Zábavné procházky - hledačky nejen na ŠVP

Ročník:
Počet stran:
21
Velikost: 7.13 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
23. 4. 2025
Sdílet:

 

Hledačky a procházková BINGA budou parádním zpestřením každé procházky s dětmi do parku, města, po vesnici, na škole v přírodě nebo do ZOO. Děti nejen hledají, ale i pojmenovávají. Rozvíjí tak zároveň postřeh a slovní zásobu. A bude zábava!

Obsahem je:

  • 6 tématických listů A4 na hledačky při procházkách
  • ukázka možného řešení pro všechny procházky
  • 1 list s univerzální hledačkou
  • procházkové BINGO (na všechny typy procházek dle témat níže - 5 listů s obrázky + vyplňovací arch)

 

Témata:

  • 2x příroda/les
  • park
  • vesnice
  • město
  • ZOO



Práce s materiálem:

  • hledačky využijete při procházkách, kdy děti hledají dané věci z pracovního listu. Když na nějakou narazí, zaškrtnou ji a na řádek pod obrázek ji také pojmenují. Obrázky se tak stávají variabilnějšími a děti si zároveň rozvíjí slovní zásobu, postřeh, mají zážitek z objevu, ale můžete dbát i na pravopis, podle věku dětí.
  • doporučuji listy dětem umístit na klipové desky či jinou pevnou podložku.
  • univerzální list “NAJDI NĚCO CO:” využijete v jakémkoliv prostředí, ale ideální bude v přírodě.

 

  • PROCHÁZKOVÉ BINGO - přípravu doporučuji již před procházkou, vytiskněte dětem list s obrázky podle místa, kam půjdete. Obrázky si nejprve společně pojmenujte a děti pak popřemýšlí, kterých 16 z 24 si vystříhnou a nalepí do políček v listu BINGO. Řekněte dětem, kam konkrétně na procházku půjdete a oni pak musí přemýšlet, co všechno v daném místě mohou potkat, na co tam s největší pravděpodobností narazí. Mezi obrázky jsou občas i nějaké chytáky k zamyšlení. 🙂
  • Na řádky mohou rovnou napsat názvy věcí, které budou hledat (můžete využít v ČJ). Ale mohou věci pojmenovávat a psát až při procházce a nebo nemusíte řádky využít vůbec. Když něco z věcí, které si vybrali a nalepili najdou, přeškrtnou si to a pokračují. Až najdou 4 obrázky v řadě nebo diagonále, zavolají “BINGO” a mohou dostat odměnu. Systém vyhodnocování nechám už na vás.

 

Další produkty od autora Kateřina Ivaškovičová

851401
Matematika
2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Hravou formou ve 2. ročníku uvedete děti do principu násobilky. Jedná se o základní příklady násobilky 1 - 5 (vždy jen
60.00 Kč
850350
Matematika
2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Násobilka je pro některé děti velmi těžkým učivem, a proto je ideální začít "skupinkováním". Usnadním Vám ho těmito
80.00 Kč
801510
Matematika - geometrie
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Přehled učiva
Přehled základních jednotek s obrázky, které dětem umožní představu o tom, co můžeme v dané jednotce změřit . Na každém
30.00 Kč
852473
Český jazyk - gramatika
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Pomocí těchto kartiček a pracovních listů s běhačkami ve 3. ročníku vyvodíte a ve 4. a 5. ročníku si připomenete
80.00 Kč
Zábavné procházky - hledačky nejen na ŠVP Zábavné procházky - hledačky nejen na ŠVP
 Hledačky a procházková BINGA budou parádním zpestřením každé procházky s dětmi do parku, města, po vesnici, na škole v přírodě nebo do ZOO. Děti nejen hledají, ale i pojmenovávají. Rozvíjí tak zároveň postřeh a slovní zásobu. A bude zábava!Obsahem je:6 tématických listů A4 na hledačky při procházkáchukázka možného řešení pro všechny procházky1 list s univerzální hledačkouprocházkové BINGO (na všechny typy procházek dle témat níže - 5 listů s obrázky + vyplňovací arch) Témata:2x příroda/lesparkvesniceměstoZOOPráce s materiálem:hledačky využijete při procházkách, kdy děti hledají dané věci z pracovního listu. Když na nějakou narazí, zaškrtnou ji a na řádek pod obrázek ji také pojmenují. Obrázky se tak stávají variabilnějšími a děti si zároveň rozvíjí slovní zásobu, postřeh, mají zážitek z objevu, ale můžete dbát i na pravopis, podle věku dětí.doporučuji listy dětem umístit na klipové desky či jinou pevnou podložku.univerzální list “NAJDI NĚCO CO:” využijete v jakémkoliv prostředí, ale ideální bude v přírodě. PROCHÁZKOVÉ BINGO - přípravu doporučuji již před procházkou, vytiskněte dětem list s obrázky podle místa, kam půjdete. Obrázky si nejprve společně pojmenujte a děti pak popřemýšlí, kterých 16 z 24 si vystříhnou a nalepí do políček v listu BINGO. Řekněte dětem, kam konkrétně na procházku půjdete a oni pak musí přemýšlet, co všechno v daném místě mohou potkat, na co tam s největší pravděpodobností narazí. Mezi obrázky jsou občas i nějaké chytáky k zamyšlení. 🙂Na řádky mohou rovnou napsat názvy věcí, které budou hledat (můžete využít v ČJ). Ale mohou věci pojmenovávat a psát až při procházce a nebo nemusíte řádky využít vůbec. Když něco z věcí, které si vybrali a nalepili najdou, přeškrtnou si to a pokračují. Až najdou 4 obrázky v řadě nebo diagonále, zavolají “BINGO” a mohou dostat odměnu. Systém vyhodnocování nechám už na vás. 
UUCZ-862937
Přírodověda>Prvouka>Nezařazené k předmětu>Bingo>Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka>1.>2.>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ
60.00