Hledačky a procházková BINGA budou parádním zpestřením každé procházky s dětmi do parku, města, po vesnici, na škole v přírodě nebo do ZOO. Děti nejen hledají, ale i pojmenovávají. Rozvíjí tak zároveň postřeh a slovní zásobu. A bude zábava!
Obsahem je:
- 6 tématických listů A4 na hledačky při procházkách
- ukázka možného řešení pro všechny procházky
- 1 list s univerzální hledačkou
- procházkové BINGO (na všechny typy procházek dle témat níže - 5 listů s obrázky + vyplňovací arch)
Témata:
- 2x příroda/les
- park
- vesnice
- město
- ZOO
Práce s materiálem:
- hledačky využijete při procházkách, kdy děti hledají dané věci z pracovního listu. Když na nějakou narazí, zaškrtnou ji a na řádek pod obrázek ji také pojmenují. Obrázky se tak stávají variabilnějšími a děti si zároveň rozvíjí slovní zásobu, postřeh, mají zážitek z objevu, ale můžete dbát i na pravopis, podle věku dětí.
- doporučuji listy dětem umístit na klipové desky či jinou pevnou podložku.
- univerzální list “NAJDI NĚCO CO:” využijete v jakémkoliv prostředí, ale ideální bude v přírodě.
- PROCHÁZKOVÉ BINGO - přípravu doporučuji již před procházkou, vytiskněte dětem list s obrázky podle místa, kam půjdete. Obrázky si nejprve společně pojmenujte a děti pak popřemýšlí, kterých 16 z 24 si vystříhnou a nalepí do políček v listu BINGO. Řekněte dětem, kam konkrétně na procházku půjdete a oni pak musí přemýšlet, co všechno v daném místě mohou potkat, na co tam s největší pravděpodobností narazí. Mezi obrázky jsou občas i nějaké chytáky k zamyšlení. 🙂
- Na řádky mohou rovnou napsat názvy věcí, které budou hledat (můžete využít v ČJ). Ale mohou věci pojmenovávat a psát až při procházce a nebo nemusíte řádky využít vůbec. Když něco z věcí, které si vybrali a nalepili najdou, přeškrtnou si to a pokračují. Až najdou 4 obrázky v řadě nebo diagonále, zavolají “BINGO” a mohou dostat odměnu. Systém vyhodnocování nechám už na vás.