CH. DICKENS - Vánoční koleda (sada aktivit)

Počet stran:
42
Velikost: 24.36 MB
Typ souboru: zip
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Sada aktivit do literatury - téma Charles Dickens - Vánoční koleda (povídka, kapitalismus, sociální rozdíly).

Soubor obsahuje sadu aktivit a prezentaci s návodem, jak s tímto materiálem pracovat. (Detaily v náhledových obrázcích.)

Celkem 6 aktivit ke skupinové práci s textem určených pro práci s cryptexem (lze provést i bez cryptexu - součástí souboru je papírový cryptex, do kterého žáci zapisují kód). Žáci pracují samostatně ve skupinkách (mají k dispozici balíček s aktivitami, cryptex a pravidla; sami si organizují, dělí a řídí práci - cílem je splnit všech šest aktivit, které odhalují šestimístný kód v cryptexu. Na závěr hodiny je směřována reflexe - diskuze (třída/dvojice/skupina) či individuální slohová práce - ve formě úvahy (v nižších ročnících pouze zamyšlení, postřehy), v níž se žáci zamýšlí nad fenoménem peněz, bohatství, a to v kontextu myšlenek z povídky). 


1. aktivita: OSMISMĚRKA popisující děj povídky Vánoční koleda (požadovaná slova nahrazena obrázky)

2. aktivita: ŠIFRA Z INICIÁL (Žáci uvádí iniciálu slova vyjádřeného obrázkem.)

3. aktivita: ZAKRÝVACÍ HRA (Spočívá v zakrytí ukázek z knížky kartičkou s textem, která na tuto ukázku navazuje. Žáci kartičky kladou textem dolů a správnost svého řešení si ověří tak, že zadní strany kartiček vytvoří celistvý obraz.)

4. aktivita: NÁVAZNOST REPLIK V DIALOGU (Obrázek udává situaci s první replikou/promluvou, za niž žáci řadí další výpovědi tak, jak se uskutečnily v rámci dialogu. 

5. aktivita: DICKENSŮV ŽIVOTOPIS (K životopisu se pojí deset tvrzení. Úkolem žáků je spočítat, kolik z nich je pravdivých v závislosti na informacích získaných v textu.)

6. aktivita KŘÍŽOVKA (Obsahuje ukázku z Vánoční koledy; úkolem žáků je vyhledat konkrétní informace a vyplnit je do křížovky.  

Pokud žáci zadají správný kód, obsahem cryptexu jsou mince, na což navazuje poslední aktivita - úvaha, diskuze či zamyšlení nad tím jak jsou pojímány v Dickensově povídce (výhody, nevýhody, lze brainstorming atd.). 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.

V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:


1. KOMPETENCE K UČENÍ:
- žáci si sami plánují, rozdělují a řídí práci v rámci své skupiny
- žáci nacvičují řazení textů do textové návaznosti (analytické myšlení)
- žáci si dělí činnost dle svých schopností (z šesti nabízených aktivit jsou některé jednodušší než jiné - např. iniciálová šifra)
- řízení činnosti ve skupině, zodpovědnost za svůj podíl na práci


2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ
- žák identifikuje proměnné v problému/úkolu, pracuje efektivně ve vymezeném čase
- vybírá vhodné řešení, navrhuje postup
- žák řeší problém aktivně a sám, ale případně požádá o pomoc


3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ:
- třídí informace dle účelu
- v rámci skupiny rozvíjí asertivní jednání (dělba činností, nabídka pomoci, komunikace členů)

4. KOMPETENCE SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ + PRACOVNÍ:
- žáci řeší problém samostatně (svou dílčí část) i společně (celá šifra)
- tolerance vůči individuálnímu tempu spolužáků, nabídka pomoci
- radost z úspěchů vlastního i ostatních
- žák pojmenovává a zvládá své emoce (omezený čas na splnění úkolu)
- navrhuje dílčí kroky k řešení problému
- vede skupinu empaticky a asertivně ke splnění úkolu bez ohledu na osobní vztah vůči členům skupiny

 

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

423944
Český jazyk
4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Omalovánky
Překlad básničky Roberta L. Maye o malém vysmívaném sobovi, který nakonec zachránil Vánoce. (+ omalovánka a metodika k
50.00 Kč
6709
Český jazyk
7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Souhrnné opakování přísudku: 1. Přehled pro žáky - druhy přísudku (vhodné i pro žáky s SPU) 2. 9 pracovních listů +
40.00 Kč
11594
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
- 38 pracovních listů + jejich kopie s vyplněným řešením - lze vytisknout jako komplexní pracovní sešit i jako stránku /
65.00 Kč
113043
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Ujasnění literárních pojmů z PRÓZY hravou formou ( 6 aktivit s řešením či individuální zpětnou vazbou): - - - - - - - -
35.00 Kč
CH. DICKENS - Vánoční koleda (sada aktivit) CH. DICKENS - Vánoční koleda (sada aktivit)
Sada aktivit do literatury - téma Charles Dickens - Vánoční koleda (povídka, kapitalismus, sociální rozdíly). Soubor obsahuje sadu aktivit a prezentaci s návodem, jak s tímto materiálem pracovat. (Detaily v náhledových obrázcích.) Celkem 6 aktivit ke skupinové práci s textem určených pro práci s cryptexem (lze provést i bez cryptexu - součástí souboru je papírový cryptex, do kterého žáci zapisují kód). Žáci pracují samostatně ve skupinkách (mají k dispozici balíček s aktivitami, cryptex a pravidla; sami si organizují, dělí a řídí práci - cílem je splnit všech šest aktivit, které odhalují šestimístný kód v cryptexu. Na závěr hodiny je směřována reflexe - diskuze (třída/dvojice/skupina) či individuální slohová práce - ve formě úvahy (v nižších ročnících pouze zamyšlení, postřehy), v níž se žáci zamýšlí nad fenoménem peněz, bohatství, a to v kontextu myšlenek z povídky).  1. aktivita: OSMISMĚRKA popisující děj povídky Vánoční koleda (požadovaná slova nahrazena obrázky) 2. aktivita: ŠIFRA Z INICIÁL (Žáci uvádí iniciálu slova vyjádřeného obrázkem.) 3. aktivita: ZAKRÝVACÍ HRA (Spočívá v zakrytí ukázek z knížky kartičkou s textem, která na tuto ukázku navazuje. Žáci kartičky kladou textem dolů a správnost svého řešení si ověří tak, že zadní strany kartiček vytvoří celistvý obraz.) 4. aktivita: NÁVAZNOST REPLIK V DIALOGU (Obrázek udává situaci s první replikou/promluvou, za niž žáci řadí další výpovědi tak, jak se uskutečnily v rámci dialogu.  5. aktivita: DICKENSŮV ŽIVOTOPIS (K životopisu se pojí deset tvrzení. Úkolem žáků je spočítat, kolik z nich je pravdivých v závislosti na informacích získaných v textu.) 6. aktivita KŘÍŽOVKA (Obsahuje ukázku z Vánoční koledy; úkolem žáků je vyhledat konkrétní informace a vyplnit je do křížovky.   Pokud žáci zadají správný kód, obsahem cryptexu jsou mince, na což navazuje poslední aktivita - úvaha, diskuze či zamyšlení nad tím jak jsou pojímány v Dickensově povídce (výhody, nevýhody, lze brainstorming atd.).  - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ. V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence: 1. KOMPETENCE K UČENÍ: - žáci si sami plánují, rozdělují a řídí práci v rámci své skupiny - žáci nacvičují řazení textů do textové návaznosti (analytické myšlení) - žáci si dělí činnost dle svých schopností (z šesti nabízených aktivit jsou některé jednodušší než jiné - např. iniciálová šifra) - řízení činnosti ve skupině, zodpovědnost za svůj podíl na práci 2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ - žák identifikuje proměnné v problému/úkolu, pracuje efektivně ve vymezeném čase - vybírá vhodné řešení, navrhuje postup - žák řeší problém aktivně a sám, ale případně požádá o pomoc 3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ: - třídí informace dle účelu - v rámci skupiny rozvíjí asertivní jednání (dělba činností, nabídka pomoci, komunikace členů) 4. KOMPETENCE SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ + PRACOVNÍ: - žáci řeší problém samostatně (svou dílčí část) i společně (celá šifra) - tolerance vůči individuálnímu tempu spolužáků, nabídka pomoci - radost z úspěchů vlastního i ostatních - žák pojmenovává a zvládá své emoce (omezený čas na splnění úkolu) - navrhuje dílčí kroky k řešení problému - vede skupinu empaticky a asertivně ke splnění úkolu bez ohledu na osobní vztah vůči členům skupiny  
UUCZ-223983
Český jazyk - literatura>Didaktické hry>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>5.>6.>7.>8.>9.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>Čtenářská gramotnost 2. stupeň>Vánoce
38.00