Žáci si na 30 netradičních slovních úlohách procvičí násobení a dělení, sčítání a odčítání. U některých slovních úloh si vystačí s logickou úvahou. Informace ze slovních úloh vycházejí z reálných podkladů či rekordů o daných zvířatech.
Je vhodné, aby žáci pracovali ve dvojici.
Žáci si nejprve vypočítají slovní úlohy a poté podle výsledků zakreslí kódy pro ozoboty do mapky. Ozobot by měl projet celou zoologickou zahradou a vrátit se na start.
Mapka pro ozobota je ve dvou stránkách formátu A4, je nutné na jedné stránce odstřihnout proužeka stránky si slepit.
Mapku stačí vytisknout i černobíle, barevné kódy se tisknout nemusí, stačí je žákům promítnout.
Ozobot startuje u panáčka se zelenou šipkou.
Doporučení:
Připomeneme žákům, že ozobot je jenom robot, že občas si neumí poradit. Velmi záleží na světelných podmínkách ve třídě a na zvolených barevných odstínech, někdy robot “neposlechne”, pokud nejsou úplné ideální podmínky.