Začínáme zápis popisu konstrukce

Ročník:
5., 6., 7.
Kategorie:
Počet stran:
24
Velikost: 3.81 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
16. 4. 2025
Sdílet:

Snažím se úlohami vést žáky k porozumění matematickému zápisu konstrukce, aniž by měli pocit, že se ho musí učit zpaměti. Začínám spoj obrázek a matematický popis a končím zvládnutím konstrukce ze zápisu konstrukce.

Materiál jsem použila v 6. a 7. ročníku, kde jsme začínali zápisy geometrických konstrukcí.

Postupná gradace:

  • Narýsované obrázky umět spojit s matematickým zápisem,
  • slovní pokyny přepsat do matematického jazyka,
  • rýsovat dle slovních pokynů a doplnit matematickým zápisem,
  • rýsovat dle symbolických zápisů.

Obsah:

  • úlohy jednotlivě namnoženy na straně,
  • 21 symbolických zápisů a 30 obrázků k přiřazení, některé zcela špatné, jiným chybí symbolický zápis,
  • v obrázku (domečku) ve čtvercové síti hledá geometrické útvary, pojmenovává je a symbolický zapisuje,
  • vyjadřuje slovně jednoduché symbolické zápisy,
  • z narýsovaného čtverce doplňuje chybějící údaje do zápisu konstrukce,
  • žák dle slovního postupu rýsuje deltoid, lichoběžník a pravidelný šestiúhelník, možnost symbolického zápisu,
  • dle symbolického postupu rýsuje trojúhelník a pravoúhlý lichoběžník,
  • v symbolickém zápisu hledá chyby, které vyčte ze zkonstruovaného trojúhelníku,
  • dvě postupně rozkreslené konstrukce (kosodélník a trojúhelník podle věty usu), u kterých žák sám sestavuje symbolický zápis konstrukce, u kosodélníků otázky vedoucí k rozdělení čtyřúhelníků,
  • kontrolní desetiminutovka - oddělení A, B
  • řešení pro učitele.

 

Nenajdete zde úlohy, které si kladou za cíl samostatného zápisu popisu konstrukce společně s rýsováním!!! Zde má žák vždy pokyny napsané buď slovně nebo symbolicky.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

206936
Matematika
2.
Pracovní listy
Sčítání a odčítání do 20 pomocí vah. Žák spočítá jednu stranu váhy a doplňuje chybějící číslo na straně druhé
30.00 Kč
683864
Matematika
8., 9.
Pracovní listy
Zjistit na jaké úrovni složitosti řešení lineárních rovnic se Vaši žáci zastavili? S využitím tohoto materiálu se
35.00 Kč
187503
Matematika
4., 5.
Pracovní listy
Ozvláštněte písemné dělení vpisováním výsledků do tabulky, kde se výsledky kříží a žáci díky tomu získají kontrolu
35.00 Kč
190732
Matematika
4., 5., 6., 7.
Pracovní listy
Úvod do početních operací se zlomky s pomocí grafických modelů. V závěru lehké slovní úlohy. Cíl žák zvládá zobrazovat
43.00 Kč
Začínáme zápis popisu konstrukce Začínáme zápis popisu konstrukce
Snažím se úlohami vést žáky k porozumění matematickému zápisu konstrukce, aniž by měli pocit, že se ho musí učit zpaměti. Začínám spoj obrázek a matematický popis a končím zvládnutím konstrukce ze zápisu konstrukce. Materiál jsem použila v 6. a 7. ročníku, kde jsme začínali zápisy geometrických konstrukcí. Postupná gradace: Narýsované obrázky umět spojit s matematickým zápisem, slovní pokyny přepsat do matematického jazyka, rýsovat dle slovních pokynů a doplnit matematickým zápisem, rýsovat dle symbolických zápisů. Obsah: úlohy jednotlivě namnoženy na straně, 21 symbolických zápisů a 30 obrázků k přiřazení, některé zcela špatné, jiným chybí symbolický zápis, v obrázku (domečku) ve čtvercové síti hledá geometrické útvary, pojmenovává je a symbolický zapisuje, vyjadřuje slovně jednoduché symbolické zápisy, z narýsovaného čtverce doplňuje chybějící údaje do zápisu konstrukce, žák dle slovního postupu rýsuje deltoid, lichoběžník a pravidelný šestiúhelník, možnost symbolického zápisu, dle symbolického postupu rýsuje trojúhelník a pravoúhlý lichoběžník, v symbolickém zápisu hledá chyby, které vyčte ze zkonstruovaného trojúhelníku, dvě postupně rozkreslené konstrukce (kosodélník a trojúhelník podle věty usu), u kterých žák sám sestavuje symbolický zápis konstrukce, u kosodélníků otázky vedoucí k rozdělení čtyřúhelníků, kontrolní desetiminutovka - oddělení A, B řešení pro učitele.   Nenajdete zde úlohy, které si kladou za cíl samostatného zápisu popisu konstrukce společně s rýsováním!!! Zde má žák vždy pokyny napsané buď slovně nebo symbolicky.
UUCZ-156888
Matematika>Matematika - geometrie>Pracovní listy>5.>6.>7.
60.00