Slovní úlohy se zvířátky a ozoboty

Ročník:
Počet stran:
6
Velikost: 4.06 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
22. 10. 2024
Sdílet:

Žáci si na 30 netradičních slovních úlohách procvičí násobení a dělení, sčítání a odčítání. U některých slovních úloh si vystačí s logickou úvahou. Informace ze slovních úloh vycházejí z reálných podkladů či rekordů o daných zvířatech.

Je vhodné, aby žáci pracovali ve dvojici.

Žáci si nejprve vypočítají slovní úlohy a poté podle výsledků zakreslí kódy pro ozoboty do mapky. Ozobot by měl projet celou zoologickou zahradou a vrátit se na start.

Mapka pro ozobota je ve dvou stránkách formátu A4, je nutné na jedné stránce odstřihnout proužeka stránky si slepit.

Mapku stačí vytisknout i černobíle, barevné kódy se tisknout nemusí, stačí je žákům promítnout.

Ozobot startuje u panáčka se zelenou šipkou.

Doporučení:

Připomeneme žákům, že ozobot je jenom robot, že občas si neumí poradit. Velmi záleží na světelných podmínkách ve třídě a na zvolených barevných odstínech, někdy robot “neposlechne”, pokud nejsou úplné ideální podmínky.

Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.

Materiál rozvíjí dle RVP:

  • M-5-1-01 využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání a násobení
  • M-5-1-02 provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel
  • M-5-1-03 zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel
  • M-5-1-04 řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel
  • M-5-2-02 čte a sestavuje jednoduché tabulky a diagramy
  • M-5-4-01 řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky
  • I-5-2-01 sestavuje a testuje symbolické zápisy postupů
  • I-5-2-02 popíše jednoduchý problém, navrhne a popíše jednotlivé kroky jeho řešení
  • I-5-2-04 ověří správnost jím navrženého postupu či programu, najde a opraví v něm případnou chybu
  • I-5-4-03 dodržuje bezpečnostní a jiná pravidla pro práci s digitálními technologiemi

Klíčové kompetence:

  • Kompetence k učení - vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě
  • Kompetence k učení -  operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy
  • Kompetence k řešení problémů - samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy
  • Kompetence sociální a personální - účinně spolupracuje ve skupině, podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu, na základě poznání nebo přijetí nové role v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce
  • Kompetence sociální a personální - přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy, chápe potřebu efektivně spolupracovat s druhými při řešení daného úkolu, oceňuje zkušenosti druhých lidí, respektuje různá hlediska a čerpá poučení z toho, co si druzí lidé myslí, říkají a dělají
  • Kompetence digitální - ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby; využívá je při učení i při zapojení do života školy a do společnosti; samostatně rozhoduje, které technologie pro jakou činnost či řešený problém použít
  • Kompetence digitální -  získává, vyhledává, kriticky posuzuje, spravuje a sdílí data, informace a digitální obsah, k tomu volí postupy, způsoby a prostředky, které odpovídají konkrétní situaci a účelu

Další produkty od autora Magdalena Weinerová

371612
Dějepis
5., 7., 8., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pracovní list s vynechanými informaci tématu Kultura v druhé polovině 19. století (Božena, Němcová, Národní divadlo,...)
25.00 Kč
708433
Matematika
4.
Pracovní listy
Materiál se skládá ze šesti aktivit, při kterých si žáci procvičí pamětné sčítání a odčítání, dělení se zbytkem
30.00 Kč
443713
Anglický jazyk
3., 4., 5., 6.
Pracovní listy
Soubor devíti aktivit pro seznámení s vánoční slovní zásobou (25 slov). Při splnění všech aktivit žákům vznikne vánoční
39.00 Kč
251529
Anglický jazyk
4., 5.
Pracovní listy
Pracovní listy sloužící k procvičování slovní zásoby Hobbies a k procvičování vět s použitím slov love, like, don´t like
30.00 Kč
Slovní úlohy se zvířátky a ozoboty Slovní úlohy se zvířátky a ozoboty
Žáci si na 30 netradičních slovních úlohách procvičí násobení a dělení, sčítání a odčítání. U některých slovních úloh si vystačí s logickou úvahou. Informace ze slovních úloh vycházejí z reálných podkladů či rekordů o daných zvířatech. Je vhodné, aby žáci pracovali ve dvojici. Žáci si nejprve vypočítají slovní úlohy a poté podle výsledků zakreslí kódy pro ozoboty do mapky. Ozobot by měl projet celou zoologickou zahradou a vrátit se na start. Mapka pro ozobota je ve dvou stránkách formátu A4, je nutné na jedné stránce odstřihnout proužeka stránky si slepit. Mapku stačí vytisknout i černobíle, barevné kódy se tisknout nemusí, stačí je žákům promítnout. Ozobot startuje u panáčka se zelenou šipkou. Doporučení: Připomeneme žákům, že ozobot je jenom robot, že občas si neumí poradit. Velmi záleží na světelných podmínkách ve třídě a na zvolených barevných odstínech, někdy robot “neposlechne”, pokud nejsou úplné ideální podmínky. Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ. Materiál rozvíjí dle RVP: M-5-1-01 využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání a násobení M-5-1-02 provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel M-5-1-03 zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel M-5-1-04 řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel M-5-2-02 čte a sestavuje jednoduché tabulky a diagramy M-5-4-01 řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky I-5-2-01 sestavuje a testuje symbolické zápisy postupů I-5-2-02 popíše jednoduchý problém, navrhne a popíše jednotlivé kroky jeho řešení I-5-2-04 ověří správnost jím navrženého postupu či programu, najde a opraví v něm případnou chybu I-5-4-03 dodržuje bezpečnostní a jiná pravidla pro práci s digitálními technologiemi Klíčové kompetence: Kompetence k učení - vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě Kompetence k učení -  operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy Kompetence k řešení problémů - samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy Kompetence sociální a personální - účinně spolupracuje ve skupině, podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu, na základě poznání nebo přijetí nové role v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce Kompetence sociální a personální - přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy, chápe potřebu efektivně spolupracovat s druhými při řešení daného úkolu, oceňuje zkušenosti druhých lidí, respektuje různá hlediska a čerpá poučení z toho, co si druzí lidé myslí, říkají a dělají Kompetence digitální - ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby; využívá je při učení i při zapojení do života školy a do společnosti; samostatně rozhoduje, které technologie pro jakou činnost či řešený problém použít Kompetence digitální -  získává, vyhledává, kriticky posuzuje, spravuje a sdílí data, informace a digitální obsah, k tomu volí postupy, způsoby a prostředky, které odpovídají konkrétní situaci a účelu
UUCZ-404315
Informatika>Matematika>Pracovní listy>Ostatní>4.>5.
49.00