Snažím se úlohami vést žáky k porozumění matematickému zápisu konstrukce, aniž by měli pocit, že se ho musí učit zpaměti. Začínám spoj obrázek a matematický popis a končím zvládnutím konstrukce ze zápisu konstrukce.

Materiál jsem použila v 6. a 7. ročníku, kde jsme začínali zápisy geometrických konstrukcí.

Postupná gradace:

  • Narýsované obrázky umět spojit s matematickým zápisem,
  • slovní pokyny přepsat do matematického jazyka,
  • rýsovat dle slovních pokynů a doplnit matematickým zápisem,
  • rýsovat dle symbolických zápisů.

Obsah:

  • úlohy jednotlivě namnoženy na straně,
  • 21 symbolických zápisů a 30 obrázků k přiřazení, některé zcela špatné, jiným chybí symbolický zápis,
  • v obrázku (domečku) ve čtvercové síti hledá geometrické útvary, pojmenovává je a symbolický zapisuje,
  • vyjadřuje slovně jednoduché symbolické zápisy,
  • z narýsovaného čtverce doplňuje chybějící údaje do zápisu konstrukce,
  • žák dle slovního postupu rýsuje deltoid, lichoběžník a pravidelný šestiúhelník, možnost symbolického zápisu,
  • dle symbolického postupu rýsuje trojúhelník a pravoúhlý lichoběžník,
  • v symbolickém zápisu hledá chyby, které vyčte ze zkonstruovaného trojúhelníku,
  • dvě postupně rozkreslené konstrukce (kosodélník a trojúhelník podle věty usu), u kterých žák sám sestavuje symbolický zápis konstrukce, u kosodélníků otázky vedoucí k rozdělení čtyřúhelníků,
  • kontrolní desetiminutovka - oddělení A, B
  • řešení pro učitele.

 

Nenajdete zde úlohy, které si kladou za cíl samostatného zápisu popisu konstrukce společně s rýsováním!!! Zde má žák vždy pokyny napsané buď slovně nebo symbolicky.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

302291
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z
37.00 Kč
283831
Matematika
4., 5., 6.
Pracovní listy
Ozvláštněte písemné dělení vpisováním výsledků do tabulky, kde se výsledky kříží a žáci díky tomu získají kontrolu
30.00 Kč
206955
Matematika
2.
Pracovní listy
Sčítání a odčítání do 10 pomocí vah. Žák spočítá jednu stranu váhy a doplňuje chybějící číslo na straně druhé
30.00 Kč
980365
Matematika
7., 8., 9.
Pracovní listy
Kompletní balíček k číselným soustavám: pracovní listy, tabulky, kartičky i desetiminutovka. Materiál podporuje užití
45.00 Kč
Začínáme zápis popisu konstrukce Začínáme zápis popisu konstrukce
Snažím se úlohami vést žáky k porozumění matematickému zápisu konstrukce, aniž by měli pocit, že se ho musí učit zpaměti. Začínám spoj obrázek a matematický popis a končím zvládnutím konstrukce ze zápisu konstrukce. Materiál jsem použila v 6. a 7. ročníku, kde jsme začínali zápisy geometrických konstrukcí. Postupná gradace: Narýsované obrázky umět spojit s matematickým zápisem, slovní pokyny přepsat do matematického jazyka, rýsovat dle slovních pokynů a doplnit matematickým zápisem, rýsovat dle symbolických zápisů. Obsah: úlohy jednotlivě namnoženy na straně, 21 symbolických zápisů a 30 obrázků k přiřazení, některé zcela špatné, jiným chybí symbolický zápis, v obrázku (domečku) ve čtvercové síti hledá geometrické útvary, pojmenovává je a symbolický zapisuje, vyjadřuje slovně jednoduché symbolické zápisy, z narýsovaného čtverce doplňuje chybějící údaje do zápisu konstrukce, žák dle slovního postupu rýsuje deltoid, lichoběžník a pravidelný šestiúhelník, možnost symbolického zápisu, dle symbolického postupu rýsuje trojúhelník a pravoúhlý lichoběžník, v symbolickém zápisu hledá chyby, které vyčte ze zkonstruovaného trojúhelníku, dvě postupně rozkreslené konstrukce (kosodélník a trojúhelník podle věty usu), u kterých žák sám sestavuje symbolický zápis konstrukce, u kosodélníků otázky vedoucí k rozdělení čtyřúhelníků, kontrolní desetiminutovka - oddělení A, B řešení pro učitele.   Nenajdete zde úlohy, které si kladou za cíl samostatného zápisu popisu konstrukce společně s rýsováním!!! Zde má žák vždy pokyny napsané buď slovně nebo symbolicky.
UUCZ-156888
Matematika>Matematika - geometrie>Pracovní listy>5.>6.>7.
60.00