Začínáme zápis popisu konstrukce

Ročník:
5., 6., 7.
Kategorie:
Počet stran:
24
Velikost: 3.81 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
16. 4. 2025
Sdílet:

Snažím se úlohami vést žáky k porozumění matematickému zápisu konstrukce, aniž by měli pocit, že se ho musí učit zpaměti. Začínám spoj obrázek a matematický popis a končím zvládnutím konstrukce ze zápisu konstrukce.

Materiál jsem použila v 6. a 7. ročníku, kde jsme začínali zápisy geometrických konstrukcí.

Postupná gradace:

  • Narýsované obrázky umět spojit s matematickým zápisem,
  • slovní pokyny přepsat do matematického jazyka,
  • rýsovat dle slovních pokynů a doplnit matematickým zápisem,
  • rýsovat dle symbolických zápisů.

Obsah:

  • úlohy jednotlivě namnoženy na straně,
  • 21 symbolických zápisů a 30 obrázků k přiřazení, některé zcela špatné, jiným chybí symbolický zápis,
  • v obrázku (domečku) ve čtvercové síti hledá geometrické útvary, pojmenovává je a symbolický zapisuje,
  • vyjadřuje slovně jednoduché symbolické zápisy,
  • z narýsovaného čtverce doplňuje chybějící údaje do zápisu konstrukce,
  • žák dle slovního postupu rýsuje deltoid, lichoběžník a pravidelný šestiúhelník, možnost symbolického zápisu,
  • dle symbolického postupu rýsuje trojúhelník a pravoúhlý lichoběžník,
  • v symbolickém zápisu hledá chyby, které vyčte ze zkonstruovaného trojúhelníku,
  • dvě postupně rozkreslené konstrukce (kosodélník a trojúhelník podle věty usu), u kterých žák sám sestavuje symbolický zápis konstrukce, u kosodélníků otázky vedoucí k rozdělení čtyřúhelníků,
  • kontrolní desetiminutovka - oddělení A, B
  • řešení pro učitele.

 

Nenajdete zde úlohy, které si kladou za cíl samostatného zápisu popisu konstrukce společně s rýsováním!!! Zde má žák vždy pokyny napsané buď slovně nebo symbolicky.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

259786
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Zpestřete žákům příklady zaměřené na pořadí početních operací složením ornamentu z výsledků. Žáci se hned mohou ujistit
35.00 Kč
162105
Matematika
Pracovní listy
Někdy není potřeba z předpisu konstruovat graf. Stačí určit o jakou funkci se jedná a jaké vlastnosti lze z předpisu
45.00 Kč
316185
Matematika
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Vytvořeno pro žáky na 1. stupni, kteří zatím neznají desetinná čísla. Při tvoření jsem se snažila vyvarovat převodům
28.00 Kč
187503
Matematika
4., 5.
Pracovní listy
Ozvláštněte písemné dělení vpisováním výsledků do tabulky, kde se výsledky kříží a žáci díky tomu získají kontrolu
35.00 Kč
Začínáme zápis popisu konstrukce Začínáme zápis popisu konstrukce
Snažím se úlohami vést žáky k porozumění matematickému zápisu konstrukce, aniž by měli pocit, že se ho musí učit zpaměti. Začínám spoj obrázek a matematický popis a končím zvládnutím konstrukce ze zápisu konstrukce. Materiál jsem použila v 6. a 7. ročníku, kde jsme začínali zápisy geometrických konstrukcí. Postupná gradace: Narýsované obrázky umět spojit s matematickým zápisem, slovní pokyny přepsat do matematického jazyka, rýsovat dle slovních pokynů a doplnit matematickým zápisem, rýsovat dle symbolických zápisů. Obsah: úlohy jednotlivě namnoženy na straně, 21 symbolických zápisů a 30 obrázků k přiřazení, některé zcela špatné, jiným chybí symbolický zápis, v obrázku (domečku) ve čtvercové síti hledá geometrické útvary, pojmenovává je a symbolický zapisuje, vyjadřuje slovně jednoduché symbolické zápisy, z narýsovaného čtverce doplňuje chybějící údaje do zápisu konstrukce, žák dle slovního postupu rýsuje deltoid, lichoběžník a pravidelný šestiúhelník, možnost symbolického zápisu, dle symbolického postupu rýsuje trojúhelník a pravoúhlý lichoběžník, v symbolickém zápisu hledá chyby, které vyčte ze zkonstruovaného trojúhelníku, dvě postupně rozkreslené konstrukce (kosodélník a trojúhelník podle věty usu), u kterých žák sám sestavuje symbolický zápis konstrukce, u kosodélníků otázky vedoucí k rozdělení čtyřúhelníků, kontrolní desetiminutovka - oddělení A, B řešení pro učitele.   Nenajdete zde úlohy, které si kladou za cíl samostatného zápisu popisu konstrukce společně s rýsováním!!! Zde má žák vždy pokyny napsané buď slovně nebo symbolicky.
UUCZ-156888
Matematika>Matematika - geometrie>Pracovní listy>5.>6.>7.
60.00