- porovnává významy slov, zvláště slov opačného významu a slova významem souřadná, nadřazená a podřazená
- rozlišuje slovní druhy v základním tvaru
- užívá v mluveném projevu správné gramatické tvary podstatných jmen, přídavných jmen a sloves
- odůvodňuje a píše správně: i/y po tvrdých a měkkých souhláskách i po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech
hrací list LOTO s rozstříhanými kartičkami na skládání pro samostatnou práci
- žák obdrží velkou nerozstříhanou hrací kartu LOTO s jednotlivými odpověďmi a dál rozstříhané kartičky, kde je potisk obou stran, na jedné straně jsou dotazy a na druhé obrázek
- k dané otázce vždy zvolí správnou odpověď a položí kartičku obrázkem nahoru (1.úkol)
- po složení obrázku jednotlivci pojmenujeme společně, jaké činnosti na obrázku vidíme, poté učitel směřuje žáky k názvu slovního druhu, který vyjadřuje, co osoby, zvířata a věci dělají = ke slovesu, kterému se budeme následně v hodinách věnovat
- rozsah časové dotace pro práci žáků je jedna vyučovací hodina