Slovní úlohy se zvířátky a ozoboty

Ročník:
Počet stran:
6
Velikost: 4.06 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Magdalena Weinerová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
22. 10. 2024
Sdílet:

Žáci si na 30 netradičních slovních úlohách procvičí násobení a dělení, sčítání a odčítání. U některých slovních úloh si vystačí s logickou úvahou. Informace ze slovních úloh vycházejí z reálných podkladů či rekordů o daných zvířatech.

Je vhodné, aby žáci pracovali ve dvojici.

Žáci si nejprve vypočítají slovní úlohy a poté podle výsledků zakreslí kódy pro ozoboty do mapky. Ozobot by měl projet celou zoologickou zahradou a vrátit se na start.

Mapka pro ozobota je ve dvou stránkách formátu A4, je nutné na jedné stránce odstřihnout proužeka stránky si slepit.

Mapku stačí vytisknout i černobíle, barevné kódy se tisknout nemusí, stačí je žákům promítnout.

Ozobot startuje u panáčka se zelenou šipkou.

Doporučení:

Připomeneme žákům, že ozobot je jenom robot, že občas si neumí poradit. Velmi záleží na světelných podmínkách ve třídě a na zvolených barevných odstínech, někdy robot “neposlechne”, pokud nejsou úplné ideální podmínky.

Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.

Materiál rozvíjí dle RVP:

  • M-5-1-01 využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání a násobení
  • M-5-1-02 provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel
  • M-5-1-03 zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel
  • M-5-1-04 řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel
  • M-5-2-02 čte a sestavuje jednoduché tabulky a diagramy
  • M-5-4-01 řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky
  • I-5-2-01 sestavuje a testuje symbolické zápisy postupů
  • I-5-2-02 popíše jednoduchý problém, navrhne a popíše jednotlivé kroky jeho řešení
  • I-5-2-04 ověří správnost jím navrženého postupu či programu, najde a opraví v něm případnou chybu
  • I-5-4-03 dodržuje bezpečnostní a jiná pravidla pro práci s digitálními technologiemi

Klíčové kompetence:

  • Kompetence k učení - vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě
  • Kompetence k učení -  operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy
  • Kompetence k řešení problémů - samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy
  • Kompetence sociální a personální - účinně spolupracuje ve skupině, podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu, na základě poznání nebo přijetí nové role v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce
  • Kompetence sociální a personální - přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy, chápe potřebu efektivně spolupracovat s druhými při řešení daného úkolu, oceňuje zkušenosti druhých lidí, respektuje různá hlediska a čerpá poučení z toho, co si druzí lidé myslí, říkají a dělají
  • Kompetence digitální - ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby; využívá je při učení i při zapojení do života školy a do společnosti; samostatně rozhoduje, které technologie pro jakou činnost či řešený problém použít
  • Kompetence digitální -  získává, vyhledává, kriticky posuzuje, spravuje a sdílí data, informace a digitální obsah, k tomu volí postupy, způsoby a prostředky, které odpovídají konkrétní situaci a účelu

Další produkty od autora Magdalena Weinerová

403773
Anglický jazyk
3., 4.
Pracovní listy
V materiálu se žáci seznámí s vybranou halloweenskou slovní zásobou. Zopakují si barvy, čísla. Při každém úkolu si
30.00 Kč
433807
Anglický jazyk
3., 4., 5., 6., 7.
Didaktické hry
Soubor se skládá se 80 kartiček vánočních zvyků, aktivit či dekorací včetně pozadí. Lze vytisknout i jednostranně
30.00 Kč
415935
Nezařazené k předmětu
2., 3., 4.
Didaktické hry
Materiál má za úkol žáky seznámit se některými dalšími údaji o životě svatého Martina. Žáci budou potřebovat list na
35.00 Kč
531915
Matematika
3., 4.
Pracovní listy
V celkem sedmi úkolech si žáci procvičí matematické operace v oboru do 1000, přednosti početních operací, logické
30.00 Kč
Slovní úlohy se zvířátky a ozoboty Slovní úlohy se zvířátky a ozoboty
Žáci si na 30 netradičních slovních úlohách procvičí násobení a dělení, sčítání a odčítání. U některých slovních úloh si vystačí s logickou úvahou. Informace ze slovních úloh vycházejí z reálných podkladů či rekordů o daných zvířatech. Je vhodné, aby žáci pracovali ve dvojici. Žáci si nejprve vypočítají slovní úlohy a poté podle výsledků zakreslí kódy pro ozoboty do mapky. Ozobot by měl projet celou zoologickou zahradou a vrátit se na start. Mapka pro ozobota je ve dvou stránkách formátu A4, je nutné na jedné stránce odstřihnout proužeka stránky si slepit. Mapku stačí vytisknout i černobíle, barevné kódy se tisknout nemusí, stačí je žákům promítnout. Ozobot startuje u panáčka se zelenou šipkou. Doporučení: Připomeneme žákům, že ozobot je jenom robot, že občas si neumí poradit. Velmi záleží na světelných podmínkách ve třídě a na zvolených barevných odstínech, někdy robot “neposlechne”, pokud nejsou úplné ideální podmínky. Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ. Materiál rozvíjí dle RVP: M-5-1-01 využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání a násobení M-5-1-02 provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel M-5-1-03 zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel M-5-1-04 řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel M-5-2-02 čte a sestavuje jednoduché tabulky a diagramy M-5-4-01 řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky I-5-2-01 sestavuje a testuje symbolické zápisy postupů I-5-2-02 popíše jednoduchý problém, navrhne a popíše jednotlivé kroky jeho řešení I-5-2-04 ověří správnost jím navrženého postupu či programu, najde a opraví v něm případnou chybu I-5-4-03 dodržuje bezpečnostní a jiná pravidla pro práci s digitálními technologiemi Klíčové kompetence: Kompetence k učení - vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě Kompetence k učení -  operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy Kompetence k řešení problémů - samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy Kompetence sociální a personální - účinně spolupracuje ve skupině, podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu, na základě poznání nebo přijetí nové role v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce Kompetence sociální a personální - přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy, chápe potřebu efektivně spolupracovat s druhými při řešení daného úkolu, oceňuje zkušenosti druhých lidí, respektuje různá hlediska a čerpá poučení z toho, co si druzí lidé myslí, říkají a dělají Kompetence digitální - ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby; využívá je při učení i při zapojení do života školy a do společnosti; samostatně rozhoduje, které technologie pro jakou činnost či řešený problém použít Kompetence digitální -  získává, vyhledává, kriticky posuzuje, spravuje a sdílí data, informace a digitální obsah, k tomu volí postupy, způsoby a prostředky, které odpovídají konkrétní situaci a účelu
UUCZ-404315
Informatika>Matematika>Pracovní listy>Ostatní>4.>5.
49.00